FuzzFuet Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg byttet kabinett og måtte da flytte over alt av deler (som dere sikker skjønner ) Det kabinettet jeg byttet fra har vannkjøling, så jeg måtte tømme den først og klarte da å søle litt på både HK og skjermkort naturligvis PC-en hadde vært frakoblet strømmen i ca 20min før dette skjedde og delene tørket i 2 dager. Jeg satte i alt i det andre kabinettet og den bootet som normalt helt til den skulle begynne og laste Windows da fikk jeg beskjed om "PLEASE INSTALL SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" prøvde litt feilsøking med hardiskene og restartet BIOS, men etter hvert ble PC-en værre og nå kommer jeg ikke inn i BIOS, bare en skjelden gang hvis jeg er heldig Har prøvd med annen RAM og skjermkort, prøvd og tatt ut ALT det unødvendige for og komme i BIOS, men ingen forbedring. Så jeg begynner og tro at HK har tatt kvelden. Eller hva tror dere? Specs: AMD 64 3000+ s754 Abit KV8 Pro-3rd Eye s754 HK X800Pro AGP skjermkort 200 Seagate + 320 WD HDD 2Gb Corsair XMS 3200 RAM 400w nortQ PSU Og finne nytt KV8 Pro HK er nesten umulig siden dette begynner og bli veldig gammelt. Så jeg lurer på om det hadde vært en løsning og skiftet ut HK og CPU og kjøpt et 939 HK, slik at jeg kunne brukt alt det andre og ikke byttet skjermkort og RAM? Siden 939 bruker DDR og noen har enda AGP. PC-en som den var fungerte fint for mitt bruk. Er ikke så interisert til å bruke penger på ny RAM og nytt skjermkort siden jeg skal kjøpe nytt system til sommerern eller etter sommeren, som skal inni vannkjølingskabinettet mitt Noen som vet om et "bra" HK som støtter AGP og DDR og muligens dobbelkjerne? Eller burde jeg bare satse på enkeltkjerne? Eller burde jeg kjøpe et 754 HK? Bare si fra om dere trenger mer info Endret 3. januar 2008 av Einar'n Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Hvilket 754 HK støtter RAM'en min? Husker dette var et problem når jeg kjøpte sist.. Lenke til kommentar
totten Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvilket 754 HK støtter RAM'en min?Husker dette var et problem når jeg kjøpte sist.. Du kan se på dette https://prisguiden.no/product.php?productId=77360 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ser at (nystartede?) Direkteshop.no har opptil flere > socket 754 å velge blandt. (faktisk tilbyr de også nye > socket 939 og et > socket A ) Godt det finnes enkelte web-sjapper som "gidder" å ha litt spesialiteter på lur. (i motsettning til mainstream butikkene) Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Takker for svar! Tenker jeg går for et 754 kort, ikke mye og hente med en oppgradering uansett. Skjekket på corsair sine sider og de har prøvd RAMen som jeg har på Asus K8V Deluxe så tenker det blir et K8V, men jeg finner ikke "Deluxe" så har det noe og si om det er det? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 I linken i første posten din til prisguide/Corsair minne, står det jo at de går på standard 2.5 volt, eller måtte du sette spenning (hvor høyt?) og timings manuelt sjøl på Abit hovedkortet for at de skulle virke? De fleste hovedkort har mulighet for å justere spenning noe, men har også hørt om unntakene. ASRock har jeg aldri eid sjøl, men har fått inntrykk av at de vanligvis har gode BIOSer med mulighet for manuel settings. Evt. ta en tur på Asus og ASRock websidene og last ned brukermanual/pdf for respektive hovedkort, lese FAQ, eller høre med Technical Support Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 I linken i første posten din til prisguide/Corsair minne, står det jo at de går på standard 2.5 volt, eller måtte du sette spenning (hvor høyt?) og timings manuelt sjøl på Abit hovedkortet for at de skulle virke? De fleste hovedkort har mulighet for å justere spenning noe, men har også hørt om unntakene. ASRock har jeg aldri eid sjøl, men har fått inntrykk av at de vanligvis har gode BIOSer med mulighet for manuel settings. Evt. ta en tur på Asus og ASRock websidene og last ned brukermanual/pdf for respektive hovedkort, lese FAQ, eller høre med Technical Support På Abit kortet var det plug and play Har ikke hørt om ASRock så er litt skeptiske til dem Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Skal du har ATX eller mATX da? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Spiller ikke så stor rolle, men helst atx siden var det jeg hadde før. Begge passer vel like godt i kabinettet, men må ha et som jeg kan klokke litt med Endret 5. januar 2008 av Einar'n Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du ville helst ha AGP også, så da har vi begrenset alternativene. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 AGP ja, skal bare få denne PC-en opp og gå igjen så jeg slipper og bruke denne enda gamlere Dell PC-en. Kjøper ny til sommeren Lenke til kommentar
Laland Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=77360 Det hovedkortet støtter agp og ddr(1). Kjøp en billig Core 2 Duo cpu og du er igang! Edit: har ett sånt kort i serveren min og det fungerer veldig bra! Klokkemulighetene er ikke så frytkelig store annet enn å endre på fsb, men det er jo noe! Endret 5. januar 2008 av Laland Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Blir litt dyrt om jeg må kjøpe en Core 2 Duo, ca 1400-1500kr. Den 3000+ som klokker greit holder jo med tanke på resten av systemet Endret 5. januar 2008 av Einar'n Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Får prøve med et 754 HK, har ikke så mye penger og bruke (mista mobilen (N80) nyttårsaften og må kjøpe ny (N82)).. Har vel egentlig bare disse å velge mellom: 754 HK Hadde MSI K8N Neo-FSR før Abit kortet, men det ville ikke funke pga. feil på kortet eller noe slikt. Derfor jeg fikk i Abit KV8 Pro kortet etter mye styr med det MSI kortet. Er det værdt et forsøk til? Det skal vo være et klokke HK. Endret 5. januar 2008 av Einar'n Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hadde et Asrock S775 PT880PRO og en Intel Pentium E2160 vært et godt valg? Eller er det ikke mye å hente? Og hva er forskjellen på E2140, E2160 og E2180? Bare Mhz? I såfall velger jeg E2160. Beklager trippelpost Endret 6. januar 2008 av Einar'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå