Gå til innhold

Begynner med ny livsstil

Anbefalte innlegg

Hei folkens ;) Jeg er en gutt på 13 år som lurer på en del ting angående kosthold og trening. Har nå, etter nyttår bestemt meg for å endre kostholdet mitt og trene mere. Har trent en del før, men jeg har altfor mye fett på magen. Er ca. 178-179 høy og veier mellom ca. 66-70. Har kraftig benbygging, er kjapp og har god kondisjon. Treningen jeg driver med nå er;

Benkpress (20 kg 6x3 reps. 3 ganger i uka) Fyren i butikken sa at stanga også veide 20 kg.

Ab King Pro (3. min. hver dag) Har trent ganske mye sit-ups før også, så har et greit utgangpunkt der. Hvis jeg strammer magemusklene og drar ned "fettet" så ser jeg en six-pack. Vises best i lampe lys :p

Fotball (4 ganger i uka. hver trening varer 1 og en halv time) Kom nettopp på førstelaget i år så det blir hardt der. Har også tenkt å jogge 2-3 ganger i uka utenom.

Kostholdet mitt nå består av;

Frokost (1 skål frokostblanding med h-melk og en skje syltetøy)

Mat på skolen (4 skiver med syltetøy)

Etter skolen (1 skål frokostblanding med h-melk og en skje syltetøy)

Middag (Forskjellig, men pleier å være sunt)

Kvelds (En frukt eller lignende)

Jeg skal også slutte å spise chips o.l i helgene og ukedagene.

Snart vil jeg laste opp noen bilder av meg, så dere kan se sånn cirka hvordan jeg ligger an.

Hvordan høres dette ut? Gi tilbakemelding, positiv eller negativ. Alt hjelper ;)

Endret av Exozza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis oftere, og mer variert, husk karbohydrater og proteiner i hvert måltid.

Karbohydrater: Ris, potet, ris, brød, rosiner, bananer.

Protein: feks. Kesam, (mager) karbonadeig, kylling kjøttdeig, tunfisk, kalkun pålegg, osv.

Drikk også 2-5 liter vann om dagen.

Ikke glem tranen, hver morgen!

Angående trening må du huske at du kan gjøre flere øvelser enn benkpress med stanga. Knebøy, Militærpress, Markløft og benkpress. Husk også å øke litt på vektene hver treningsøkt, progresjon kalles det, og er veldig viktig, ellers vil kroppen venne seg med vekten du trener med nå, og du vil stoppe opp.

feks. 2 dager i uka:

knebøy 5x5

militærpress 5x5

markløft 5x5

benkpress 5x5

noe du lurer på, bare spørr.

OBS: Hvile er like viktig som trening og spisinga.

Endret av Tobiash
Lenke til kommentar

Godt valg du har gjort! Gjorde det samme for et år siden. Begynte å trene seriøst og spise masse mat. Nå, et år seinere har jeg gått opp 10kg i muskler og har bedre selvbilde enn noen gang før. Kjør på!

Ville roet ned på syltetøyet. Skinke osv er bra pålegg. En frukt til kvelds? Litt lite det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...