TheCatIsALie Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jo. For det kan påvirket livet på jorda uten at vi vet det. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Tror du det finnes liv på andre steder enn jorda? Ja, definitivt. Alternativet, at Jorda er den eneste planeten i universet der det finnes liv, er rett og slett for usannsynlig. Men: Dette betyr ikke at jeg tror at Jorda har fått eller vil få besøk utenfra. Som jeg skrev i starten på UFO-tråden: Selvsagt MÅ alle andre sivilisasjoner besøke Jorda, det er jo her alt skjer. Jorda er dessuten sentrum i det observérbare universet, og dette setter planeten vår i en særstilling. Så hvis andre sivilisasjoner finner opp romskip, så gidder de selvsagt ikke bry seg med diverse andre potensielle severdigheter ute i verdensrommet og i galaksen, for egentlig er det ingen severdigheter der ute, i hvert fall ikke sammenlignet med Jorda, det observérbare universets ubestridte sentrum. Så derfor iler de hit i tusentall, og sitter der oppe i romskipene sine og ser ned på våre neonreklameskilt og våre dødshemmelige militærbaser laaangt ute i ødemarka der vi lager våpen som for dem ligner mest på en sprettert. Og så ler de litt, og lar romskipene vugge fra side til side, før de farer av gårde slik at kroppene deres klaskes i romskipsveggene av akselereasjonen. Sånt liker de utenomjordiske godt, å bli klasket fra vegg til vegg inne i romskipene. Slike akselerasjoner hadde drept et menneske, selv om mennesket var fastspent og utstyrt med trykkdrakt, så hadde innvollene og hjernen blitt most. Men de utenomjordiske bare ler, og så blinker de litt med sine fargerike neonlys for å understreke hvor glade de er for endelig å ha sett Jorda de også. (dette er skrevet som ironi) Endret 4. desember 2010 av SeaLion 1 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Kilder på at romvesener klasker? De har vel klær på seg, eller? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hva tror du skjer der? Tror du det finnes liv på andre steder en jorda? Militær forskning. Ja, det finnes liv andre steder enn på jorda, men svært usannsynlig at det er koblet til Area 51. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Nah, i de fleste alienfilmer så er de faktisk nakne, så jeg tror ikke mote er et spesielt interessant tema andre steder i universet. Sånn sett er de kanskje mer intelligente enn oss, iom. at de da slipper folk som Jan Thomas, Paris Hilton osv. Uff, nå fikk jeg litt lyst til å være en alien selv. Area 51 har jo verdens lengste flystripe. Intet sted i verden er vel mer assiosert med konspirasjonsteorier enn det Area 51 er. Det betyr derimot ikke at de skjuler noe utenomjordisk der. De kan utvikle alt fra fly/flymotorer til nye våpen og topphemmelig sambandsutstyr der. Om neste Blackbird dukker opp fra en hangar i Area 51 ville jeg ikke blitt overrasket, for å si det sånn. Når nye jagerfly har blitt observert, så har det gjerne vært i nærheten av Area 51. Det er vel ikke så lenge siden noen mente å ha sett et såkalt Aurora fly rundt Area 51. Endret 4. desember 2010 av Goldshoten Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Area 51, Where NASA's Moon Landing was filmed to fool the world Endret 9. desember 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er et utviklings-/teststed for våpen og militært utstyr. Ja, det finnes liv andre steder enn på jorda, men dette har ingenting med Area 51 å gjøre. Månelandingen var ekte. Lenke til kommentar
haakl Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Det ville vært direkte idioti å anta at det ikke finnes liv andre steder enn på jorda, vi lever i en av mange galakser, der hver av disse galaksene har utrolig mange stjerner. en hel del av disse må også ha de perfekte tilrettelagte avstandene, som jorda har! jeez. Tror ikke at det er utenomjordisk liv på Area-51, men tror de forsker på det der. fascinerende våpen i det amerikanske forsvaret har, er derimot lagd av andre firmaer som ikke holder til i Area-51. våpen som disse blir laget hos f.eks. Accuracy International eller andre våpenprodusenter osv.. teknisk sett lager ikke USA sine egne våpen. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvorfor er det idioti? Det finnes ingen bevis som kan dokumentere at det finnes liv andre plasser, så den naturlige innstillingen er agnostisk. Det som er idioti er å uttale seg bastant om et tema som vi ennå ikke vet nok om. Dette altså selv om vi kan si at på bakgrunn av livet på jorden og universets størrelse så vil det være nokså trygt å satse penger på eksistensen av utenomjordisk liv. Når det gjelder våpenforsøk så ser jeg ikke hvorfor det ikke skulle vært mulig for f.eks USAF å ha en kontraktsklausul som sier at all testing av fly skal foregå på Area-51, da dette nok er den mest egnede plassen å gjøre det på i hele USA med tanke på sikkerhet og hemmelighold - to veldig viktige prinsipper i denne sammenheng. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Månelandingen var ekte. Nei, det er en moderne myte. Ingen mennesker har vært på månen, det har kun vært ubemannede ferder til månen. Apollo astronautene ble filmet i Area 51. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Månelandingen var ekte. Nei, det er en moderne myte. Ingen mennesker har vært på månen, det har kun vært ubemannede ferder til månen. Apollo astronautene ble filmet i Area 51. Kilder er en fin fisk. Nå kan man selvsagt si at man vanskelig kan bevise noe 100% før man reiser tilbake til månen og kan inspisere Armstrongs fotspor selv, men du vet like godt som oss andre at det ikke eksisterer noen håndfaste bevis for at månelandingen ikke fant sted, langt mindre at den ble filmet akkurat på Area 51. Det beste konspirasjonsteoretikere har kommet opp med er relativt svake indisier. Men for all del, slå deg løs. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Flaget begynner å bevege seg 02:42 i det astronauten hopper forbi ? Hva tror du det kommer av ? Endret 9. desember 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 En video kan besvares av en annen video, selv om jeg egentlig hater denne formen for argumentasjon. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 I Mythbusters så var det denne typen som fikk flagget til å bevege seg. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Er det faktum at flagget ser ut til å bevege seg det eneste "beviset" du kan komme med? Uansett, dette har vært debattert til det kjedsommelige på forumet flere ganger tidligere. Men siden jeg ikke har noe bedre å gjøre: You might have seen pictures of the American flag waving on the moon. Did that occur to you as being kind of odd? It might not have, but we’ll discuss why it’s not even possible–and how they got it to “wave.” You may not be a conspiracy theorist, but you must admit that those photographs of the moon landing are sort of suspicious. The flag in those pictures of Buzz Aldrin and Neil Armstrong is rippling in the wind; everyone knows that there is no atmosphere on the moon. And no atmosphere means no breeze. Well, as you can imagine, the folks who came up with the idea of taking an American flag to the moon were aware that unless they rigged something up, the flag would just hang there. So they built a special flagpole expressly for the purpose of making the flag appear to fly. Its not a trivial problem. The astronauts would be wearing bulky space suits, so they needed a flagpole that was easy to assemble and to plant in the ground. Plus, the pole had to be portable, and not use up a lot of precious cargo space. So scientists rigged a telescoping pole with a telescoping horizontal crossbar that was supposed to make the flag look as if it were blowing in the wind. The flag itself was standard issue, although the top was hemmed so that the astronauts would be able to slide it over the crossbar. Plus the entire assembly weighed less than ten pounds. Even so, the astronauts reported having some trouble setting the flag up. They weren’t able to stick the pole far enough into the ground, and they weren’t able to fully extend the horizontal crossbar. That explains the rippling effect. It takes the air out of your conspiracy theory. Link: http://indianapublicmedia.org/amomentofscience/waving-a-flag-on-the-moon/ Skal vi bevege oss videre til Van Allen-beltet nå, eller skal vi la det ligge? Uansett, denne tråden er langt på viddene i forhold til hva den handler om, men her er food for thoughts hvertfall: http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing_conspiracy_theories Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) You might have seen pictures of the American flag waving on the moon. Did that occur to you as being kind of odd? It might not have, but we’ll discuss why it’s not even possible–and how they got it to “wave.” You may not be a conspiracy theorist, but you must admit that those photographs of the moon landing are sort of suspicious. The flag in those pictures of Buzz Aldrin and Neil Armstrong is rippling in the wind; everyone knows that there is no atmosphere on the moon. And no atmosphere means no breeze. Well, as you can imagine, the folks who came up with the idea of taking an American flag to the moon were aware that unless they rigged something up, the flag would just hang there. So they built a special flagpole expressly for the purpose of making the flag appear to fly. Its not a trivial problem. The astronauts would be wearing bulky space suits, so they needed a flagpole that was easy to assemble and to plant in the ground. Plus, the pole had to be portable, and not use up a lot of precious cargo space. So scientists rigged a telescoping pole with a telescoping horizontal crossbar that was supposed to make the flag look as if it were blowing in the wind. The flag itself was standard issue, although the top was hemmed so that the astronauts would be able to slide it over the crossbar. Plus the entire assembly weighed less than ten pounds. Even so, the astronauts reported having some trouble setting the flag up. They weren’t able to stick the pole far enough into the ground, and they weren’t able to fully extend the horizontal crossbar. That explains the rippling effect. It takes the air out of your conspiracy theory. Spørsmålet var ikke hvorfor flaget er bølgete (det er laget slik) Spørsmålet var hvorfor tror du flaget begynner å bevege seg (ved 02:42) i det astronauten hopper forbi, i videoen over ? Hvor tror du dette ble filmet ? Jeg sier Area 51 Endret 9. desember 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 I Mythbusters så var det denne typen som fikk flagget til å bevege seg. Dette kommer godt frem i videoen. Hvordan skulle de ellers fått litt bevegelse i flagget? 1 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Spørsmålet var ikke hvorfor flaget er bølgete (det er laget slik) Spørsmålet var hvorfor tror du flaget begynner å bevege seg (ved 02:42) i det astronauten hopper forbi, i videoen over ? Hvor tror du dette ble filmet ? Jeg sier Area 51 Tja, vibrasjoner i bakken, noe annet vi ikke kan se på videoen, eller noe helt annet. Her hjemme klirrer det godt når jeg hopper rundt, det samme skjer andre steder, selv på månen. Selv med den lave tyngdekraften er det likevel en anseelig masse som hopper og spretter rundt, dette gir selvsagt vibrasjoner, og flaggstangen er ikke akkurat massivt stål. Nå er jeg ingen fysiker, så det kan, for alt jeg vet, være andre forklaringer på dette, men det er ingenting som tyder på at dette ikke ble filmet på månen. Om det ble filmet på jorden kan det like godt ha blitt filmet i kjelleren til naboen min som Area 51, det er uansett ikke den eneste "hemmelige" basen USA har. Om noen kan servere meg et uomtvistelig bevis på at vi aldri landet på månen skal jeg lytte, dette holder rett og slett ikke. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Her er en moderne japansk de-hoax av myten om at ingen mennesker har landet på månen, et landskap som man ikke kunne konstruert seg fram til i 1971 (Apollo 15), men som ble filmet og beregnet i 3D i 2008, ikke av NASA, men av JAXA: http://www.youtube.com/watch?v=Wj-dNigsqr0 Endret 9. desember 2010 av SeaLion 3 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Spørsmålet var ikke hvorfor flaget er bølgete (det er laget slik) Spørsmålet var hvorfor tror du flaget begynner å bevege seg (ved 02:42) i det astronauten hopper forbi, i videoen over ? Hvor tror du dette ble filmet ? Jeg sier Area 51 Tja, vibrasjoner i bakken, noe annet vi ikke kan se på videoen, eller noe helt annet. Ja, lufttrykket som oppstår i det astronauten hopper forbi, får flaget til å bevege seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå