The Stig Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei, driver for å leker meg med planer om å kjøpe meg en ny bil. Har for øyeblikket en Carina II, som jeg er storfornøyd med - men det er dessverre mye rust, har en del feil samt generelt lite kraft. For øyeblikket har blikket landet på en BMW 5-serie 520i, derfor håper jeg det er noen her som har litt kjennskap til bilen. Annonsen beskriver bilen som i god stand, EU-godkjent ut 08 og med "minimalt av rust". Det jeg lurer på, - Er det noen alvorlige feil med disse bilene, som gjør at et kjøp absolutt bør unngås? - Mindre alvorlige feil som kan skape mye irritasjon? - Ettersom annonsen sier det er minimalt med rust, vil jeg tro disse ikke er kjent for rustplager? - Oppgraderingsmuligheter, mulighet for eks. chipping? - Bilen har per i dag 150HK, hva er det sannsynlig at den reale effekten ligger på? Annonsen spør forøvrig etter 22000,- grei pris? På forhånd, tusen takk for svar Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 kjøpte selv en sånn bil i høst... min har ganske mye kanalrust, hardyskiva røyk nesten med en gang, og nå har det gått en pakning i varmeventilen, bortsett fra det liker jeg bilen veldig godt, den er fantastisk god og kjøre, og har bra drag, bruker dog en veldig god del bensin, lett og skru på Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Hmm, nettopp nettopp. Skal ikke prøve å lure noen ved å si at bilen blir pent kjørt, for det blir den ikke ... Og før noen kommenterer det, nei - jeg kjører ikke som jeg har stjålet både bilen og bensinen. Det er når forholdene tillater det jeg liker å trø litt ekstra på gassen Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 høres ut som om vi har ganske lik kjørestil bilen sitter som støpt på asfalten, tørr asfalt that is, på våt asfalt må man ta det litt rolig, og på glatt er det bare å ta det helt rolig, piggdekk er det must hvis du ikke bor og kjører midt i en storby Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Ja, angående det - ettersom det er bakhjulsdrift - slipper den veldig lett på glatt føre? Kjørte en 3-serie for en god stund siden, og der hadde faktisk eieren lagt hundre kilo murstein i bagasjerommet fordi den mistet grepet veldig fort på glatt føre. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) yep veldig lett, jobber som håndtverker, og har MYE verktøy (2 driller, en verktøykasse++) plus endel utstyr og en 2x12" basser baki, og alikevel slipper det lett, men jeg har ikke kjørt den med orntlige vinterdekk enda, så det kan jo ha endel med saken å gjøre... edit: på tross av noen skavanker vil jeg helt klart anbefale bilen, at min hadde litt småting viste jeg om, fikk den trossalt for 12000 kroner Endret 3. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hør etter tikkelyd fra ventiler. Når dem blir så gamle så sjekk bakstillingen for rust. Pleier og ruste tvers igjennom. Bremserøra bak over bakstillingen bør du også sjekke. De er heldigvis hakket lettere og bytte på 5 serie i forhold til 3 serien. Toppakninger ryker i ny og ne. Nermere bestemt hver 100 000km. Har bilen runda 300 000km og stått stille i over 3 mnd hadde jeg ikke kjøpt. Da pleier det og komme mye merkelige feil. Deler begynner og bli dyrt og vanskelig og få tak i... Oppgraderingsmuligheter: Disse blir ofte bygd om til 528 eller 535 Kule biler spør du meg. Slevom jeg har skrudd meg ihjæl på sånne biler og banna til de grader er det faktisk en bil jeg hadde kjøpt. De er gode og kjøre, bakhjulstrekk og går greit nok. Kult utseende. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 må si jeg ikke er helt enig i at det er vanskelig å dyrt å skaffe deler. Lenke til kommentar
joka Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 er det E28? 520i E28 har 125 eller 129hk Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 må si jeg ikke er helt enig i at det er vanskelig å dyrt å skaffe deler. Tja kommer helt ann på egentlig. Noe får man sikkert kasta etter seg, men det begynner og minke med bremsedeler, bakstillinger, eksosanlegg osv. Sleit noe grusomt med og skaffe calliper venstre foran her for en stund siden. Har også hatt problemer med og skaffe eksosanlegg til litt nyere men rimelig likt. 520 E34. Enkle ting kan være tiltak og få tak i mener nå jeg... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 mekonomen har mye til ganske fornuftige priser Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Bilen har gått 225000 km i følge annonse, og er i daglig bruk. Så vil tro den er i absolutt "kjørbar" stand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå