Dredd Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Heisann Har planer om å sette opp et lite hjemmekinoanlegg med projektor. Følgende høytalere vurderer jeg å kjøpe for øyeblikket, Dynavoice M-65 med disse spesifikasjonene Konstruksjon: 4 x bassreflex bakover, to bassplugger følger med til hver høyttaler. Gullforgyltte Bi-wiring terminal Diskant: 1-tomme SuperAudio Mellomregister: 2 x 5,25-tommers kullfiber Bass: 2 x 6,5-tommers kevlar Impedans: 4-8 ohm Frekvensområde: 25 - 32 000 Hz (- 3 dB) Følsomhet: 93 db Max Effekt: 250 W Størrelse (HxBxD): 1100 x 200 x 400 mm Vekt: 27 kg/stLeveres i sett av 2 stk Av musikk som jeg hører på går det mest i Queens, Toto, div. rock, men har en tendens å gå over til musikk med litt mere "trykk" i ved festlige andledninger. Har også en laptop som jeg gjerne vil ha koblet på forsterkeren, og den har disse portene: 4-pinners integrert IEEE 1394-port (1394-kabel og -programvare selges separat) 6 USB 2.0-kompatible (Universal Serial Bus) 4-pinnerskontakter RJ11-modemport Video: Digitalt videogrensesnitt (DVI) Video: 15-pinners skjermkontakt S-Video: 7-pinners mini-DIN-kontakt Komponentvideo og digital S/PDIF-lyd ut 5-i-1-leser for flyttbart minnekort Lydkontakter: minikontakt (samme som linje-ut) for stereo hodetelefoner/høyttalere, minikontakt for mikrofon Er det noen som kan anbefale en forsterker som jeg kan bruke til dette oppsettet? Av høytalere kjøper jeg bare fronthøytalere nå, resten får komme senere. Har forresten en Eltax AVR-800 fra før men den er vel ikke stort å skryte av. Link http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124254 Endret 3. januar 2008 av Dredd Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 NAD T744 er vel en av de surroundrecieverene som gir mest effekt for pengene. Det er ikke HDMI sitching slik som det er på mange andre merker sine i samme prisklasse; men HDMI switching er ikke nødvendig med mindre du har flere ting som skal kobles til TV med HDMI enn TVen har HDMI porter. Automatisk romkorreksjon får du ikke, men "alt du trenger" er en lydtrykksmåler og en PC med optisk lydutgang som kan sende 5.1 lydsignal ut, så kan du ganske enkelt stille inn anlegget selv. Eventuellt så har du Harman/Kardon AVR 247, som er ganske lik ytelsesmessig, men som har to ekstra kanaler med 50 watt, noe som gjør at effekten du kan utnytte ved bruk av 5 kanaler er litt høyere enn på NAD T744. Har du råd, så kjøp H/K AVR 247; den har oprinnelig kostet mer, og er en veldig god forsterker fra et annerkjent og godt merke. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvilken prisklasse tenker du å legge deg på? Skal du bruke M-65 som fronter i fremtiden eller tenker du å bytte som tiden går? Sier meg enig i at H/K virker riktig,skal ha stor underholdningsverdi når det kommer til film og passe godt til rock når det er ønsket. En av Yamaha's større modeller kan også være noe å se etter. Lenke til kommentar
Dredd Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Hvilken prisklasse tenker du å legge deg på? Skal du bruke M-65 som fronter i fremtiden eller tenker du å bytte som tiden går? Sier meg enig i at H/K virker riktig,skal ha stor underholdningsverdi når det kommer til film og passe godt til rock når det er ønsket. En av Yamaha's større modeller kan også være noe å se etter. Har ikke tenkt på når jeg skal bytte ut de M-65 høytalerene, siden det blir litt frem i tid Regner med at jeg maks bruker en 5-6000 på en forsterker. Takker for alternativene som jeg har fått hittil, virker bra etter å ha lest gjennom teksten. Eneste en ting jeg lurer på angående det oppsettet på den laptopen som jeg refererte til i første posten. Jeg er nemlig ikke sikker på hvordan en optisk lydutgang ser ut. Men jeg ser jo ikke heller at det står det på de portene jeg har tilgjengelig. Laptopen er forresten under bygging nå, så jeg har ikke fått den ennå. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Den ser ut til å bare ha en lydutgang, og det er en minijack-utgang som bare leverer stereolyd. Det funker for deg nå, siden du bare skal ha stereo uansett. Du trenger heller ikke kalibrere noe flerkanals lyd heller, så for deg er det ikke noe å tenke på. Men det jeg synes er litt dumt av deg er å kjøpe surroundreciever når du ikke skal ha surround på lenge. Det vil være lurere å heller kjøpe en stereoforsterker nå, og heller selge den til fordel for en surroundreciever/forsterker seinere, når du faktisk skal ha surround. En stereoforsterker vil desuten gi bedre eller tilsvarende lyd for en rimeligere sum, og surroundforsterkere og recievere er de komponentene som er under størst utvikling nå. Nå begynner det for alvor å komme BD og HD-DVD bland folk flest, så det satses mye på HD-lyd, som også betyr at lyden kan taes opp via HDMI. Men hvis dette ikke er av betydning for deg, så kjøp for all del surround nå med en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå