Ove38 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Dersom et ubemannet romskip fra, European Space Agency (ESA) China National Space Administration (CNSA) Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) Russian Federal Space Agency (RKA) landet på månen og filmet fotspor ville jeg ha blitt overbevist. Tull! Da hadde du bare funnet opp en eller annen historie (det har du bevist at du er flink til) om at NASA hadde "bestukket" dem, eller kanskje faktisk plassert ut fake Apollo-hardware på månen for å lure dem. Apollo-hardware? Det er masse hardware på månen. Jeg sa fotspor. Du vet, spor etter mennesker, ikke maskiner. Endret 4. mai 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) LRO (du vet, satelitten som faktisk har tatt mange bilder som ikke stemmer med dine fantasier) har faktisk også fotografert flere Sovjetiske ubemanna roboter som har landet på månen. NASA har foreløpig gitt ut fritt tilgjengelig for alle over 50TB med rådata fra LRO - Kilde Alle USAs og USSRs månelandinger var ubemanna. Endret 4. mai 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) LRO (du vet, satelitten som faktisk har tatt mange bilder som ikke stemmer med dine fantasier) har faktisk også fotografert flere Sovjetiske ubemanna roboter som har landet på månen. NASA har foreløpig gitt ut fritt tilgjengelig for alle over 50TB med rådata fra LRO - Kilde Alle USAs og USSRs månelandinger var ubemanna. Det er nok kun i din og noen få andre mennesker sin fantasi at det stemmer. Dere som lever i denne fantasiverden har en ting til felles. Ingen fysiske beviser klarer å underbygge teoriene deres. USA har hatt seks bemanna oppdrag som har landet på månen (Apollo 11, 12, 14, 15, 16, 17). Apollo 8 og 10 har vært i bane rundt månen, og Apollo 13 har flydd rundt månen. PS! For alle oss andre som ikke har vrangforestillinger så setter jeg inn ett av mange bilder LRO har tatt av Apollo 15 sitt landingssted: http://lroc.sese.asu.edu/news/index.php?/archives/180-The-Apollo-15-Lunar-Laser-Ranging-Retroreflector-A-Fundamental-Point-on-the-Moon!.html Edit: Her kan dere også lese litt om LLRR (Lunar Laser Ranging RetroReflector) som kort fortalt er et speil plassert ut av astronautene på Apollo 15 som er et av flere speil plassert ut på månen som brukes for å måle eksakt avstand mellom månen og jorden med laser. Endret 4. mai 2010 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Apollo 15 var var ubemanna. Astronautene var ikke på månen, se selv, hva er det som får flagget til å bevege seg fra 02:42 i denne videoen ? Alle USAs og USSRs laser reflektorer og jordskjelv målere ble brakt opp av ubemannede ferder. Endret 4. mai 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Jeg tror Apollo 15 var var ubemanna. Jeg tror ikke Astronautene var ikke på månen, se selv, hva er det som får flagget til å bevege seg fra 02:42 i denne videoen ? Jeg tror Alle USAs og USSRs laser reflektorer og jordskjelv målere ble brakt opp av ubemannede ferder. Endret litt på posten din jeg Ove. Du har allerede fått svar på påstandene dine med flagget. Men jeg kan sikkert gi deg en link en gang til. http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Moon_Landing_hoax_conspiracy_theories#Mechanical_issues Punkt 5 under Mechanical issues på Wikipedia artikkelen. Mythbusters demonstrerte også det med flagget. Endret 4. mai 2010 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Apollo 15 var var ubemanna. Astronautene var ikke på månen, se selv, hva er det som får flagget til å bevege seg fra 02:42 i denne videoen ? Alle USAs og USSRs laser reflektorer og jordskjelv målere ble brakt opp av ubemannede ferder. Du har allerede fått svar på påstandene dine med flagget. Men jeg kan sikkert gi deg en link en gang til. http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Moon_Landing_hoax_conspiracy_theories#Mechanical_issues Punkt 5 under Mechanical issues på Wikipedia artikkelen. Mythbusters demonstrerte også det med flagget. Ikke prøv å lure deg unna nå, NASA I Mythbusters så var det denne typen som fikk flagget til å bevege seg. Endret 4. mai 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Nå vet jeg hvordan de gjorde det. De tok med seg månesteinene (meteorittene) og reiste opp til den sikre sonen mellom Van Allen-beltene. Var der et par dager, tok bilder av jorden, sendet en lure sonde til månen og reiste tilbake til jorden med månesteinene de hadde tatt med seg fra jorden. NASA: The safe zone offers reduced radiation intensities to any potential spacecraft that must fly in the radiation belt region....The safe zone appears as a gap between the inner and outer 'donut,' beginning about 7,000 km (4,350 miles) and ending about 13,000 km (8,110 miles) above the Earth's surface. Månen er 385 000 km fra jorden. Bilde av jorden fra den sikre sonen. Du er veldig glad i å påpeke 'inkonsistenser' i NASAs beviførsel men tar det ikke så nøye med din egen bevisførsel. Hvordan kan du bruke NASA som referanse om van Allen-beltets safe zone? Du stoler jo tydeligvis overhodet på dem, hvorfor er deres data plutselig bra nok i dette tilfellet? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ikke prøv å lure deg unna nå, NASA Er det noen som prøver å lure seg unna her så er det deg. Det eneste vi ser på den videoen din er at flagget beveger seg litt etter at en astronaut har har beveget seg i nærheten av det. Skjønner ikke hva problemet er med dette.... Det kan forklares med grunnleggende fysikk. Noe du iallefall burde ha lært i Naturfag på videregående. (Du har kanskje ikke tatt videregående skole Ove38?) For å prøve dette hjemme kan du ta et glass og fylle det med vann. Deretter setter du det på en bordplate, også banker du i den andre siden av bordet med hånden din. Ser du nå en bevegelse i i vannet? Du kan også gjenskape samme ting ute. Det handler om at energi beveger seg igjennom fast masse. Denne gjelder også i vakum. Det er en grunn til at etter romfergen har fått capture på dokkingmålet på romstasjonen, at de venter i 10 minutter til vibrasjonene demper seg ut før de fysisk kobler de to sammen. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Apollo 15 var var ubemanna. Astronautene var ikke på månen, se selv, hva er det som får flagget til å bevege seg fra 02:42 i denne videoen ? Alle USAs og USSRs laser reflektorer og jordskjelv målere ble brakt opp av ubemannede ferder. Du har allerede fått svar på påstandene dine med flagget. Men jeg kan sikkert gi deg en link en gang til. http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Moon_Landing_hoax_conspiracy_theories#Mechanical_issues Punkt 5 under Mechanical issues på Wikipedia artikkelen. Mythbusters demonstrerte også det med flagget. Ikke prøv å lure deg unna nå, NASA I Mythbusters så var det denne typen som fikk flagget til å bevege seg. Er det noen som prøver å lure seg unna her så er det deg. Det eneste vi ser på den videoen din er at flagget beveger seg litt etter at en astronaut har har beveget seg i nærheten av det. Skjønner ikke hva problemet er med dette.... Det kan forklares med grunnleggende fysikk. Noe du iallefall burde ha lært i Naturfag på videregående. (Du har kanskje ikke tatt videregående skole Ove38?) For å prøve dette hjemme kan du ta et glass og fylle det med vann. Deretter setter du det på en bordplate, også banker du i den andre siden av bordet med hånden din. Ser du nå en bevegelse i i vannet? Du kan også gjenskape samme ting ute. Det handler om at energi beveger seg igjennom fast masse. Denne gjelder også i vakum. Det er en grunn til at etter romfergen har fått capture på dokkingmålet på romstasjonen, at de venter i 10 minutter til vibrasjonene demper seg ut før de fysisk kobler de to sammen. Ærlig talt NASA, fra Mythbusters til jordskjelv, hvor dum tro du folk er ? PS: Alle skjønner hvorfor flagget i videoen beveger seg. Endret 4. mai 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Mens vi venter på svare ditt NASA, ser vi på hvordan denne astronauten kommer seg opp fra knestående 0:26 http://www.youtube.com/watch?v=HPBkc0J6mp0 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ærlig talt NASA, fra Mythbusters til jordskjelv, hvor dum tro du folk er ? PS: Alle skjønner hvorfor flagget i videoen beveger seg. Ja, alle skjønner faktisk hvorfor flagget beveger seg. Det er du som mangler allmennkunnskap. Mens vi venter på svare ditt NASA, ser vi på hvordan denne astronauten kommer seg opp fra knestående I og med at han bare veier 1/3 av hva han gjør på jorden så er det ganske innlysende det ja! Tydeligvis så mangler du allmennkunnskapen til å skjønne hvorfor, og side du ikke forstår grunnleggende fysikk, så begynner du å fantasere. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Jaha, det var da svaret til NASA folkens La oss se et utdrag fra Mythbusters om det samme Følg godt med på 0:25 - 0:46 - 1:20 i videoen http://www.youtube.com/watch?v=23_QdAz2tfY Endret 4. mai 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jaha, det var da svaret til NASA folkens Jeg er ikke NASA selv om jeg har en NASA-logo som avatar vet du... Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Mens vi venter på svare ditt.. Det er ditt svar vi venter på nå Ove, ganske mange svar faktisk. Du vrir deg unna gang på gang. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Du er veldig glad i å påpeke 'inkonsistenser' i NASAs beviførsel men tar det ikke så nøye med din egen bevisførsel. Hvordan kan du bruke NASA som referanse om van Allen-beltets safe zone? Du stoler jo tydeligvis overhodet på dem, hvorfor er deres data plutselig bra nok i dette tilfellet? Dette blir det samme som å spørre, hvordan jeg (som i videoen over) kan bruke et utdrag av Mythbusters som bevis på at astronautene ble hold oppe av vaiere. Se utdraget selv, så skjønner du fort det. Endret 5. mai 2010 av Ove38 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Raptor' date=' 4. mai 2010 - 20:58' timestamp='1272999533' post='15605803'] Jaha, det var da svaret til NASA folkens Jeg er ikke NASA selv om jeg har en NASA-logo som avatar vet du... Det har han helt rett i, Ove38. Det han (GDI) dog ikke vil vi skal vite er at han representerer Western Digital. Mennesket var aldri på månen, Titanic gikk ikke egentlig på ett isfjell, og du forstår fysikkens lover like bra som de fleste andre her inne. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Mennesket var aldri på månen, Titanic gikk ikke egentlig på ett isfjell, og du forstår fysikkens lover like bra som de fleste andre her inne. For ikke å snakke om at jorden er flat... http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/Flatearthsociety.htm Flat Earth Society har vel samme kunnskapsnivå som Ove38. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jaha, det var da svaret til NASA folkens La oss se et utdrag fra Mythbusters om det samme Følg godt med på 0:25 - 0:46 - 1:20 i videoen http://www.youtube.com/watch?v=23_QdAz2tfY Vel, for det første så bør det sies at kildekritikk er viktig. Det står i videoen du linker til at disse "strengene" ikke eksisterer i nyere klipp. Dette implikerer at klippene er tuklet med uansett. Hvorfor skal det ikke være andre veien rundt? At "strengene" har blitt lagt til senere? Om du skal frastå fra alle bildene og videoene du får vist mot deg, kan du rett og slett ikke henvise til samme medie når du legger frem dine argumenter. Både video og bilder kan være tuklet med, og dette kan gå begge veier. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jaha, det var da svaret til NASA folkens La oss se et utdrag fra Mythbusters om det samme Følg godt med på 0:25 - 0:46 - 1:20 i videoen http://www.youtube.com/watch?v=23_QdAz2tfY Vel, for det første så bør det sies at kildekritikk er viktig. Det står i videoen du linker til at disse "strengene" ikke eksisterer i nyere klipp. Dette implikerer at klippene er tuklet med uansett. Hvorfor skal det ikke være andre veien rundt? At "strengene" har blitt lagt til senere? Om du skal frastå fra alle bildene og videoene du får vist mot deg, kan du rett og slett ikke henvise til samme medie når du legger frem dine argumenter. Både video og bilder kan være tuklet med, og dette kan gå begge veier. NASA retusjerer (digitaliserer) fortløpende video, lyd, og bildemateriale sitt, "feil" fjernes. Jeg har HD-versjonen av denne Mythbuster episoden med vaiere over astronautene. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 NASA retusjerer (digitaliserer) fortløpende video, lyd, og bildemateriale sitt, "feil" fjernes. Jeg har HD-versjonen av denne Mythbuster episoden med vaiere over astronautene. Har det ikke slått det at det kanskje er dine kilder som manipulerer bildene Ove? De manipuler og ignorerer allerede store mengder med fakta... Det er tross alt noen mennesker der ute som tjener store penger (i form av filmsalg, boksalg, reklameinntekter, etc.) på hjernevaska mennesker som deg, som tror på disse teoriene som ikke har rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå