Gå til innhold

[Løst] Effektforsterker til CLS-15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsterkeren er oppgitt til å yte 6 x 100 watt, og det er ganske kraftig.

Driver forsterkeren den bilsubben?

Jeg antar den er passiv, så hvis du driver den med forsterkeren, så prøv å koble den fra og kjør CV høyttalerene på frontutgangene.

 

Se om det blir bedre da ...

Lenke til kommentar
Litt off topic, men bare ett lite tips:

Det ser ut som at høyttalerene dine står veldig nærme veggen, det anbefales ikke.

Prøv å sett de hvertfall 20cm fra veggen bak og noe tilsvarende fra sideveggen.

Da tror jeg nok du vil oppleve at det blir bedre bass.

Nå vet ikke jeg hvordan volumet måles på den naden din, men regner med -4 er ganske høyt.

Så jeg ville prøvd å gjort det jeg sitterer her nå, da tror jeg du vil oppleve "høyere" lyd og mye bedre bass.

Man kan ikke ha slike høyttalere inntil veggen!

Lenke til kommentar

For det første trenger du ikke flere kilowatt for å lage lyd med CV-høyttalerene dine, og for det andre vil jeg fraråde deg å kjøpe PA-effektforsterkere fordi disse er laget for å spille på utesteder, konserter og liknende steder hvor volumet er veldig høyt, og forsterkeren som regel står i et eget rom.

Det er ofte viftestøy på disse modellene, noe som er vanskelig å unngå når de behandler så mye strøm. Den kommer nok til å plage deg dersom du ikke spiller høyt.

 

Derfor mener jeg at en NAD C272 er et bedre valg, fordi denne er laget for stuebruk, og er "bedre egnet for" lytting i hjemmet.

2 x 150 watt er nok krefter for å temme de høyttalerene dine.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Jeg byttet vifter på en Lab 1000. De var så stillegående at jeg ikke hørte de på en meters avstand. Eventuell garanti ryker selvsagt. Jeg hadde heller kjøpt brukt PA-forsterker av god kvalitet, en ny og billig. Lab, Crown og QSC har noen gode modeller. Jeg hadde heller ikke hatt noe problem med å velge en f.eks. en Lab PA-forsterker fremfor en Nad.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...