Dodocar Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 For en mnd. siden kjøpte jeg en "Western Digital My Book Studio Ed. 500GB" hos Netshop Oslo. Den fungerte flott, og jeg brukte den som "hovedhardisken" ved siden av min Mac mini. Etter å ha brukt ca. 2 timer på å organisere alt av bilder og dokumenter og annet jeg driver med, så døde hardisken. Dette er hva som skjedde i "detalj": Jeg skulle teste om jeg kunne koble den direkte til XBOX 360-maskinen min, derfor skudde jeg av hardisken (holdt knappen inne en god stund til den skrudde seg av), koblet ut strøm og PC-kabel, fant ut at jeg hadde mistet USB-kabelen og gav opp å prøve å koble den til XBOX-en. Deretter koblet jeg til hardisken igjen og koblet den til PC-en, og denne gangen kom lyset på inne i hardisken, men Mac-en klarte ikk å gjenkjenne hardisken. Jeg skrudde av hardisken, koblet den ut og inn igjen. Ette dette kom ikke lyset på hardisken i det hele tatt, den virket helt død. Dessuten lager strømforsyningen (altså selve stikkontaktdelen) en rar suselyd som jeg ikke kan huske at var der tidligere. I dag dro jeg innom Netshop Oslo og forklarte. De konstanterte at det ikke var bare strømforsyningen/kabelen som var ødelagt, men at hele maskinen var kaputt. De forklarte meg at jeg kunne få med meg maskinen og levere den til f.eks. Elkjøp for at de kunne hente ut informasjon for ca. 2000 kroner per. GB noe som virker helt latterlig for meg, da jeg har brukt ca. 700MB bare på fotografier. Det jeg lurer på er altså... hva gjør jeg? Jeg har nå en ny harddisk på vei til Netshop Oslo, og når den kommer inn på lager skal jeg levere den ødelagte. Men er alt håp om å få hentet ut informasjon for under 2000 kroner borte? Hvor kan jeg evt. få det billigere? Har jeg KRAV på at Netshop Oslo gjør det gratis for meg iom. at maskinen med ødelagt under en mnd. etter at jeg kjøpte den? Er det noe jeg evt. kan gjøre selv? Hardisken kostet meg 1300 kroner, og jeg syne at det er urimelig at noe slikt som det her kan skje etter under 1 mnd. og at jeg ikke har krav på noe. Jeg gjorde ikke noe galt med den, det må være en slags feil med maskinen. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 heisann. det er en helt vanlig disk som står i. du kan skru opp og sette harddisken i en starsjoner pc og hente ut data hvist hardisken er i orden da. men trolig vill garantien brytes og du ikke får en ny en. (men 2000 pr gb i forholdt til lit forsiktig skruving?) Lenke til kommentar
Dodocar Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Åh, jeg visste ikke at det fungerte slik...men hvis den er helt død er det noe særlig sjanse for at det funker da? OPPDATERING: Jeg satte inn strømkabelen og trykket den ekstra hardt inn, og plutselig skrudde maskinen seg på! Den fungerer nå helt bra og Mac-en gjenkjenner den og den kan brukes! Tingen er nå: Jeg tør ikke å skru den av i redsel for at den dør igjen. Hva sier jeg til Netshop Oslo? Jeg vil enn ha en ny en som fungerer HELT bra (den er tross alt 1 mnd. gammel), men vil gjerne overføre alt dette. Burde jeg kunne gjøre det hos dem? Dette er ganske ille i grunn... de skjekket den for meg på bakrommet og konstanterte at den var helt død, og så dytter jeg i kabelen litt ekstra hardt når jeg kommer hjem og så fungerer den? Hmmm... De ville ta den fra meg i dag i vente på en ny en, er utrolig glad for at jeg overtalte dem til å la meg ta den med hjem. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 så bra at den funket. ta å kopier over alt som er på den og lever den inn.. da får du jo en ny en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå