Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Utrolig Treig Lap-Top [ ACER ]

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja..For snart 2 år siden kjøpte jeg meg en Acer lap-top med windows xp media edition på en norsk nettbutikk.

Men etter ca et halvt år så klikka PC-en og siden har den vært treig og laggete!

Jeg vil få den sånn som den var når jeg kjøpte den men vet ikke helt hvordan.

Vil helst fikse hastigheten på PC-en til slik den var når jeg fikk den.

Hvis du har spørsmål om hvilken pc dette er så bare spør..

Men trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du fikk med recowery cd/dvd , slenger du i den og restarter windows. når den starter opp igjen vill den mest sansynlig spørre om du skal starte fra cd, følg instruks for å gjøre dette. og følg instruksene som blir vist på skjermen.,

ta kopi av all viktig data før du starter. (data=bilder,musikk,mail OSV OSV)

Lenke til kommentar

Det kan være at det ligger en installsjon på en skjult partisjon. Denne kan man da starte for å gjøre PC-en lik slik den var da du fikk den.

Har du en manual, vil det antakelig stå der hvordan man utfører en slik 'factory-recovery'

Ofte er det tasten F10 el. F11 som benyttes. Acer har kanskje et program via Acer eRecovery (som jeg vet ligger på noen acer-PC-er). Se under 'Alle programmer' om det ligger ei mappe med Acer et eller annet.

Lenke til kommentar

Nei?

Men...Når jeg fikk PC-en hadde den bra speed når jeg starta den og den funka helt fint..

Men plutselig så klikka den og siden har den vært treg:/...

Har hørt noen si jeg skal ta " Disable All ", noen sier noe om Acer E Recovery? Og noen sier noe om cd'er etc...

Vil ha et bra svar..

Tror ikke og ta ut batteriet vil hjelpe..

Lenke til kommentar

Du må lage dine egne recoveryplater med programmet Acer recovery . Disse bruker du deretter for å gjenopprette maskinen til samme status som den var ny .

Ett annet tips i disse minnetider er å finne ut hvilke rambrikker maskinen din bruker og passe på å doble opp antallet ram i samme slengen .

Lenke til kommentar

Gå inn på kontrollpanelet ditt og velg sikkerhetsenteret. Der klikker du på støtte for sikkerhetsrelaterte problemer og får opp en nettside på windows. Velg Windowes live care programmet og kjør dette. Det tar lang tid hvis du har treg pc og mye på hardisken din.

Du kan også følge linken under her og laste ned et meget bra program som fikser pcen din og gir deg muligheter til å tune den optimalt. Velg 30 dagers gratis test. Innstaler og kjør 1 click maintenance. Etterpå kan du optimalisere pcen ved å følge enkle instruksjoner i programmet.

http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

Lenke til kommentar
Acer pcene har en innebygd recovery. trykk ALT F10 inne under oppstarten.

men husk på at du mister alt som er lagret på c.

du har sikkert bare 512 mb med minne. du vil merke stor forbedring med 512 til.

Tusen Takk!

Har gjort det som du sa og virker som PC-en er som den var når den var ny:)

Takk!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...