Gå til innhold

Hva förer du dyret med?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har to katter og jeg "forer" de med Viskas(tørfor),

hunkatten Missy spiser ingen annen type...

vist det er feil type i skålen og det ligger en pose i hyllen.

angriper hun posen eller åpner den på en eller annen måte,

la meg bare si at det har hendt ofte at vi finner henne med hode ned i posen :p...

Hunden derimot ga vi Oliver før ,men de sluttet de å selge

nå bruker vi Eukunda(sensitiv)...

Endret av Missy9001
Lenke til kommentar

Vi kjøper jo katte mat da, men er litt vanskelig å kontrolere hva de spiser siden katta spiser hundematen, men altså. Katten vår tåler det meste, 15 år gammel katt som kan spise alt omtrent. Tror ikke han lider sånn egentlig, merket bare at han har fått i seg endel bikkjefor siden pelsen har blitt like fin som hunden sin. Tror ikke jeg starter å utrolige meg for katten med det første ^^

Lenke til kommentar

Hmm, nei den spiser når den er sulten. :p

Vi hadde et problem med å ha faste tider med mat og slikt, siden den spiste ikke.

Så den har fri tilgang til mat så den kan spise når den vill (utenom på natten da).

Funker egentlig veldig fint, den får sin porsjon på morgenen og klarer å beregne selv hvor mye den vil ha.

Skjer jo skjeldent at den spiser alt så går jo katten å spiser litt her og der. Litt vanskelig å kontrolere.

Lenke til kommentar

Et kjekt tips om den ikke spiser:

La den stå i et kvarter, og ta bort skåla!! Og så gi den middag, vil den ikke ha, ta bort skåla. Har dere prøvd ulike 'kosttilskudd' og oljer?

Vet om mange små hunder som er småspiste og kresne i matveien.

Prøvd å bløte opp maten? Du kan også blande i litt bløtfor eller frysetørket vom/lever.

Vi brukte å blande i et rått egg i maten til min første hund, og det gikk fort ned. (siden din er liten, trenger den kanskje ikke et helt egg). Det hjelper vist den har vanskelig for å legge på seg.

Min derimot, sluker maten. Rekker nesten ikke å tygge, og da blir han luftig i magen :sick:

Måtte bytte til keramikk matskål.

De sier jo at kattene også skal ha måltid et par ganger om dagen, altså ta bort skåla, men mine har den fram hele tiden. (jeg har også fem kattunger som trenger mye mat derfor står den på stuegulvet).

Diesel 'stakkars' får ikke smake. Selv om han såå lyst på! :dribble:

Sorry for min ivrighet, det er langt på natt og jeg er overtrøtt :closedeyes:

Endret av Marialn
Lenke til kommentar

Haha, antar at Diesel er hunden din eller noe.

Altså, det funker veldig fint det med maten sånn egentlig.

Snakket endel med oppdretteren om dette problemet, men det var hvist ikke så ille.

Hun var på ferie i kennel hos han vi fikk henne hos, og han hadde prøvd noe all av det du forklarer uten noe hell.

Problemet er ikke at hun er kresen eller noe heller, hun vil bare ha mat når hun er sulten, men hun spiser bare sånn 3-4 ganger til dagen. Hun spiser egentlig når vi spiser, men er jo ikke alltid vi har alle våre måltider, men hun går ikke å små spiser hele tiden liksom.

Skjønnte ikke helt hvorfor du måtte bytte til keramikk skål :S

Katten(e) våre er gårdskatter. Om sommeren setter vi ut mat til de i fjøse (vi har et tomt fjøs med bare høy der kattene "bor" om natten da) ,men de spiser det jo ikke. Våre katter lider jo ingen nød, men de vet å ta vare på seg selv og når de vil spise. Har det vel egentlig veldig fritt. .

Håper for all del ikke de har vondt av det :ph34r: Virker som de koser seg hos oss da, men ja. Som du kanskje skjønner, er litt vanskelig å holde så kustus på når de spiser eller ikke. Vi mater vel kattene 2 ganger om dagen, da kommer de jo løpende. Utenom dette skaffer de mat selv tror jeg :p De er noen feite drog alle 2 i det minnste ! :D

Lenke til kommentar

Hehe, jo det er fordi den ikke er så behagelig når man kommer med tennene borti ;) Han spiser roligere. Vist ikke sluker han maten og den sveller i magen. Og det kommer ut i en forferdelig lukt :sick:

Bra hun spiser da :) Hadde vært værre om hun ikke gjorde det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...