Gå til innhold

Får inn radio signaler på forsterker...

Jimmarn

Anbefalte innlegg

Hei... Har en Ibanez TBX-30R Gitar Forsterker og spilte litt på den, irriterte meg over at det små skurret i den litt når det var "stille".

Så plutselig hørte jeg stemmer inni der er ikke sikker på språket tror kanskje det er norsk, er litt vanskelig å høre, men er dette pga forsterkeren eller kabelen?

for når jeg endrer litt på kabelen (dytter litt på den eller noe) så er det akkuratt som det blir litt mer stille...

noen som er kjent ved dette å har noen råd? kabelen var ganske billig her er en link:

Gitar kabel

hmm virker som om det er pickups'ene på gitaren... vet ikke helt men når jeg holder over strengene forsvinner det... og når jeg sitter ved dataen... bare ved sofaen og sengen det kommer signaler inn i den

Endret av DeTrix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er det kabelen som plukker opp radiosignalene. Det er uansett den enkleste delen å gjøre noe med. Kjøp en skjermet kabel. Hvis det ikke virker så bør du få gitaren støyskjermet. Det kan en gitartekniker hjelpe med, ellers finnes det mer eller mindre vellykkede oppskrifter på nettet.

Bare unntaksvis er det forsterkeren selv som plukker opp støy. I hvertfall hvis den er typegodkjent i Europa, da slikt utstyr skal være støyskjermet.

Geir :)

Lenke til kommentar

oki tror det er kabelen jeg og, for når gitaren ikke er tilkoblet er det ingenting der

holder jeg på kabelen i gitaren mens det er der forsvinner det... Den er jo av metall hele saken... så forundrer meg ikke at den tar inn radiosignaler... takk for hjelpen :) får se hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...