Crywolfuhuu Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Under oppstart blir det oppdaget "Bad consistency" på stasjon/partisjon c: Et feilsøk ruller over skjermen, og status for c: listes opp. Umiddelbart blir skjermen blå. Øverst er det skrevet noe med knøtteskrift. Skjermen er like fort svart igjen, men jeg rekker å lese: "WARNING! Stop.......dump...." før maskinen starter opp igjen og det hele gjentar seg. Tre ganger går det før maskinen ikke engang starter opp. Nå stopper den i stedet opp ved Det store trafikklyset: 4 Røde LED. Dette indikerer CPU-feil, men CPU er nå testet ut og 100% OK. Kan det være harddisken(IBM 60GXP 40Gb) som fucker opp maskinen min??? FAEN!!! Er det i det hele tatt mulig å snike seg forbi disse Røde Øyne, og inn i BIOS og kanskje tilogmed videre til..................windows?........AAAARRGGGGHHHHH! [ Denne Melding var redigert av: Crywolfuhuu på 2002-01-07 17:36 ] Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Ta ut alle hardisker, cd/dvd-rom og brenner. Maskinen skal starte uten disse tilkoblet (Bruk oppstart diskett) Ta ut alle kortene uten om skjermkortet. hvis maskinen ikke starter: prøv et annet skjermkort. Prøv en annen strømforsyning (kan lage mye krøll hvis den er ustabil). Hvis disse tipsene ikke fungerer og du har testet CPUen er det HK/bios som er defekt. [ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2002-01-07 19:02 ] Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Takk for svar! Jeg nappet ut harddisk, DVD & brenner og startet opp med oppstartsdiskett, men nei... Like rødt! Tror ikke det er strømforsyningen heller - Chieftec 340W. Lurer på om det kan være enten skjermkort eller AGP-port på HK. Eller HK generelt. Det oransje lille lyset på skjermen blir nemlig aldri grønt under oppstarten, og noe bilde er det selvfølgelig ikke... På "gamlemaskinen" oppfører skjermen seg helt normalt, og lyset går fra oransje til grønt umiddelbart. Skal prøve grafikkortet til en kompis i morgen. Forhåpentligvis får jeg et svar da... Hei,hei. Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hvis jeg ikke tar helt feil har du et MSI kort?? Har hatt dette jeg oxo men bare problemer som deg. Hadde def prossessor flere ganger pluss at hovedkortet var def 2 ganger. Du får ikke sneket deg forbi dette. Som du sier tilsvarer det def CPU'n. Men ta den ut og sett den inn noen ganger så løste det seg for meg, virker som det er lett å få dårlig kontakt både i sockelen til CPU'n og RAM'n. Jeg slet veldig med dette. Byttet til ABIT. :smile: Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg knotet med et MSI-kort i jula. Etter å ha satt sammen maskinen ville den ikke starte. 4 røde led. Prøvde alt, fant ut at det var feil på reset-knappen så den stod inne hele tiden. Koblet fra reset på hovedkortet og maskinen startet fint. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 De røde lysene på Hovedkortet er såkallte "D-LED"( Diagnostic LED), de lyser i forskjellige kombinasjoner for å vise hva som er feil ! eks: de to lysene til venstre lyser rødt (da er f.eks ram`en feil innstallert eller defekt) de to høyre lyser rødt (da kanskje det er noe med VGA`en ) osv..... Er genialt :smile: :smile: :smile: Men du finner ut hva de forskjellige lys-kodene betyr i hovedkort-boka di :smile: Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Takk for responsen! Jada, jeg har skjønt poenget med de fire LED-lysene. Det er bare det at når de indikerer FEIL feil er liksom noe av vitsen borte... Og ja, det er et MSI K7T266 Pro-R hovedkort. Ser at enkelte(inkludert meg selv) sliter litt med MSI'ene sine, men selv har jeg også hørt veldig mye bra om disse. Og dette sammen med de testene jeg har lest dannet grunnlaget for mitt valg av HK. Det jeg derimot vet er at dette hovedkortet er litt kresen når det gjelder kvalitet på RAM. (Så også i dette tilfellet...) Har testet ut et annet OK grafikkort uten resultat. Dødt Dødt Dødt Dødt. Nettleverandør Komplett.no har bedt meg teste ut en annen DDR-Ram for å se om det kan hjelpe. For nå er det nemlig bare TO mulige feilkilder: RAM eller HK! Men hvor pokker vokser det DDR-Ram her ute i skogen? For å forsikre meg om at CPU'en virkelig var defekt måtte jeg dra helt til broren til en kompis. (Han hadde tilfeldigvis socket A + et oppegående HK.) Det tok meg en time å kjøre dit + 150,- kr i bommen. Og så virket jævelen! T-bird'en fløy som bare f***!!! Frister ikke mye å legge ut enda mer gryn på en hardware som kanskje/kanskje ikke er defekt. Tror jammen jeg snakker med Komplett.no en gang til. Det må da være noe de kan gjøre for å unngå at kunden selv må legge ut for et defekt produkt nettbutikken har levert. (Som f.eks sende meg en ny RAM...) Ønsk meg lykke til! [ Denne Melding var redigert av: Crywolfuhuu på 2002-01-09 03:34 ] [ Denne Melding var redigert av: Crywolfuhuu på 2002-01-09 03:46 ] Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Synes at altfor mange folk klager over MSI-kortene sine. Har selv bygget 2 PC'er meg disse kortene. VIA KT266A Chipset. Og har også selv dette kortet MSI K7T266 PRO2RU. Kortet er steinbra. Mer er dset ikke å si om den saken. Eneste gangene jeg har hatt problemer med kortene er av min egen uvitenhet. Er rett og slett for rask med å pelme manualen og kaste seg over byggeprosjektet. Cocheeze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå