_Johan_ Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har alltids likt å leke med grafikk og design, og når jeg fant ut av at mange tøffe demoer lages ved hjelp av C++ så fikk dette meg litt inntrisert. Jeg lurer på om C++ kan være noe for meg, hvis det jeg primært har lyst til å leke med er grafikk. Eller blir det bare koding, koding og mer koding, uten å aldri ser resultet? Hvis det er som jeg håper, artig, og store muligheter til å leke seg, hvor burde jeg starte. Helt på scract c++, eller burde jeg velge noe annet enn c++ ??? Eller? TUSEN TAKK Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Viss det er grafikk o.l du har lyst å programmere så er vel kanskje C eller C++ det språket som er mest brukt, selv om det kan gjøres i mange andre språk også. Med tanke på grafikk så vil du nok helst bruke et API som f.eks directX eller openGL. Har ikke så mye erfaring med "grafikk-programmering" selv, men har sett noe både på directX og openGL, for min del synes jeg openGL virker noe lettere, og så er det også tilgjengelig på andre platformer en bare windows. En god side du kan sjekke ut med tanke på openGL er http://nehe.gamedev.net Her finner du blant annet tutorials og sourcecode etc etc "hovedsiden" http://www.gamedev.net er forsåvidt også noe du kan se på, mye informasjon der. Når det er sagt så bør du kanskje ha litt peiling på C/C++ på forhånd før du starter med openGL o.l........ Lenke til kommentar
BHJM Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Sjekk boka OpenGl superbible. Den forklarer basic i opengl prog. uannset er greit å kunne lage enkle c/c++ prog, for å få full utbytte av boka. Lykke til!!!!!11 :smile: Lenke til kommentar
mbst Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg synes det er litt artig å tegne 3d-figurer basert på matematiske uttrykk. Kanskje dette kan være interessant? Trenger ikke være god i matte, det er bare å leke seg litt, prøve ut ting. Du kan i den forbindelse teste ut Maple 8.0 (eller eldre versjoner forsåvidt også). Kan animere også. Temmelig enkelt, masse eksempler osv. Det blir jo ikke akkurat som annen programmering, men du var jo primært interessert i grafikken... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Nå vil det jo bli en del koding uansett da. Er ikke som 3DStudioMax der en ser resultatet med det samme, og har altslags menyer og funksjoner som gjør ting for deg. Her må ting kodes manuelt ved hjelp av matematiske utrykk, og dette er ikke for alle (særlig meg). Dersom dette er av interesse så stå på. Dersom du vil lage grafiske animasjoner "enkelt" (uten å bruke masse tid på å lære deg C++ først) så finn deg et passelig verktøy Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Programmering med openGL er for det meste gøy, litt tungt i starten. Men funny as hell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå