Gå til innhold

Skjermkortet for varmt? Restarter. X1950Pro

Anbefalte innlegg

heisann, har et ATI X1950Pro, PowerColor, altså med ArticCooling vifta eller den.

PC-en lagger i CS : S og henger seg og restarter i Silent Hunter 4.

Nyeste driveren, så leste litt rundt og så at mange sliter med overoppheting av kortene her.

Jeg kan ikke lese av noe temp noe sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har absolutt ikke rørt kjølinga på kortet, å det er litt løst. Skal skru til driten, men er det fucka pga det, så snapper det for meg, da blir det 10kg dynamitt sammens med kortet og sendt tilbake til komplett ^ ^

Får prøve å se :) Takk imens!

Men er utallige mange poster på nettet som er om X1950Pro som er fucked up da. Samme problemene som meg.

Restarter, dårligere ytelse enn 9800Pro, bugga i spill og antagelig varmt, uten å ha OC-ea noe særlig.

Kortet er under 3mnd gammelt, er det noe garanti?

Update: Tok av kortet, var bare plast-ramma i kjølinga som var løs,men skrudde til ekstra, så tok jeg å skiftet kabel til strømmen til en som ikke var brukt til noe, som harddisk eller noe, om det skulle hjelpe.

Skal teste ut litt med Silent Hunter 4 ikveld =D

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Har du testa å stille AGP hastigheten til 4 istede for 8 enda ?? (gjøres i bios)

Skal prøves!

Altså, vet ikke om det bare er meg, men hvis det er 1 eller 2 bilder på feks en internettside så hakker den når det kommer til bildet..

Update: AGP hastighet er stilt fra 8x til 4x i bios, det ble bedre faktisk, men langt fra forventet av kortet. Nå ligger jeg stabilt mellom 50-80fps i Source, som er _mye_ bedre enn tidligere.

Får ikke inn temp verken i Aida32 eller AtiTrayTools, er vel ikke støtte for temp for PowerColor X1950Pro da..

Nye drivere lastes ned, versjon 7.11 fra ati, siden du over her sa det virket bedre da :)

7.11 driverene fungerte, før hadde jeg 15-70fps ( da jeg hadde 70fps sto jeg helt inntill en vegg, mot den) i CS : S , alt på minimum, nå har jeg 140-160 med ALT på fult i Source!

Tusen Tusen Tusen takk, for alle svar! !

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...