Locazor Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har nettopp satt sammen en ny maskin og når jeg skal starte den, fungerer den fint. Den durer og går i et par sekunder som normalt, og deretter kuttes strømmen. Noen som vet hva jeg har koplet feil? Lenke til kommentar
m`K Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 les HK manual selvfølgelig, følger du manualen til HK'et ditt er det veldig vanskelig å ikke få pcen til å boote. Med mindre komponentene ikke passer sammen. Men husk å slette cmosen etter du har bygd pcen. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Ja, les gjennom HK manualen først og se om du har koblet feil. Lenke til kommentar
RiZLa Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 cpu'n har ikke kontakt med kjøleribben. skjedde med meg.. Startet normalt når jeg fikk fikset det.. du kan ha montert den feil vei hvis du skjønner... :wink: Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 cpu'n har ikke kontakt med kjøleribben. skjedde med meg.. Startet normalt når jeg fikk fikset det.. du kan ha montert den feil vei hvis du skjønner... :wink: At cpu ikke har kontakt med kjøleribben trenger ikke nødvendigvis føre til slike problemer. Har selv opplevd å montere en kjøler på en Pentium IV 2,53GHz litt feil. Maskina fungerte for det, om enn med vel litt høye tempraturmålinger :oops: Fikk litt av en ahaopplevelse når jeg tok av kjøleren for å sjekke ut hvorfor: Ingen kontakt mellom cpu og kjøler (ikke noe artic silver 3 på selve kjøleelementet) 8) Vel, en lærer så lenge en lever. Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Har du satt ledningen fra CPU kjøler til rett kontakt. Det kan se ut som Bios ikke finner impuls fra CPU kjøler og dermed kutter ut, eventuelt så blir temperaturen i CPU raskt høy, noe som kan komme av dårlig montert CPU. Bare noen små tanker fra meg...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå