k-ryeng Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 hva står Os for i den samenhengenlykka er bedre en vette hehe Optical Stabilizer... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 hva står Os for i den samenhengenlykka er bedre en vette hehe Optical Stabilizer... ja der serman på kjært barn mange navn Lenke til kommentar
modin Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Et "On/Off" alternativ er bedre enn "Off". Hvor mange er i stand til å holde en f.eks D300 med 17-55/2,8 og SB800 så stødig at det ikke ville merkes på bildet med fokus avstand 0,4m, brennvidde 55mm og 1/60? Jeg greier det i hvertfall ikke? Forsåvidt kan det være det, men IS/VR vil jo alltid innebære en ekstra elementgruppe, den blir ikke borte når man slår funksjonen av. Lenke til kommentar
arfuzzum Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Akkurat hvordan det teknisk sett foregår, er jeg jammen ikke sikker på, men hvis du leser litt rundt på nett, tror jeg du finner flere som sier det samme. Kan virklig VR ha innflytelse på fokushastighet??? Hvirdan?? Saxet fra innlegget til RichardFossum: Jeg eide en stund en 70-200VR og jeg må si at VR-funksjonen fungerer, men ikke i alle situasjoner. Fokuseringstiden øker, og i veldig mange tilfeller er det bevegelse i ting vi fotograferer, slik at det blir uskarphet uansett hvis ikke lukkertiden er høy nok, som du vet. Mvh Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå