r2d290 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hallo Har kjøpt labels på clas ohlson som jeg har klistret på dvd-filmer (cd-er) jeg har brent. Jeg var så dum at jeg festet etikettene på nesten alle filmene mine, uten å teste dem, og nå har jeg funnet ut at alle filmene hakker i de tre dvd-spillerene mine. Er det mulig at papiret er for tykt, og er ikke dette isåfall såpass dårlig at clas ohlson burde være erstatningsansvarlig for dvd-ene jeg har brent (da det er umulig å pirke av labelen...)? flere som har hatt dette problemet? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har hørt om dette problemet før, kan desværre ikke forklare deg hvorfor det er sånn, men jeg trodde det var dvd-spilleren sin feil når jeg hørte om det. Men når jeg ser at du har prøvd med 3 forksjellige så er vel dette utelukket. jeg har forøvrig en cd-r plate med papir label klistret på og jeg har ingen problem med se filmen. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hallo Har kjøpt labels på clas ohlson som jeg har klistret på dvd-filmer (cd-er) jeg har brent. Jeg var så dum at jeg festet etikettene på nesten alle filmene mine, uten å teste dem, og nå har jeg funnet ut at alle filmene hakker i de tre dvd-spillerene mine. Er det mulig at papiret er for tykt, og er ikke dette isåfall såpass dårlig at clas ohlson burde være erstatningsansvarlig for dvd-ene jeg har brent (da det er umulig å pirke av labelen...)? flere som har hatt dette problemet? Jeg har heller aldri hatt det problemet, men det kan ha noe med tykkelsen på cd-ene. Forskjellige fabrikanter kan ha forskjellige tykkelser på cd-ene og det kan få dvd-spilleren til å tulle. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Vel spørsmålet er heller om du testet platene før du tok lapper på dem... For det aller mest sansynlige her er heller atdu har kjøpt noe dårlig kvalitet kjipa-CD-er, brennt det på en brenner som sikkert er like billig, ikke oppdatert firmwaren på den, og så spiller det av på en standalone DVDspiller, hvilket ofte har dårlige lesere. Da overrasker det ikke meg i det hele tatt om diskene hakker eller ikke starter opp. Men det er jo enkelt å teste. Brenn en disc, ikke sett label på, og prøv å spill den. hakker den også så kan du ihvertfall glemme at det er merkelappene. Jeg tviler egentig sterk på at det er merkelappene, ved midnre du skal ha klart å misplassere dem så mye at discene spinner i ubalanse eller noe sånt. -Stigma Endret 6. januar 2008 av Stigma Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 At alle hakker høres jo litt snodig ut. Men jeg vet av erfaring og historier at å klistre labels på plater ikke er så bra. Skal lite til for at de slutter å fungere. Helt sikkert noen som kan fortelle at joda det funker som bare det, men jeg har selv erfart og hørt fra flere hold at det er best å la være. Jeg printer rett på printbare plater hvis jeg skal ha noe på dem. Ellers fins det jo noe som heter lightscribe. Tror de metodene er å foretrekke. Penere blir det også. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 lightscribe starter jeg ikke med før det kommer farger på det... ja, har prøvd uten labels, og det funket fint Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hva med å kjøpe en billig blekkskriver og kjøpe plater å skrive på (f.eks canon pixma ip4200, som jeg har) ... blir veldig bra resultat.. jeg har i tillegg kjøpt en spraylakk fra dvdink.no som gjør at platene blir blanke og fine, og fargene kommer bedre frem.. Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hvis du i tillegg kjøper disse platene så blir resultatet bedre en orginal label http://www.dvdink.no/estore/visvare.asp?va...45&KatId=38 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå