Gå til innhold

Conspiracy Theory - Landet vi virkelig på månen?


Anbefalte innlegg

 

Ok Ove....

 

La oss ta dette skritt for skritt:

 

Du skal nå i første omgang få fire påstander fra meg. Jeg ønsker at du forteller om du mener det jeg skriver er sant, og hvis du mener det ikke er sant må du forklare hvorfor.

 

1. Den 16. juli 1969 ble en Saturn V rakett sendt opp fra utskytningsrampe 39A på Kennedy Space Center. Dette var den 6. oppskytningen av en Saturn V rakett.

 

2. Ombord på toppen av Saturn V raketten sendt opp den 16. juli 1969 var Apollo-kapselen CM-107, også kjent som Columbia med Neil Armstrong, Michael Collins og Edwin E. Aldrin ombord. Med seg hadde de LM-5, også kjent som the Eagle

 

3. Den 14. november 1969 ble en Saturn V rakett sendt opp fra utskytningsrampe 39A på Kennedy Space Center. Dette var den 7. oppskytningen av en Saturn V rakett.

 

4. Ombord på toppen av Saturn V raketten sendt opp den 14. november 1969 var Apollo-kapselen CM-108, også kjent som Yankee Clipper med Charles Conrad, Richard F. Gordon og Alan L. Bean ombord. Med seg hadde de LM-6, også kjent som Intrepid

Du vet like godt som meg at de ikke reiste langt fra jorden,

at de bare faket avstanden sin fra jorden i juli 1969.

Det var ikke det jeg spurte om!

Svarene dine er altså ja på alle fire spørsmålene?

Nei, i senere Apollo reiser kom astronautene seg ut av raketten før avreisen på denne måten. http://www.youtube.com/watch?v=jx2BobKku-c

Så du mener at Apollo 12 oppskytningen var ubemannet, men på Apollo 11 så var de kun med opp i bane rundt jorden?

 

Hvilke Apollo-oppdrag: Apollo 7, Apollo 8, Apollo 9, Apollo 10, Apollo 11, Apollo 12, Apollo 13, Apollo 14, Apollo 15, Apollo 16 og Apollo 17 mener du sendte mennesker opp i verdensrommet da??

 

Tema for tråden er: Landet vi virkelig på månen?

Ikke: Var vi virkelig i verdensrommet ?

Hva er din reaksjon på dette 40 år gamle opptaket av Apollo 11 på youtube ?

Se filmen hos Youtube

Jepp, de spørsmålene jeg stilte er i høyest grad relevante for denne tråden.

 

Du har enda ikke svart på dem.

Slutt å vri deg unna med å poste flere verdiløse linker, og svar på spørsmålene mine!

Du liker ikke det krystall klare svaret du fikk. Hvorfor er linken til et 40 år gammelt opptak av astronautene i Apollo 11 en verdiløs link ? Fordi den avslører hva som virkelig fant sted i juli 1969 ?

Jeg ønsker at du forteller oss hvilke Apollo-oppdrag som har sendt mennesker opp i verdensrommet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen av dem har plasert mennesker på månen, Raptor kun ut i rommet.

Alle Apollo-oppdragene har altså sendt mennesker opp i verdensrommet, altså i bane rundt jorden??

Det sier du nå...

 

Hva var det du snakket om på forrige side da, med at alle Apollo-oppdrag etter 11 brukte det såkalte "rubber-room" under utskytningsrampen til å rømme fra raketten før oppskytning? Har du plutselig ombestemt deg nå eller??

Lenke til kommentar

Tema for tråden er: Landet vi virkelig på månen?

Ikke: Var vi virkelig i verdensrommet ?

Hva er din reaksjon på dette 40 år gamle opptaket av Apollo 11 på youtube ?

Se filmen hos Youtube

Du liker ikke det krystall klare svaret du fikk. Hvorfor er linken til et 40 år gammelt opptak av astronautene i Apollo 11 en verdiløs link ? Fordi den avslører hva som virkelig fant sted i juli 1969 ?

Også til den siste av linkene til Ove, vet ikke om du husker det, men vi har faktisk også kommentert denne i en av de andre trådene om dette som har blitt stengt.

 

Den videoen du har postet avslører ingenting, og det som påstås på videoen, er som det meste andre konspirasjonsteori-opplegget bare vås.

 

Heldigvis så er det allerede oppegående mennesker som har tatt seg tid til å kategorisk tilbakevise alle påstandene i denne videoen:

http://lokishammer.dragon-rider.org/Apollo/Apollo11/

 

Trekker ut konklusjonen fra den analysen:

- The Earth is unable to be a transparency stuck to the window

- The Images weren't the Earth filmed through a round window

- The Earth doesn't look anything like it would in the CSM was in Low Earth Orbit

- The Earth was filmed with the Camera beside the window, and shrunk it when the camera focused in onto the window

- When the camera was moved back, the Earth is clearly often blocked by the window frame and hanging wires inside the Command Module

- The 70mm Photos and the images taken from the live TV transmissions are shown to match

- The US Weather Map for the 17th July 1969 can be shown to match the clouds shown over the US in the Apollo photo said to have been taken at the time.

 

So here we end this little study with one final question. Who do we believe? Bart Sibrel who hides information from us and lies about what is happening, or NASA who has presented us images that appear to check out with the weather that was occuring at the time? I can't tell you which to believe, I can only present you these indisputable facts.
Lenke til kommentar

Tema for tråden er: Landet vi virkelig på månen?

Ikke: Var vi virkelig i verdensrommet ?

Hva er din reaksjon på dette 40 år gamle opptaket av Apollo 11 på youtube ?

Se filmen hos Youtube

Du liker ikke det krystall klare svaret du fikk. Hvorfor er linken til et 40 år gammelt opptak av astronautene i Apollo 11 en verdiløs link ? Fordi den avslører hva som virkelig fant sted i juli 1969 ?

Også til den siste av linkene til Ove, vet ikke om du husker det, men vi har faktisk også kommentert denne i en av de andre trådene om dette som har blitt stengt. Den videoen du har postet avslører ingenting, og det som påstås på videoen, er som det meste andre konspirasjonsteori-opplegget bare vs. Heldigvis så er det allerede oppegående mennesker som har tatt seg tid til å kategorisk tilbakevise alle påstandene i denne videoen: http://lokishammer.dragon-rider.org/Apollo/Apollo11/

 

Trekker ut konklusjonen fra den analysen:

- The Earth is unable to be a transparency stuck to the window

- The Images weren't the Earth filmed through a round window

- The Earth doesn't look anything like it would in the CSM was in Low Earth Orbit

- The Earth was filmed with the Camera beside the window, and shrunk it when the camera focused in onto the window

- When the camera was moved back, the Earth is clearly often blocked by the window frame and hanging wires inside the Command Module

- The 70mm Photos and the images taken from the live TV transmissions are shown to match

- The US Weather Map for the 17th July 1969 can be shown to match the clouds shown over the US in the Apollo photo said to have been taken at the time.

Hvor på forumet har vi diskutert akkurat denne video avsløringen av Apollo 11 ?

Analysen over, er ikke en analyse av denne dypt avslørende videoen, Raptor

"The Earth is unable to be a transparency stuck to the window" hvem har hevdet det ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Hvor på forumet har vi diskutert akkurat denne video avsløringen av Apollo 11 ?

Analysen over, er ikke en analyse av denne dypt avslørende videoen, Raptor

"The Earth is unable to be a transparency stuck to the window" hvem har hevdet det ?

Diskutert i tråden under historie-forumet som ble stengt grunnet din trolling.

 

Det eneste den videoen du har postet beviser er at din påstand om at Apollo-kapslene kun var i lav bane rundt jorden ikke stemmer. Se på et bilde fra ISS, så ser du hvordan det ser ut i lav bane rundt jorden.

 

Du har heller enda ikke svart på spørsmålene mine:

 

Alle Apollo-oppdragene har altså sendt mennesker opp i verdensrommet, altså i bane rundt jorden?? Det sier du nå...

 

Hva var det du snakket om på forrige side da, med at alle Apollo-oppdrag etter 11 brukte det såkalte "rubber-room" under utskytningsrampen til å rømme fra raketten før oppskytning? Har du plutselig ombestemt deg nå eller??

Lenke til kommentar
Hvor på forumet har vi diskutert akkurat denne video avsløringen av Apollo 11 ?

Se filmen hos Youtube

Diskutert i tråden under historie-forumet som ble stengt grunnet din trolling. Det eneste den videoen du har postet beviser er at din påstand om at Apollo-kapslene kun var i lav bane rundt jorden ikke stemmer. Se på et bilde fra ISS, så ser du hvordan det ser ut i lav bane rundt jorden.

Denne videoen har ikke blitt diskutert i historie-forumet og ingen tråd på forumet er blitt stengt på grunn av meg. Så la oss ta berømte Apollo 11 først, Raptor

 

Benekter du at Neil Armstrong, Buzz Aldrin, og Michael Collins i denne Apollo videoen forsøker å lure verden til å tro at de er langt borte fra jorden, ved hjelp av film triksing ?

 

Her er det runde vinduet de filmet jorden gjennom.

 

7369.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Benekter du at Neil Armstrong, Buzz Aldrin, og Michael Collins i denne Apollo videoen forsøker å lure verden til å tro at de er langt borte fra jorden, ved hjelp av film triksing ?

 

Hadde du lest postene fra [GDI]Raptor, så hadde du visst svaret, Ove :D

 

Nå, siden dette tross alt er Teknologi og Vitenskap delen av forumet, så kan vi kansje blande litt teknologi inn i bildet. Hvordan stiller du deg til Van Allen beltet, Ove? Hva er din vurdering omkring dette og hvordan det påvirker romfart?

Endret av Sondring
Lenke til kommentar
Så la oss ta berømte Apollo 11 først, Raptor
Ok

 

Benekter du at Neil Armstrong, Buzz Aldrin, og Michael Collins i denne Apollo videoen forsøker å lure verden til å tro at de er langt borte fra jorden, ved hjelp av film triksing ?
Ja, jeg benekter det. Du får ikke plass til hele jorden igjennom et så lite vindu i lav bane rundt jorden. Værmønsteret over USA stemmer også overens med hva vi ser i videoen tatt fra Apollo 11. Hadde de vært i lav bane rundt jorden så hadde ting sett helt annerledes ut.

 

 

Du har enda ikke svart på mine spørsmål:

Alle Apollo-oppdragene har altså sendt mennesker opp i verdensrommet, altså i bane rundt jorden?? Det sier du nå...

 

Hva var det du snakket om på forrige side da, med at alle Apollo-oppdrag etter 11 brukte det såkalte "rubber-room" under utskytningsrampen til å rømme fra raketten før oppskytning? Har du plutselig ombestemt deg nå eller??

Lenke til kommentar
Nå, siden dette tross alt er Teknologi og Vitenskap delen av forumet, så kan vi kansje blande litt teknologi inn i bildet. Hvordan stiller du deg til Van Allen beltet, Ove? Hva er din vurdering omkring dette og hvordan det påvirker romfart?

Ingen romfarere har vært utenfor Van Allen beltet, Sondring

Lenke til kommentar
Nå, siden dette tross alt er Teknologi og Vitenskap delen av forumet, så kan vi kansje blande litt teknologi inn i bildet. Hvordan stiller du deg til Van Allen beltet, Ove? Hva er din vurdering omkring dette og hvordan det påvirker romfart?

Ingen romfarere har vært utenfor Van Allen beltet, Sondring

Har du noen vitenskaplige bevis på dette, eller er det kun ett "Ove38 mener" utsagn.

 

 

Venter fremdeles på svar:

Alle Apollo-oppdragene har altså sendt mennesker opp i verdensrommet, altså i bane rundt jorden?? Det sier du nå...

 

Hva var det du snakket om på forrige side da, med at alle Apollo-oppdrag etter 11 brukte det såkalte "rubber-room" under utskytningsrampen til å rømme fra raketten før oppskytning? Har du plutselig ombestemt deg nå eller??

Lenke til kommentar

Jo, det har de.

 

Når skal du forstå at det er farligere i Van Allen-beltene enn utenfor? Van Allen-beltene er også ganske små, så om du bare er der i et par timer (Apollo-fartøyene var gjennom de på under 1 time), så er det ikke farlig i det hele tatt.

 

Du har ikke engang den minste ide om hva Van Allen-beltene er, så jeg råder deg til å slutte å snakke om dem, eller bruke den som argumentasjon mot Apollo-oppdragene, da de er et sterkt argument for månelandingene.

 

Og du må snart svare på disse spørsmålene:

Venter fremdeles på svar:

Alle Apollo-oppdragene har altså sendt mennesker opp i verdensrommet, altså i bane rundt jorden?? Det sier du nå...

 

Hva var det du snakket om på forrige side da, med at alle Apollo-oppdrag etter 11 brukte det såkalte "rubber-room" under utskytningsrampen til å rømme fra raketten før oppskytning? Har du plutselig ombestemt deg nå eller??

 

Jeg råder alle (som jeg har gjort før) til å ikke svare på noe som helst fra Ove38, til han har svart på Raptor sine spørsmål. Jeg ønsker også at alle kan begynne å bruke denne teknikken mot Ove38, for å tvinge han til å svare. På den måten kan vi komme videre i tråden, og ikke gjenta oss selv flere ganger daglig, fordi Ove spyr ut det samme gamle igjen og igjen.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Her er faktisk et quote fra Dr. Van Allen som oppdaget Van Allen-beltet...

 

The recent Fox TV show, which I saw, is an ingenious and entertaining assemblage of nonsense. The claim that radiation exposure during the Apollo missions would have been fatal to the astronauts is only one example of such nonsense.

 

 

Til dere andre her i tråden. 98% av våset Ove38 kommer med er postet om og om igjen av han selv, før. Dette med Van Allen-beltet er allerede gjennomdiskutert før, uten av Ove bryr seg noe om det. Han bare poster samme gamle vås om og om igjen.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...7276&st=920

 

Her kan dere se forrige "kapittel" i denne diskusjonen i den nå stengte tråden i Historie-delen av forumet.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
På den måten kan vi komme videre i tråden, og ikke gjenta oss selv flere ganger daglig, fordi Ove spyr ut det samme gamle igjen og igjen.

 

Jeg bryr meg faktisk ikke så veldig mye - det er utrolig morsom avslapning så lenge jeg er på jobb. Når jeg kommer hjem dog, skulle jeg ønske at denne forumdelen har en "oppslagstavle" for useriøse diskusjoner på linje med politikkforumet ^^

 

Evt, når jeg tenker meg om, så kunne vel tråden flyttes dit. Det er jo lenge siden det ble diskutert noe som helst vitenskapelig/teknologisk i denne tråden. Hvis det noensinne ble gjordt det da.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar
På den måten kan vi komme videre i tråden, og ikke gjenta oss selv flere ganger daglig, fordi Ove spyr ut det samme gamle igjen og igjen.

 

Jeg bryr meg faktisk ikke så veldig mye - det er utrolig morsom avslapning så lenge jeg er på jobb. Når jeg kommer hjem dog, skulle jeg ønske at denne forumdelen har en "oppslagstavle" for useriøse diskusjoner på linje med politikkforumet ^^

 

Evt, når jeg tenker meg om, så kunne vel tråden flyttes dit. Det er jo lenge siden det ble diskutert noe som helst vitenskapelig/teknologisk i denne tråden. Hvis det noensinne ble gjordt det da.

Helt enig.. Denne tråden burde vært flyttet til Oppslagstavlen.

Den har ingenting hverken med teknologi og vitenskap.

Lenke til kommentar
Benekter du at Neil Armstrong, Buzz Aldrin, og Michael Collins i denne Apollo videoen forsøker å lure verden til å tro at de er langt borte fra jorden, ved hjelp av film triksing ?
Ja, jeg benekter det. Du får ikke plass til hele jorden igjennom et så lite vindu i lav bane rundt jorden. Værmønsteret over USA stemmer også overens med hva vi ser i videoen tatt fra Apollo 11. Hadde de vært i lav bane rundt jorden så hadde ting sett helt annerledes ut.

La oss bli ferdig med berømte Apollo 11 før vi går videre i diskusjonen.

 

1. Det er ikke hele jorden som sees gjennom det runde vinduet i denne Apollo filmen.

2. Det er det runde vinduet selv som gjør jorden nesten helt rund i denne Apollo filmen.

3. Det er ved å bevege kameraet bakover og bort fra det runde vinduet Neil Armstrong, Buzz Aldrin, og Michael Collins får jorden til å se liten og langt borte ut.

 

Er ikke dette et forsøker på å lure verden til å tro at de er langt borte fra jorden, halveis til månen ?

Lenke til kommentar
2. Det er det runde vinduet selv som gjør jorden nesten helt rund i denne Apollo filmen.

 

Så hvis de hadde fortsatt å bruke firkantede hull i flydesign (som de gjorde i 1949->1955), så hadde dermed jorden sett firkantet ut?

 

Det er strålingen utenfor Van Allen beltet som er farlig for mennesker, Sondring

 

Så hvis vi på en eller annen måte kunne beskytte besetningen mot stråling, så hadde reise i verdensrommet vært mulig? Er den samme strålingen farlig for maskiner på noen som helst måte?

Endret av Sondring
Lenke til kommentar
Det er strålingen utenfor Van Allen beltet som er farlig for mennesker, Sondring

Så hvis vi på en eller annen måte kunne beskytte besetningen mot stråling, så hadde reise i verdensrommet vært mulig? Er den samme strålingen farlig for maskiner på noen som helst måte?

Selvsagt. Romsondene har det gått greit med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...