ymym Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noen som har noen tips på hvordan en kan gjøre en hel kolonne i Excel negativ, slik at alle tall en skriver inn blir negativ, og hvis en henter tall derifra så er tallet fremdeles negativt? Klart, jeg kan jo skrive inn tallet med minus foran, men det er ikke noe alternativ. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Vet ikke helt om det er slik det gjøres, men du kan prøve: Merke kolonnen du vil endre -> Høyreklikke og velge "formater celler" -> Fanen tall og format "egendefinert" -> Skriv "-#" i feltet type og trykk på ok. Lenke til kommentar
ymym Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Det blir minus i det aktuelle feltet, men hvis jeg vil bruke det feltet i andre felter blir den pluss... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Du kan jo gjøre dette, skape en skjult kolonne ved siden av der alle formler er =-A1 feks.. Hvis du skjønner hva jeg mener? Litt kronglete løsning, men du oppnår hvertfall det du vil. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Høyreklikk arkfanen. Velg "View Code" og lim inn følgende: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim Cel As Range, Cels As Range On Error Resume Next Set Cels = Intersect(Target, Me.Columns(2)) If Cels Is Nothing Then Exit Sub For Each Cel In Cels If IsNumeric(Cel.Value) Then If Cel.Value >= 0 Then Cel.Value = -Cel.Value End If Next End Sub så blir alle tall negative i B HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå