Gå til innhold

Problemer med skjermoppløsning

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som jeg bruker på eksternskjerm hjemme og på kontoret. Først hadde jeg PC-en hjemme og det fungerte helt fint med 1920x1200 (24" Dell). Fungerte også fint på kontoret (Acer skjerm 1330x et eller annet).

Problemet oppstår når jeg kommer hjem igjen etter å hatt PC-en på kontoret. Nå er oppløsningsalternativene jeg får i Windows helt håpløst og jeg får max 1600x1200 og ingen fornuftige wide-screen valg (untatt native oppløsningen på laptop skjermen som er 1280x800). Prøvd både windows og Nvidia sin software, samme problem.

Dette skjedde også da jeg fikk PC-en rett før jul, men da jeg kom tilbake etter å ha brukt laptopen uten skjerm et par uker så fungerte det fint på Dell skjermen. Men så hadde jeg den på kontorskjermen i dag igjen og da er jeg tilbake med dette problemet her hjemme.

Hvordan i alle dager kan jeg få fikset dette? Har prøvd å laste ned nye skjermdrivere fra Dell, men windows sier at jeg allerede har de siste driverne. Jeg bruker Windows mobility center for å bytte skjermbilde og har valgt at den bare skal være på ekstern skjerm.

Spec:

Vista Business 64Bit

Nvidia GeForce 8400MG 256 MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...