Mr_Jelsa Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg har en Mitsubishi Lancer GLXi, og den vil ikke starte. Det er ikke gnist på pluggene, og jeg har byttet ut fordelerlokk og rotor fordi den gamle rotoren kom borti lokket fordi lokket ikke var festa skikkelig, og derfor ble de som skal ta opp strøm via rotoren skadet. Men selv om det er nytt starter den enda ikke, og det er enda ikke strøm på pluggene. På denne modellen er det coil innebygget i fordeleren, og jeg lurte på hvordan jeg kunne finne ut om det er coilen som er ødelagt. Det hadde jo vært lurt å målt om det kom strøm til coil/fordeleren, men det er vanskelig fordi den er kobla til hjernen. Er det noen som har noen idèer her om hvordan jeg skal gå fram. Blir kjempe glad for alle innlegg Endret 3. januar 2008 av Mr_Jelsa Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Kjent problem. Må vanligvis bytte komplett fordeler. Koster 4-5000,- Tror ikke man får kjøpt noen løse deler inni der. Orginalt mitsubishi anlegg. Delene pleier og være dyre. Hva kosta lokket? Du kan måle den induktive giveren i fordeleren og ohme coilen. Hvis du er helt blank på dette området orker jeg ikke lage en steg for steg sak. Husker ikke helt åssen det så ut inni der eller. Ta evt bilde. En lett måling du kan gjøre er om det kommer tilført spenning. Altså 12 volt på en av lendingene som går inn på fordeleren. Det kan jo bare være en sikring. Slutt trinnet sitter også inni fordeleren så hvis du måler på feil sted kan du få sinnsyke mål. Ingenting regulerer hvor fort rotoren skal gå. Den sitter på kamakselen og følger den. Lenke til kommentar
Mr_Jelsa Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Lokket kosta 230,- og rotoren 60,- ikke så veldig dyrt det syns nå jeg. Jeg satser nok på å finne en brukt en da. Hos knoksen. Lenke til kommentar
Mr_Jelsa Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Hjernen har også gått tidligere, altså lenge før dette andre problemet, og denne gangen trodde de det var hjernen igjen, og jeg fikk med hjernen fordi de ville knokse den. Jeg har skiftet den, men er det noen sjans for at den nye også er gått nå siden det ikke har fungert inne i fordeleren? Det er vell tvilsomt. men bare for sikkerhets skyld. Skal laste opp noen bilder imorgen. Lenke til kommentar
Mr_Jelsa Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Vet noen forresten hvor jeg kan få tak i en brukt fordeler, og hvordan jeg kjenner igjen at den har innebygget coil? foreksempel ved å se nummeret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 http://www.nbfbildeler.no/templates/PartIn...mp;Part_Id=7225 Det er ikke værre enn å ta en telefon med disse som har fordeler liggende, da finner du fort ut om det er samme delen. Lenke til kommentar
Mr_Jelsa Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Hei igjen, fikk en brukt fordeler for 2 lapper fra en knoks oppe med Ålesund, og nå sviver bilen igjen :) Takker veldig mye for alle tips :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå