TanglewoodD Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 heisann, har et ATI X1950Pro, PowerColor, altså med ArticCooling vifta eller den. PC-en lagger i CS : S og henger seg og restarter i Silent Hunter 4. Nyeste driveren, så leste litt rundt og så at mange sliter med overoppheting av kortene her. Jeg kan ikke lese av noe temp noe sted? Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Last ned ATI Tray Tools for å se. Etter innstallering skal du høyreklikke på ikonet nederst til høyre og velge hardware - overclocking settings. Under "Bench!" Står GPU tempen. Det er normalt at tempen stiger til rundt 70 grader når en spiller. Ikke overklokk noe siden du ikke har gjort det før Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Siden jeg ikke har OC før? Jeg har da clocka litt , bare ikke kortet her Kortet duger ikke stort til OC anyway - Å nei, det står ingenting under "bench!" på AtiTray Endret 3. januar 2008 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
aGal Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Er det et AGP kort ? Går ann å sette ned AGP hastighet i bios til 4x istede for 8x.. Skal ikke skje noe med ytelsen, man lurer bare kortet så det funker. EDIT: Du finner en trå her der "samme" problem er nevnt. Endret 3. januar 2008 av aGal Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Sorry, tok visst litt for raske sluttninger Kanskje ikke kortet ditt har en temp måler? Rart at det ikke er på et såpass "nytt" kort, mitt har det (x1950Pro) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg har absolutt ikke rørt kjølinga på kortet, å det er litt løst. Skal skru til driten, men er det fucka pga det, så snapper det for meg, da blir det 10kg dynamitt sammens med kortet og sendt tilbake til komplett ^ ^ Får prøve å se Takk imens! Men er utallige mange poster på nettet som er om X1950Pro som er fucked up da. Samme problemene som meg. Restarter, dårligere ytelse enn 9800Pro, bugga i spill og antagelig varmt, uten å ha OC-ea noe særlig. Kortet er under 3mnd gammelt, er det noe garanti? Update: Tok av kortet, var bare plast-ramma i kjølinga som var løs,men skrudde til ekstra, så tok jeg å skiftet kabel til strømmen til en som ikke var brukt til noe, som harddisk eller noe, om det skulle hjelpe. Skal teste ut litt med Silent Hunter 4 ikveld =D Endret 3. januar 2008 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Tror at PowerColor gir deg 24 mnd garanti. Mitt Sapphire X1950 Pro AGP har temperaturmåler. Har ikke hatt problem med driverene etter at jeg installerte versjon 7.11 Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har heller ingen problemer med Sapphire kortet mitt, selv om disse har mindre vifter og er klokka høyere Lenke til kommentar
aGal Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har du testa å stille AGP hastigheten til 4 istede for 8 enda ?? (gjøres i bios) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Har du testa å stille AGP hastigheten til 4 istede for 8 enda ?? (gjøres i bios) Skal prøves! Altså, vet ikke om det bare er meg, men hvis det er 1 eller 2 bilder på feks en internettside så hakker den når det kommer til bildet.. Update: AGP hastighet er stilt fra 8x til 4x i bios, det ble bedre faktisk, men langt fra forventet av kortet. Nå ligger jeg stabilt mellom 50-80fps i Source, som er _mye_ bedre enn tidligere. Får ikke inn temp verken i Aida32 eller AtiTrayTools, er vel ikke støtte for temp for PowerColor X1950Pro da.. Nye drivere lastes ned, versjon 7.11 fra ati, siden du over her sa det virket bedre da 7.11 driverene fungerte, før hadde jeg 15-70fps ( da jeg hadde 70fps sto jeg helt inntill en vegg, mot den) i CS : S , alt på minimum, nå har jeg 140-160 med ALT på fult i Source! Tusen Tusen Tusen takk, for alle svar! ! Endret 4. januar 2008 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå