Gå til innhold

Får ikke logget inn med brukernavn og passord

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny på Asp.Net, og jeg prøver å lage en login side. :)

Har laget en bruker via CreateUserWizard, og får logget inn med denne etter at denne login er generert.

Men, prøver jeg etterpå å logge inn på vanlig måte, så får jeg beskjed om at "Login ikke var vellykket. Prøv igjen."

Jeg har brukt de ferdig genererte login-malene fra VS2005.

Kan noen hjelpe meg? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor asp.net har en egen mal på det innlogginssakene, egentlig.

Men som GeirGrusom sier: Det skal ikke så mye til å lære seg å lage dette selv. Anbefaler deg å prøve å lære asp.net først, så koder du det selv. Så får du bedre kontroll også.

Lenke til kommentar

ASP.Net har en egen MemberShipProvider. Fordelene her er at man kan lage MemberShip-kode (hvordan ting skal lagres i databasen/etc), og egne login kontroller. Disse kan man enkelt bytte ut og ta med seg i andre prosjekter.

Hvis man skal gjøre det på "gamlemåten" blir det gjerne til at login sidene sine er knyttet opp mot den spesielle databasen & skjemaet man har valgt å bruke. Med den nye måten er det enkelt å bytte ut en av delene uten å måtte rekode alt på nytt.

På nettet finner man også MemberShipProvidere for f.eks. Active Directory, LDAP, etc.

Ganske fin løsning om man bruker en liten time på å sette seg inn i det første gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...