knegg Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Skal fikse ein pc mot eit lite honorar, den starter normalt heilt til der man velger -Sikkermodus -Sikkermodus med nettverk -Sikkermodus med bare kommadolinjer Eller den "start med den som funka sist" Testa alle, so blir skjermen blå i 0.2 sekund og restarter på samtlige oppstarts-modus. /tilbake til square one/ Revovery CD-en: Kjørte den men kjeme berre fram til at (blåskjerm) <<The problem seems to be caused by NTFS.SYS. An attemp was made to write on read-only memory>> Windows CD-en: Den lastar inn filene men maskina restarten FØR eg kjemer til menyen for reperasjon,partisjonering installer window på nytt og alt det der... Googla som ein tulling i stad var ikkje akkurat likt problem som eg har der ute på www. er hardisken skadet? Korleis fikse dette?? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) honorar ja dette er vel på flere 1000 tenker jeg,så da drypper det vel litt inn he Når du får blåskjerm så får du alltid en stop code. Denne kan hjelpe og lokalisere feilen. Tar det mest sanynelige. Ubcd er grei og ha når man feil søker. http://www.ultimatebootcd.com/ Starter med minne ettersom dette har nok 1 plass når det gjelder bluescreen. Sett korrekt spenning og timings i bios. Velg memtest86+ 1.70 Ved feil test 1 og 1 brikke. -------------- Ubcd boot Kjør hdd tester for hdd merke. Recovevery console(får du blåskjerm når du bruker denne?) http://itpro.no/art/9467.html Skal da kjøre. Chkdsk /F Chkdsk /R Alt som ikke trengs for boot tas bort. 1 hhd--1 minne brikke--lydkort,nettverkskort bort...o.s.v. Endret 3. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
knegg Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Det må vere(sannsylegvis) feil med minnet. men skal eg brenne ein cd med memtest86+?? for så å kjøre ved oppstart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå