TEE Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg lurte på om det finnes noen foreldelsesfrist på gamle pengekrav? Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått et krav på gjeld som er snart 7 år gammel. Jeg har ikke fått noe på dette kravet på minst 4 og et halvt år, og lurte på om det ikke finnes noen grenser for hvor ofte man må sende hvertfall en påminnelse. Jeg hadde, for å være ærlig, helt glemt bort at kravet eksisterte. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg lurte på om det finnes noen foreldelsesfrist på gamle pengekrav? Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått et krav på gjeld som er snart 7 år gammel. Jeg har ikke fått noe på dette kravet på minst 4 og et halvt år, og lurte på om det ikke finnes noen grenser for hvor ofte man må sende hvertfall en påminnelse. Jeg hadde, for å være ærlig, helt glemt bort at kravet eksisterte. Den alminnelige foredelsesfristen er 3 år. Link Dog er det noe som heter foreldelsesloven (? der vises det til spesielle regler dersom det er pengelån, da er den plutselig 10 år. Endret 3. januar 2008 av Christian86 Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg lurte på om det finnes noen foreldelsesfrist på gamle pengekrav? Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått et krav på gjeld som er snart 7 år gammel. Jeg har ikke fått noe på dette kravet på minst 4 og et halvt år, og lurte på om det ikke finnes noen grenser for hvor ofte man må sende hvertfall en påminnelse. Jeg hadde, for å være ærlig, helt glemt bort at kravet eksisterte. Hva slags gjeld snakker vi om her? Er det skattekrav, momskrav, krav på barnebidrag, pokergjeld, misligholdt lån, privat gjeld ...? Foreligger det dom på kravet? Har du betalt avdrag på kravet? Har du erkjent kravet? Kikk litt i denne loven; Foreldelsesloven http://www.lovdata.no/all/hl-19790518-018.html#map0 for å se om det er noen lyspunkter for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå