Gå til innhold

Conspiracy Theory - Landet vi virkelig på månen?

Anbefalte innlegg

Og hvis elevene gikk ut etter filmen og trodde på at vi ikke landet på månen så er det noe galt...
hvem har sagt att de gjorde de? Dessuten, hva er det som er så dumt med å tro de?

Vel filmen fikk jo i alle fall deg til å tro vi ikke har vært på månen(som du selv sier i den andre tråden)

Og alle "bevisene" har blitt tilbakevist ved flere annledninger.

Så hvorfor er de folk som fortsatt mener de var fake når de er bevist att de ikke var det?

Jeg er enig i att filmen kan være "hjærnevaskene" men de er samtidig en tanke vekker på att kansje ikke alt som blir vist på TV er sant.

De kan godt være jeg skifter mening en gang, men per idag føler jeg att de att den var fakea høres riktig ut. Respekt de!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvorfor er de folk som fortsatt mener de var fake når de er bevist att de ikke var det?

Jeg er enig i att filmen kan være "hjærnevaskene" men de er samtidig en tanke vekker på att kansje ikke alt som blir vist på TV er sant.

De kan godt være jeg skifter mening en gang, men per idag føler jeg att de att den var fakea høres riktig ut. Respekt de!

En grunn er den filmen du har sett... "Hjernevasking" og missinformasjon. Dessuten har folk en merkelig tendens til å elske konspirasjons teorier.

Som kimmern sier så kunne vanlige folk følge romferden både over amatør-radioer og stjernekikkerter.

Og dette var midt i den kalde krigen. Tror du ikke kanskje at russerne hadde gått over stokk og stein for å avsløre dette som løgn hvis det var det miste tvil om at det hadde skjedd...

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

Russiske forskere og ingeniører som jobbet med det russiske månelandingsprosjektet har selv sagt at de kan med sikkerhet si at amerikanerne landet på månen, selv om de gjerne skulle ha kunne sagt det motsatte. Men på grunn av alle bevisene samt dataen de samlet inn under ferdene (husk dette var under den kalde krigen så russerne overvåket hver eneste ting amerikanerne foretok seg) kunne de ikke gjøre annet enn å se seg slått.

Lenke til kommentar
Russiske forskere og ingeniører som jobbet med det russiske månelandingsprosjektet har selv sagt at de kan med sikkerhet si at amerikanerne landet på månen, selv om de gjerne skulle ha kunne sagt det motsatte. Men på grunn av alle bevisene samt dataen de samlet inn under ferdene (husk dette var under den kalde krigen så russerne overvåket hver eneste ting amerikanerne foretok seg) kunne de ikke gjøre annet enn å se seg slått.

Akkurat, usa og sovjet la stor prestisje i å lande på månen først, og de hadde ikke ventet et sekund med å gå til pressen å si at dette var fake hvis du hadde hatt muligheten

Lenke til kommentar

Her er noen forklaringer på de såkalte bevisene til konspirasjonsteoretikerne.

Bevis for månelandingen.

Liste over astronauter som har gått på månen.

Hvis det skulle vise seg at USA faket den første månelandingen, mener dere at de faket de fem andre også? Hvorfor skulle de gjøre det? Hvis poenget med å fake den første landingen var å komme til månen før sovjet, hadde det vel ikke vært nødvendig å fake fem til? Milliarder av dollar rett i dass...

Endret av elbeem
Lenke til kommentar

Måtte lese disse såkalte "bevisene" igjen. Høres bare dummere ut hver gang

Her skal usa gjennomføre kanskje verdenshistoriens største løgn, å filme en månelanding i studio som skal lure hele verden og ikke mist deres største konkurenter sovjet, så klarer de den gigantiske bragden å glemme at det er stjerner på himmelen???

Det gir jo ingen mening...

Det samme med disse bevisene for ekstra lyskilder. En produsent av en lav budsjetts film klarer jo til å med å passe på at ekstra lyskilder ikke vises på filmen, men det klarer ikke produsentene av månen landingen nei, de som har hele amerikas statusbudsjett i ryggen.

Alle bevisene er like latterlige. Vi snakker tross alt om tidenes konspirasjoner her. Da ville man ikke gjøre slike elementære feil...

• Liker 1
Lenke til kommentar
En grunn er den filmen du har sett... "Hjernevasking" og missinformasjon. Dessuten har folk en merkelig tendens til å elske konspirasjons teorier.

Ja, jeg elsker konspiarsjon teorier, betyr de att jeg er hjernevasket? Jeg kjenner til begge sider av saken og jeg velger å tro att de var en fake selv om sjansene er minimale for de.

Hvis det skulle vise seg at USA faket den første månelandingen, mener dere at de faket de fem andre også?
Nei, og de har jeg ikke sagt heller.
Lenke til kommentar

Nei, men siden du fortsatt tror på det etter så mange beviser som mkotbeviser absolutt alle påstandene skeptikerne har kommet med.

USA landet på månen, punktum.

EDIT: Bare lurer, var Russland/Sovjet noengang på månen eller gav de opp prosjektet når de innså at de var slått?

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Ja, jeg elsker konspiarsjon teorier, betyr de att jeg er hjernevasket? Jeg kjenner til begge sider av saken og jeg velger å tro att de var en fake selv om sjansene er minimale for de.

På hvilket grunnlag kan du si at månelandingene er forfalsket? Det er enkle forklaringer på alle argumentene for at månelandingene var forfalsket og i tillegg har man russere som fulgte ferden med antenner og alt de hadde, amatørastronomer og radioamatører som alle fulgte framgangen på ferdene med sikre observasjoner gjennom radiosignaler og kikkerter. Kan du vennligst fortelle meg akkurat hva som får deg til å si at landingene er forfalsket? Da er det enklere for oss å forklare hva som forårsaker det, å gi deg forklaringene på hver eneste påstand i dokumentaren du så er visst ikke nok.

Du sier du velger å tro på det selv om sjansen er minimal. Vil det dermed si at selv om alle beviser tilsier det motsatte velger du allikevel og avfeie alle bevisene og allikevel påstå at de er forfalsket. Da kan jo jeg like greit si at du ikke eksisterer selv om alt tilsier at du finnes, men det bryr meg ikke i det hele tatt for jeg velger å tro det motsatte. Du avfeier vitenskapelig bevis fordi din egen teori er noe du finner mer fascinerende. Å dra til månen er mye enklere enn det skulle virke. Det trengs ikke store datakraften for å beregne korrekte baner og sørge for alle systemene som lot astronautene dra til månen og lande.

Lenke til kommentar
Jeg gir opp. Ja vi var på månen, fornøyd? Men jeg ler den dagen FBI finner tabbeklippene fra fra den første måneturen :!:

Da tror du fremdeles vi ikke var på månen...

jo faktisk, men jeg håper ikke de. Hadde vert mye kulere om de hadde vert fake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...