Mikkiaveli Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) All right. 3 første bildene hinter direkte til band/artist navn. Nr 4 hinter til viktig hendelse i band/artist liv Jan Erik Vold er en assosiasjon til band/artist Og Amsterdam bilde er som bilde nr 4 Hint: Endret 16. september 2008 av The_Nemesis Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Okey siste hint... Nå må noen klare det.. Hvis ikke så går jeg ut med svaret i morgen så får noen andre ta over.. Dette bildet er direkte knyttet til artisten/bandet og hans assosiasjon til Jan Erik Vold!! Og det er kastanjer.. Ikke hasselnøtter Endret 16. september 2008 av The_Nemesis Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Anyone? Anything?! Kom igjen da! Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Ted Baker Chestnut? CYRUS CHESTNUT (W/Anita Baker)? Chestnut Brass Company? Endret 17. september 2008 av toth Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Nei! Vi snakker om en legende her folkens! Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Legendarisk musikker, født på 20-tallet, han er død dette er knyttet til vindu bildet! Jeg har lagt ut et bilde av instrumentet hans, navnet hans er knyttet til kastanjer, mel, kjevle og en baker! Dere må jo ta den! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Chet Baker? Spilte trompet, født på 20 tallet, har et en opplagt kobling til baker og kjevle. Døde ved å falle ut av et hotellromvindu i amsterdam. Må vel stemme. Jan Erik Vold har møtt Chet baker i Paris og spilt inn allbum til ham. Men nøttene, hvor kommer de inn? Chestnuts = Chets nuts? Noen hint forvirrer mer enn de hjelper Endret 17. september 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Selvfølgelig er det riktig!! Chesnuts - Chesney Hans egentlige navn. Kjør på Ekko:) Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) To bilder: Første bildet skal assosieres med lead singer i bandet: Andre kan assosieres med bandet: Svaret er IKKE Iron Maiden eller Grieg and his true believers Endret 17. september 2008 av Ekko Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Selvfølgelig er det riktig!! Chesnuts - Chesney Hans egentlige navn. Kjør på Ekko:) Det heter chestnuts da.. Så verken Chet eller Chesney kunne letes frem om man ikke tok oppgaven instinktivt. Og "mel" blir ikke automatisk baker. Litt kritikk for oppgaven der altså Artig med en utfordring, men fremover er det greit om du følger tradisjonen i tråden, og bruker bilder som direkte kan knyttes til løsningen. Poenget, hvertfall til nå, har vært å tolke bildene riktig, ikke å flytte på bokstaver i tillegg Endret 17. september 2008 av toth Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Ekko: LIVE? (vokalist Ed(ward) Kowalczyk; bilde av live-opptreden) Endret 17. september 2008 av toth Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Selvfølgelig er det riktig!! Chesnuts - Chesney Hans egentlige navn. Kjør på Ekko:) Det heter chestnuts da.. Så verken Chet eller Chesney kunne letes frem om man ikke tok oppgaven instinktivt. Og "mel" blir ikke automatisk baker. Litt kritikk for oppgaven der altså Artig med en utfordring, men fremover er det greit om du følger tradisjonen i tråden, og bruker bilder som direkte kan knyttes til løsningen. Poenget, hvertfall til nå, har vært å tolke bildene riktig, ikke å flytte på bokstaver i tillegg Selvfølgelig er det litt tolkning, men som sagt så er det veldig mye mer utfordrende synes nå jeg. Og personlig synes jeg at det var et par ganske lette hint, som f.eks Jan erik vold. Men samme det. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ekko:LIVE? (vokalist Ed(ward) Kowalczyk; bilde av live-opptreden) Den var visst for enkel:-) Din tur. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Og personlig synes jeg at det var et par ganske lette hint, som f.eks Jan erik vold. Men samme det. Alltid lett når man vet svaret Men vi prøver en liten mindtwister da.. (håper jeg) + + Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ikke det nei.. Et hint: Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Tror du bare kan gi svaret og starte på nytt jeg.. Lenke til kommentar
AIDSface Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Tror du bare kan gi svaret og starte på nytt jeg.. agree.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Neeh, vi er nødt å ha et par gjett først hvertfall! Første bilde og siste hint peker på samme del av et etternavn. Vi skal altså frem til en artist, og rebusen gir etternavnet. Meget, meget kjent. Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Eehm.. Louis Armstrong? Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 :!: Hvordan kom du til det? Okay, da gjør vi oppgaven fryktelig lett; Hardware-logoen skal leses som "IT". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå