Gå til innhold

kunne trengt litt hjelp med oppgradering av gamer pc^^(RAM,CPU, Hovedkort,Skjermkort)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal da alltså rive ut gammelt hardware å sette inn nytt :new_woot:

Jeg bruker hovedsakelig datan til å game. (BF2142, Call of duty 4, Unreal tournament 3, Crysis etc)

Så da har jeg satt opp et oppsett, å lurer på hva folkene her ute synes.

eks: om jeg burde velge et annet skjermkort etc ;)

Lurer åsså på om pris iforhold til ytelse :hmm:

Handle lista:

Hovedkort: (Netshop.no)

EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI

2xGbLan, DDR2, 2xPCI-Ex16 Socket 775 1995,-

Prosessor: (Netshop.no)

Intel Xeon 3220 2400MHz QuadCore 775

8MB FSB1066, BOXED m/vifte 2245,-

Ram(x2): (Netshop.no)

Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance

XP2-6400 2x2048MB 800MHz. (4-4-4-12) 2470,-

Skjermkort: (Komplett.no)

XFX GeForce 8800 Ultra 768MB PCIe

Ultra,TV-out,GDDR3,HDCP-ready 4999,-

Sammenlagt pris : 11 709,-

har allerede funnet sidene jeg stoler mest på og som har dem billigste prisen på det utstyret jeg har sett på ;)

Mvh

Tonic

PS: Takk for all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som en meget god pris fra min side, men trenger du SLI hovedkort, eller er det i sikkerhet for framtiden når du ergo muligens skaffer et Ultra til? hovedkortet er i toppklassen, men ingen vits å gå i toppklassen vis du ikke planlegger SLI(to kort i sammarbeid). Også, GTX er et mer økonomisk kjøp i forhold til ytelse en Ultra. Søk på google, og les testene, Ultra er egentlig ikke verdt ekstra hundrelapper Xeon er mer server-rettet prossesor etter det jeg forstår fra Wikipedia, men yter sikkert kjempebra dog. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

vel, hovedkorte har jeg på en måte bestemt meg litt fast på hehe:P, ramen skal jeg ha 8gb (står 2x på lista mi) ;)

å sli er noe jeg skal ha i framtida i og med at budsjette mitt ikke strekker til sånn som sitvasjonen er nå;)

mvh

Tonic

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke helt hva som var anbefalt.. men med to ultra.. så er det sterk anbefalt å ha i alle fall 700 Watt.. Jeg husker for en tid tilbake at man at jeg så en tabell som sa noe i den dur. Dette er vis du skal ha SLi, da.. Men jeg har 580 og min GTS 540 har aldri problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...