mmoXn Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg er ganske ny på Asp.Net, og jeg prøver å lage en login side. Har laget en bruker via CreateUserWizard, og får logget inn med denne etter at denne login er generert. Men, prøver jeg etterpå å logge inn på vanlig måte, så får jeg beskjed om at "Login ikke var vellykket. Prøv igjen." Jeg har brukt de ferdig genererte login-malene fra VS2005. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har ikke brukt noen av malene, men jeg synes det er viktigere at du lærer deg ASP.NET skikkelig, for da er ikke et login system så fryktelig vanskelig å lage. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor asp.net har en egen mal på det innlogginssakene, egentlig. Men som GeirGrusom sier: Det skal ikke så mye til å lære seg å lage dette selv. Anbefaler deg å prøve å lære asp.net først, så koder du det selv. Så får du bedre kontroll også. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 ASP.Net har en egen MemberShipProvider. Fordelene her er at man kan lage MemberShip-kode (hvordan ting skal lagres i databasen/etc), og egne login kontroller. Disse kan man enkelt bytte ut og ta med seg i andre prosjekter. Hvis man skal gjøre det på "gamlemåten" blir det gjerne til at login sidene sine er knyttet opp mot den spesielle databasen & skjemaet man har valgt å bruke. Med den nye måten er det enkelt å bytte ut en av delene uten å måtte rekode alt på nytt. På nettet finner man også MemberShipProvidere for f.eks. Active Directory, LDAP, etc. Ganske fin løsning om man bruker en liten time på å sette seg inn i det første gangen. Lenke til kommentar
serverside Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ta en kikk på http://www.dotnetbips.com/articles/fa24ae7...55b77271ab.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå