danfuruvarp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei har en ny asus F8sa med intel core 2 duo t7700 cpu i seg er en 2.4Ghz, pcen har ellers 250 gb hdd og 2048mb ram, og vista home premium, men har et driit kjipt problem at den belaster cpuen mye selv ved enkle oppgaver som feks internett explorer ligger cpu load rundt 50-70% det er installert antivirus og spyware beskytter og har prøvd å reformatere pcen med samme resultat, høy cpu bruk, den har ikke virus, for den er sånn ved ny installasjon også. Noen ideer? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Er det noen spesielle prosesser som bruker mye cpu, eller er det vilkårlig? Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 egentlig helt vilkårlig, ser ikke ut som en som trekker noe ekstremt, men den har en del oppgaver i bakgrunnen ser jeg, men er ikke virus den har allle selv ved re installering, så virus er utelullet. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Vet ikke hva som er 'normal' cpu bruk på en PC-en med dine spesifikasjoner. Er alt av oppdateringer til Vista oppdatert? Man kan kanskje sjekke i pålitelighetsovervåkingen (via kontrollpanelet) om det er noe der som kan fortelle hva som evt. skaper 'høy'/ustabil cpu/pc. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Internet Explorer med flash reklame, som f.eks i aviser gir høy cpu belastning. Prøv følgende ha en tab med denne siden oppe og en med f.eks VG. Skift mellom disse og se om belastningen endrer seg. Enten kan du benytte Firefox med flashblock, eller skru av flash i addons i IE. edit: Flash er en skikkelig killer for batteritid. Endret 3. januar 2008 av Anvil Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 ok det er pga flash ser jeg, med en gang jeg er inne på vg sprette cpu bruken til himmels, dette skjer også ved skifte av nettside, men trodde at en såpass kraftig cpu som den jeg har ikke skulle få særlige problemer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå