Gå til innhold

Exel-forandre alle linker til eksternt dokument i en smekk?

Anbefalte innlegg

Jeg har et exel-dokument der det føres ukes resultat for en rekke bedrifter på et kjøpesenter. Dette dokumentet brukes som en informasjons kilde til ledelsen når de skal sammenligne resulater i fjor med i år etc.

I dette dokumentet har jeg to rader for hver bedrift, hennholdsvis en for 2006 og en for 2007. Tallenen i rekkene nedover kolonen 2006 henter sine tall fra en kollone ved samme navn(2006) i et tilsvarende dokument for 2005/2006. 2007 kollonen fylles ut med tall etter hver uke.

Tingen er at nå må jeg lage et nytt for 2007/2008. Og da skal 2007 kolonene hente tall fra 2007 kolonene i 2006/2007 dokumentet ( dette ble komplisert, men håper dere skjønner hva jeg mener :p).

Formelen i disse rutene er på formen:

='c:\blablabla\[uKEOVERSIKT2006.xls]

Det jeg gjorde var å kopiere 2006/2007 dokumentet og erstattet alle kolloner som sier 2006 med 2007, og erstattet alle kolloner som sier 2007 med 2008 ved å bruke "søk og erstatt". Så da lurer jeg på om det er noen måte å forandre alle cellene i 2007 kollonen på en gang slik at de henter tall fra UKEOVERSIKT2007.xls i stedet? Noe lignende som søk og erstatt kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett formateringene i cellene til TEXT slik at du kan kjøre søk og erstatt?

Bytt så formateringen tilbake til det du hadde før.

Jeg bruker ALDRI excel eller regneark, og skjønner knapt hva du sier men det er mitt forslag uten å teste at dette vli fungere. Men poenget er at funksjonene vil ikke bli "kjørt" men de vil bli framstilt som tekst i rutene slik at vanlige tekst-søk vil sikkert fungere. Tipper det ikke gjør det i "funksjonsmodus" eller hva jeg skal kalle det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...