Gå til innhold

Conspiracy Theory - Landet vi virkelig på månen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det høres jo veldig mistenkelig ut med hjul som tåler mer vekt, ihvertfall mye mer mistenkelig enn det var for fyren som fikk i jobb å lage en mest mulig livaktig astronautdokke.

 

AtW

Nei, de trodde de lagde astronaut dukker til utstillinger. De viste ikke at dukken deres ble brukt i film innspilingen.

 

Greit nok, man kan lage en dukke uten å vekke spesielt mye mistanke, men hele poenget er at man kan lage et stivt hjul og vekke enda mindre mistanke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, de trodde de lagde astronaut dukker til utstillinger. De viste ikke at dukken deres ble brukt i film innspilingen.

 

HD:

 

1.1281831055.apollo-11-lunar-module.jpg

Du mener det er rart at de har laget en utstilling etterpå?

Nei, bilde viser bare at astronaut dukker og plastikk månelandere ikke er en ukjent sak. Allerede før de offisielle månelandingene var NASA Langley Research Center i full gang med å lage modeller av alt mulig rart, som senere ble brukt under innspilingene.

 

00-Langley-research-center.jpg

 

2u9jspd.jpg

 

De store hvite kulene er gigantiske vakumkammer http://www.thelivingmoon.com/41pegasus/04images/Old_Tech/Vacuum_Spheres_001284.jpg

Lenke til kommentar

Tilgi meg om jeg tviler. Så ingen av dem på NASA sin nettsider, men fant andre videoer.

Scenen er berømt, det går under navnet NASA Lunar Grand Prix eller bare Grand Prix

 

... og dette hindrer på ingen måte en eller annen tulling i nærheten av et område med mye sand å spille inn sin egen versjon av filmen. Det hindrer heller ingen å drive med elektronisk redigering i ettertid.

Lenke til kommentar

... og dette hindrer på ingen måte en eller annen tulling i nærheten av et område med mye sand å spille inn sin egen versjon av filmen. Det hindrer heller ingen å drive med elektronisk redigering i ettertid.

De tre filmene er ekte NASA filmer.

 

 

Astronaut dukke på fjærnstyrt månebil !

 

http://www.youtube.com/watch?v=0_YhYBxjpQU&feature=player_embedded

 

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Nei, bilde viser bare at astronaut dukker og plastikk månelandere ikke er en ukjent sak. Allerede før de offisielle månelandingene var NASA Langley Research Center i full gang med å lage modeller av alt mulig rart, som senere ble brukt under innspilingene.

Det kan jo tenkes at de har laget modeller av alt mulig rart slik at de kan øve seg på det de skulle gjøre på månen?

 

Og det er ingen som har sagt at armene på austronautdraktene ikke kan beveges. Men som du kan se på bildet du postet (astronaut ved flagg) så henger ikke armene rett ned eller inntil kroppen. Altså er de neppe like bevegelige som f.eks en bomullsgenser.

 

Har du noen kilder på at de filmene du linker til er ekte og ikke manipulert på noen måte?

 

Det ble tre ting å svare på på en gang, håper det går greit.

Lenke til kommentar

... og dette hindrer på ingen måte en eller annen tulling i nærheten av et område med mye sand å spille inn sin egen versjon av filmen. Det hindrer heller ingen å drive med elektronisk redigering i ettertid.

De tre filmene er ekte NASA filmer.

 

*** snip ***

 

 

Javel. Jeg foreslår at vi begynner med litt kildekritikk. Forskjellene mellom ekte vare og falsk kan ofte være små.

 

Hvorfor er det gitt at disse filmene er offisielle? NASA har nemlig en egen kanal på YouTube, og ingen av disse filmene er derfra. Det er monumentalt logisk at dersom man skal kritisere NASA så bør man kritisere offisielt materiale.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis jeg hadde faket noe så stort hadde jeg passet på å ikke ha tilgjengelig for alles skue noe som kunne ses på med kritiske øyne. Så til Dux Ducis:

 

Det er et veldig tynt argument å si at man bør kritisere "offisielt materiale". Hadde du stolt mer på en løgner dersom han hadde et alibi, eller hadde du stolt på indisiene og mistankene hvis du trodde han var en løgner? Dermed ikke sagt at jeg tar noen stilling i denne saken bare ved å etterspørre litt kritisk vurdering både fra deg og andre her i debatten.

 

Kan hende det er veldig søkt å anse månelandingene for å være iscenesatte og fabrikkerte, men et grundig tilbakeblikk på alt USA har gjort for sin "honor and glory" så er det kanskje ikke så søkt likevel. Jeg synes absolutt det er interessant med konspirasjoner, men igjen så er det lett å bli så oppslukt at man glemmer å være kritisk. Når man så tror man er kritisk bare fordi man går motstrøms i seg selv, så har man mistet grepet. Det må gå an å vise en viss ydmykhet (til andres innvendinger) og skepsis - selv imot sin egen overbevisning.

 

Sannheten tåler alt.

Lenke til kommentar

1: Flere hundre mennesker (over 500) har vært i verdensrommet.

 

2: Over 500 mennesker har returnert fra verdensrommet.

 

3: Månen har ingen atmosfære som kan ødelegge fartøy, og minimal gravitasjon, så en månelanding er ENKELT i forhold til å få folk hjem igjen fra verdensrommet.

 

4: Siden månen ikke består av ost, hva er poenget med å sette flere mennesker på månen når det ikke finnes noen ressurser som kan høstes?

 

5: Prøv å få flere tusen mennesker til å lyve hele livet.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...