Joe_R Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hei! Har et lite problem her. Skulle teste å overklokke i stad, men vet ikke hva som hendte. Fulgte guiden på DinSide http://www.dinside.no/php/art.php?id=370414. Har Asus P5N-E SLi, Core 2 Duo e6750, og noen billige 2x1 GB RAM-brikker fra TwinMOS, muligens disse. De er hvertfall lik. Fulgte guiden på DinSide, og satte FSB til 1450, og MEM til 715(FSB var på 1333, og MEM på 677). Nå vil den ikke boote. Den starter opp, og alle viftene går, men får ikke bilde på skjermen.. Er det noe som er ødelagt? Minnet kanskje? Har ikke erfaring med overklokking, dette var første gangen. Noen som vet hvordan man resetter BIOS på p5n-e sli? Vil det kanskje fikse problemet? På forhånd, takk EDIT: La til hva FSB'en og MEM'en sto på før jeg begynte å klokke Endret 3. januar 2008 av Joe_R Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) En eller annen plass på hovedkortet ditt finner du et lite flatt og rundt batteri. Ta det ut og vent noen få minutt og sett det inn igjen. Det vil da resett BIOSen (clear cmos). EDIT: Slenger med bilde over hvor batteriet er Endret 3. januar 2008 av heanwi Lenke til kommentar
AeterneL Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg har også TWiNmos. Dropp dem. De er noe piss. De samarbeider ikke med Msi hovedkortet mitt i hele tat i den fortstand at den ikke vil ta mer en 2 gig RAM. Jeg har kastet bort to til, der. Twinmos har heller ikke noen nettside(tror jeg?) og har et generelt dårlig rykte. Ikke hjelper det heller at alle modellene de har er svinbillige, som sagt inkludert dine. CPU'en din skulle være en god klokker. Vis du har noen kompiser som kan låne deg ordentlig RAm isteden, kanskje et mer kjent merke? Crucial, Kingston? Du burde også se om det eventuelt kan være strømforsyningen som ikke takler ekstra arbeidet, men dette er lite mulig, etter det jeg har erfart tidligere. PS: Ja, jeg overklokker alt utenom rammen. Jeg har samme RAM som deg, tross alt Lenke til kommentar
Joe_R Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Takk, begge. Skal teste å resette BIOS nå Lenke til kommentar
AeterneL Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Det er mulig å gå inn i BIOS, vis du får spørsmål/mulighet oppstarten? Men du får vel svart skjerm helt fra begynnelsen av oppstart? (PS: prøver ikke å stoppe deg i å gjøre det manuelt, det er eventuelt vis manuell reset ikke skulle fungere. ) Endret 4. januar 2008 av bloodllines Lenke til kommentar
Joe_R Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Tror p5n-e har en innebygd funksjon som gjør at den ikke booter hvis den ikke klarer POST-testene. Da er det bare å starte på nytt, og da er innstillingene i BIOS satt til de orginale. Men takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå