Bergenogomegn Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har kjøpt meg en Creative Zen 8GB, etter å ha hatt en iPod video 30GB i flere år. På iPoden fjernet jeg volumsperren med et gratisprogram. Er det mulig å fjerne volumsperren på Creative? Etter å ha hørt på musikk noen minutter, så blir man litt "døv", og da skulle jeg gjerne ha økt volumet litt. Bruker forøvrig Shure ørepropper. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) så blir man litt "døv", og da skulle jeg gjerne ha økt volumet litt. og akkurat derfor er sperren der Endret 3. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Bergenogomegn Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 så blir man litt "døv", og da skulle jeg gjerne ha økt volumet litt. og akkurat derfor er sperren der Joda, forstår poenget og alle advarsler og alt det der. Men vi er da gud bedre meg tenkende mennesker som faktisk kan ta egne avgjørelser. Tror ikke noen orker å høre på altfor høyt volum så lenge. Men nå er det nå slik at noe av musikken er av varierende kvalitet, det samme kan man si om "ørehøyttalere", og da er det greit å ha det valget at man kan skru volumet opp. Det kommer vel snart eøs-regler om hvilke kniver man kan ha på kjøkkenet.... man kan jo risikere å kutte av seg en finger Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Sperren er ment for idiotiske amerikanere som saksøker alt og alle for hver minste ting Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Faktisk er den laget for dumme europeere(snarere for dumme EU som ikke vil at vi skal ødelegge hørselen vår), ikke amerikanere . (Nå husker jeg ikke med ZEN, men med Vision:M måtte man legge inn den amerikanske firmwaren for å få fjernet sperren. Var nå greit høyt likevel for det meste.) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Skjønner ikke a dere gidder engang.. Fjerner hørselen sakte men sikkert. Selv har jeg satt volumsperre på HALVPARTEN av max volum på Touchen min. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har noe med at ikke alle sitter med veldig lettdrevne hodetelefoner, og derfor kan ha behov for mer kraft. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Nja, de fleste Shure-propper skal være ganske lettdrevne; 16 ohm. Så jeg vil ikke anbefale deg å fjerne volumsperren. Problemet med ørepropper og hodetelefoner er at man kan ha volumet uhorvelig høyt uten å merke det noe særlig. Du merker det etterpå i form av øresus etc. Så jeg anbefaler deg heller å skru ned volumet litt. Gjorde det selv og det tar faktisk ikke så lang tid for man blir vant med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå