Gå til innhold

[LØST] Småproblem med ny skjermkort og LCD-skjerm (Nyttig info!)

Myst

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk nettopp ny skjermkort, en Sapphire Radeon HD 2600 Pro. Er veldig fornøyd, selv om jeg ble nødt til å kjøpe ny strømforsyning (kosta ikke all verdens da).

Jeg opplever litt småproblemer dog. Jeg har koplet kortet til en CRT-skjerm og en LCD skjerm. CRT-skjermen fulgte med pcen da jeg kjøpte den, LCD skjermen fikk jeg av broren min noen år tilbake.

Problemet er at når jeg avspiller filmer får jeg bilde på CRT skjermen men ikke på LCD skjermen. Ganske magisk.

Installerte drivere og programvare fra CDen som fulgte med.

Så lurte på om det er LCD-skjermen det er noe problemer med, eller driverne?

Tenkt å installere nyeste drivere som jeg har lastet ned. Kan jeg installere dem oppå gamle eller bør jeg avinstallere alt først?

Takker for svar.

Oppdatering: Sent, men seiern er min! (klokka er 01:45)

Etter litt research på nettet kom jeg over denne veiledningen:

If your AGP card is not supported by the latest ATI drivers...

Den viser veldig enkel noen modifiseringer i installasjonsfilene for å gjøre den siste driver versjonen kompatibel med HD 2x00 kortene. Veldig smart av ATI å utelate dem.

Både forfatteren og jeg advarer, følg den på eget ansvar. For meg funket den utmerket (alt er siste versjon nå) og håper den vil komme godt med for andre ATI Sapphire Radeon HD 2x00 (Pro) brukere også.

Jeg syns dette var veldig verdifull info, så jeg anbefaler modsene å ta en titt for å eventuelt gjøre den til sticky.

Vel bekomme!

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...