Gå til innhold

Kjører pc-en din langsommere nå enn da den var helt ny?


  

190 stemmer

  1. 1. Kjører pc-en din langsommere nå enn da den var helt ny?

    • Ja, veldig
      37
    • Ja, litt
      93
    • Nei
      50
    • Vet ikke
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Både ja og nei. Kjører flere OS her.

Jeg slenger meg på den samme:

Windows: Ja, veldig mye tregere (C: og registeret begynner å bli full av dritt selv med flere reinstallasjoner siden PCen var ny.)

Ubuntu: Nei, faktisk litt raskere noen ganger grunnet optimaliseringer, nye drivere og oppdateringer som har kommet til.

Lenke til kommentar
Tror heller det er brukeren som har skylda - ikke Windows.

Ikke jeg. Er mer hvordan systemet fungerer. I Ubuntu kjører den alltid like raskt, selv om du installerer masse programmer og tull. Og nye drivere gjør den enda raskere.

 

Windows blir tregere jo mer du installerer på den, og dette kan fikses med å fikse opp registeret, søke etter dritt på PC-en, defragmentere og manuelt avinstallere programmer.

Lenke til kommentar

Hovedpcen hjemme er raskere nå etter godt over 2000 innlogginger enn når den var ny, mest grunnet optimalisering, streng overvåking fra min side over hvilke prosesser som kjører og også en oppgradering av minnemengde siden den var ny.

 

Den bærbare derimot føler jeg bare blir treigere og treigere. Mye skyldes nok at den kjører Norman AV og brannmur (ja hva installerer man ikke når man får det gratis), og samtidig bruker jeg den nå til mye tyngre applikasjoner enn da jeg først kjøpte den.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...