Turtlis Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hvilket merke bruker dyret ditt?? --- Min hund bruker for tiden Hills, sensitive skin. Pga kløe. Kattene bruker Royal Canin sin baby. Endret 3. januar 2008 av Marialn Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Litt tidig at du ikke skriver hva dyr du snakker om.... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Litt tidig at du ikke skriver hva dyr du snakker om.... tilgi meg.. Jeg trodde jeg skrev hvilken type HUNDEN bruker Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har katt, kan ikke finne at de produktene innenfor merkene heter noe spesielt så det blir Whiskas, som brukes for både tørrfor og våtfor. Grunnen er vel av gammel vane og reklamens makt Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Vår hund spiser Beneful Original Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Min andre katt fikk butikkmat (whiskas og friskies). Hun fikk store sår/rur rundt ørene og under haka pga maten Byttet for, og nå har hun stor og fin pels uten sår Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Vi bestiller oppmalt kumage og drit som er fryst ned, som vi fôrer hunden vår med. Er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 For tiden Eukanuba, men vanligvis gir vi Royal Canin. Måtte prøve noe nytt siden hunden ble matlei... Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Har to katter og jeg "forer" de med Viskas(tørfor), hunkatten Missy spiser ingen annen type... vist det er feil type i skålen og det ligger en pose i hyllen. angriper hun posen eller åpner den på en eller annen måte, la meg bare si at det har hendt ofte at vi finner henne med hode ned i posen ... Hunden derimot ga vi Oliver før ,men de sluttet de å selge nå bruker vi Eukunda(sensitiv)... Endret 4. januar 2008 av Missy9001 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Kattene får Royal Canin, bikkja fikk vom og hundemat. Usikker på hva nye valpen skal få enda. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Royal Canin Giant, og V&H. Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Valpen min får valpefor fra Hill's, det gjør helt utrolige underverker med pelsen! Til og med på katten, som av en eller annen grunn har gått over til å spise hundemat. Nå er de så gode å ta på atte Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Du må huske at katten skal IKKE ha hundemat Jeg har selv brukt det som nødfor i en dag eller tre, men ikke over lang tid. Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vi kjøper jo katte mat da, men er litt vanskelig å kontrolere hva de spiser siden katta spiser hundematen, men altså. Katten vår tåler det meste, 15 år gammel katt som kan spise alt omtrent. Tror ikke han lider sånn egentlig, merket bare at han har fått i seg endel bikkjefor siden pelsen har blitt like fin som hunden sin. Tror ikke jeg starter å utrolige meg for katten med det første ^^ Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Vanskelig å kontrollere? Spiser ikke bikkja opp maten sin med en gang Min er en (maur??)sluker! Mine har også spist masse hundemat, og har ikke daua, men det er ikke bra Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hmm, nei den spiser når den er sulten. Vi hadde et problem med å ha faste tider med mat og slikt, siden den spiste ikke. Så den har fri tilgang til mat så den kan spise når den vill (utenom på natten da). Funker egentlig veldig fint, den får sin porsjon på morgenen og klarer å beregne selv hvor mye den vil ha. Skjer jo skjeldent at den spiser alt så går jo katten å spiser litt her og der. Litt vanskelig å kontrolere. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Et kjekt tips om den ikke spiser: La den stå i et kvarter, og ta bort skåla!! Og så gi den middag, vil den ikke ha, ta bort skåla. Har dere prøvd ulike 'kosttilskudd' og oljer? Vet om mange små hunder som er småspiste og kresne i matveien. Prøvd å bløte opp maten? Du kan også blande i litt bløtfor eller frysetørket vom/lever. Vi brukte å blande i et rått egg i maten til min første hund, og det gikk fort ned. (siden din er liten, trenger den kanskje ikke et helt egg). Det hjelper vist den har vanskelig for å legge på seg. Min derimot, sluker maten. Rekker nesten ikke å tygge, og da blir han luftig i magen Måtte bytte til keramikk matskål. De sier jo at kattene også skal ha måltid et par ganger om dagen, altså ta bort skåla, men mine har den fram hele tiden. (jeg har også fem kattunger som trenger mye mat derfor står den på stuegulvet). Diesel 'stakkars' får ikke smake. Selv om han såå lyst på! Sorry for min ivrighet, det er langt på natt og jeg er overtrøtt Endret 6. januar 2008 av Marialn Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Haha, antar at Diesel er hunden din eller noe. Altså, det funker veldig fint det med maten sånn egentlig. Snakket endel med oppdretteren om dette problemet, men det var hvist ikke så ille. Hun var på ferie i kennel hos han vi fikk henne hos, og han hadde prøvd noe all av det du forklarer uten noe hell. Problemet er ikke at hun er kresen eller noe heller, hun vil bare ha mat når hun er sulten, men hun spiser bare sånn 3-4 ganger til dagen. Hun spiser egentlig når vi spiser, men er jo ikke alltid vi har alle våre måltider, men hun går ikke å små spiser hele tiden liksom. Skjønnte ikke helt hvorfor du måtte bytte til keramikk skål :S Katten(e) våre er gårdskatter. Om sommeren setter vi ut mat til de i fjøse (vi har et tomt fjøs med bare høy der kattene "bor" om natten da) ,men de spiser det jo ikke. Våre katter lider jo ingen nød, men de vet å ta vare på seg selv og når de vil spise. Har det vel egentlig veldig fritt. . Håper for all del ikke de har vondt av det Virker som de koser seg hos oss da, men ja. Som du kanskje skjønner, er litt vanskelig å holde så kustus på når de spiser eller ikke. Vi mater vel kattene 2 ganger om dagen, da kommer de jo løpende. Utenom dette skaffer de mat selv tror jeg De er noen feite drog alle 2 i det minnste ! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Hehe, jo det er fordi den ikke er så behagelig når man kommer med tennene borti Han spiser roligere. Vist ikke sluker han maten og den sveller i magen. Og det kommer ut i en forferdelig lukt Bra hun spiser da Hadde vært værre om hun ikke gjorde det.. Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 byttet du til keramikk skål fordi hunden din spiste omtrent opp den gammle? umh.. Eller var det fordi den bet i skålen og svelget mye luft ? Den kan vel bite i keramikk skål og ?, Bruker sånn vanelig metall skål jeg tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå