Gå til innhold

Conspiracy Theory - Landet vi virkelig på månen?

Anbefalte innlegg

Du ser tapen men du ser ikke det krøllete svarte papiret og de hvite

papp platene tapen holder sammen ? Jeg har litt vanskelig for å tro deg :)

AS11-40-5922HR.jpg

http://history.nasa.gov/alsj/a11/AS11-40-5922HR.jpg

Og denne har gått med rasende fart gjennom verdensrommet i tre

sammenhengende dager før den tokk nedstigningen til månen :D

Herregud! Du driter deg ut! :D

Det er ikke luft i verdensrommet vet du Ove!!! Det er faktisk ingen motstand der, så i teorien kunne man faktisk brukt tape. Det er heller ingen atmosfære rundt månen som vil gi friksjon ala på jorden!

Du har enda ikke svart på mye av det andre du driter deg ut med, blandt annet har du ikke forklart hvorfor du mener det ikke er Nordlys i Oslo.

Bevis på at månelandingene er faket er det dårlig med i denne tråden. Det det begynner å bli endel bevis på er at du ikke er kompetent til å diskutere dette, da du rett og slett mangler grunnleggende almenkunnskap.

Ja nå kommer du med og finner på mye tull her i tråden Raptor :D

Selvfølgelig krøller pappkartong seg i verdensrommet :D

Sa du grunnleggende almenkunnskap :D

2u9o2vq.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke luft i verdensrommet vet du Ove!!! Det er faktisk ingen motstand der, så i teorien kunne man faktisk brukt tape. Det er heller ingen atmosfære rundt månen som vil gi friksjon ala på jorden!

Du har enda ikke svart på mye av det andre du driter deg ut med, blandt annet har du ikke forklart hvorfor du mener det ikke er Nordlys i Oslo.

Bevis på at månelandingene er faket er det dårlig med i denne tråden. Det det begynner å bli endel bevis på er at du ikke er kompetent til å diskutere dette, da du rett og slett mangler grunnleggende almenkunnskap.

Du har enda ikke forklart nordlys-teorien eller at ting "blåser av" i verdensrommet teorien din...

Til dere andre, så kan dere se diskusjonen på dette på NASASpaceflight.com (Har forresten oppfordret Ove til å signe opp der, og prøve å overbevise de som er der om at månelandingen er fake, men ser ikke ut som han tør å ta utfordringen)

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=6785.0

Dere kan også lese litt om isolasjonen som brukes på deler av Apollo Lunar Module. MLI kalles det...

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-layer_insulation

Lenke til kommentar

AS11-40-5922HR.jpg

2u9o2vq.jpg

Tror jeg lo 10 minutter sammenhengende av den største dobbelmoralen jeg hittil har sett på diskusjon.no :!:

Lenke til kommentar
Ja ser du ikke det svarte papiret som er tapet sammen på dette bilde,

rett under anntene stengene ? Og den hvite pappen øverst ?

Det der er ikke en vanlig tape. Det er en isolasjons-tape som brukes for å isolere og holde på varme. Altså ikke for å holde ting sammen.

Lenke til kommentar

For de som måtte lure på hvorfor bak-panelene på A16 LMen er krøllete. Ved lift off fra månen fikk eksosen fra ascent trinnet tak i panelene og rev dem delvis løs. Man kan faktisk se det skje i videoen fra roveren.

Endret av Stjerneskruen
Lenke til kommentar
Med denne tråden, så er tv-underholdning hos meg parkert for godt!

:!:

Apropos tv-underholdning og tape. Så akkurat den nyeste episoden av mythbusters. Gaffatape er overaskende sterkt. Tape er kanskje ikke det dårligste materialet de kunne brukt i månelanderen. :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ny klubb Ove38 kan bli medlem av (mulig han er medlem allerede?):

The Flat Earth Society

http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskop...arthsociety.htm

Enter the Flat Earth Society. For over five hundred years humanity has believed the "round Earth" teachings of Efimovich and his followers. But all hope is not lost. For through all that time, a small but diligent band of individuals have preserved the knowledge of our planet's true shape. And now, after centuries in the Dark Ages, we believe that mankind as a whole is once again ready to embrace the truth that has forever been the Flat Earth Society.
Lenke til kommentar

AS11-40-5922HR.jpg

2u9o2vq.jpg

Tror jeg lo 10 minutter sammenhengende av den største dobbelmoralen jeg hittil har sett på diskusjon.no :!:

Ja månen er av papp den også. Brukt i flere av Apollos film innspilinger.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Ja ser du ikke det svarte papiret som er tapet sammen på dette bilde,

rett under anntene stengene ? Og den hvite pappen øverst ?

Det der er ikke en vanlig tape. Det er en isolasjons-tape som brukes for å isolere og holde på varme. Altså ikke for å holde ting sammen.

Det sees helt tydelig på bilde at tapen tjener til å holde det sorte papiret og den hvite pappen sammen.

Lenke til kommentar
Det sees helt tydelig på bilde at tapen tjener til å holde det sorte papiret og den hvite pappen sammen.

Akkurat som den gjør på Cassini:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ni_assembly.jpg

Og samme teip-teknologi ble brukt for å holde på plass kabler på Mars Reconnaissance Orbiter:

http://marsprogram.jpl.nasa.gov/mro/galler...-RAL-017_br.jpg

På Kepler:

http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA11188.jpg

Og bittelitt på Mars Rover:

http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA04417.jpg

Hvis du har store problemer med hvordan rom-sonder utformes, så kan du kansje foreslå forbedringer?

Lenke til kommentar

AS11-40-5922HR.jpg

2u9o2vq.jpg

Skulle ikke forundre meg om det er det neste utsagnet ditt ;)

Lenke til kommentar

Pøh, månen er da ikke laget av papp! Alle vet at den er laget av OST!!

Det er grundig og uomtvistelig BEVIST i denne dønn seriøse dokumentaren!!!! Originalen befinner seg i NASA dypeste hvelv men den tilfløt offentligheten takket være en tapper (men anonym) varsler som kopierte deler av filmen i smug med mobilkameraet sitt!!!

http://www.youtube.com/watch?v=K3uch-1Ouag

Se og gråt!! Beviset er 1:28 inn i opptaket.

Lenke til kommentar
Hvorfor har ikke rakettmotoren virvlet opp sand under landingen ?

Støv ble "virvlet" opp under landing men ikke slik vi kjenner fenomenet her på jorda. Uten atmosfære blir det ingen turbulens så støvet ble i stor grad blåst rett ut til siden langs bakken, ikke opp i været. Virlvlingen av støv vil også opphøre umiddelbart når motoren kuttes siden det ikke er noen atmosfære som kan holde støvpartiklene svevende. De vil falle like fort til bakken som et hvilket som helst annet stort og tungt objekt.

Når du er inne på det med tunge objekter som faller like fort til bakken osv...

De spratt jo rundt på månen.. Brukte lang tid på å komme ned igjen da de først hoppet. Personer + utstyr = XXXkg, som svever i noen sekunder før det treffer bakken igjen.

Et støvkorn veier... ? 0,something gram. Med den mye mindre tyngdekraften der oppe, ville jeg jo tro at støvkorn ville holde seg _mye_ lenger oppe i.... (kan ikke kalle det luften, siden det ikke er luft der?) enn et menneske?

Lenke til kommentar
Hvorfor har ikke rakettmotoren virvlet opp sand under landingen ?

Støv ble "virvlet" opp under landing men ikke slik vi kjenner fenomenet her på jorda. Uten atmosfære blir det ingen turbulens så støvet ble i stor grad blåst rett ut til siden langs bakken, ikke opp i været. Virlvlingen av støv vil også opphøre umiddelbart når motoren kuttes siden det ikke er noen atmosfære som kan holde støvpartiklene svevende. De vil falle like fort til bakken som et hvilket som helst annet stort og tungt objekt.

Når du er inne på det med tunge objekter som faller like fort til bakken osv...

De spratt jo rundt på månen.. Brukte lang tid på å komme ned igjen da de først hoppet. Personer + utstyr = XXXkg, som svever i noen sekunder før det treffer bakken igjen.

Et støvkorn veier... ? 0,something gram. Med den mye mindre tyngdekraften der oppe, ville jeg jo tro at støvkorn ville holde seg _mye_ lenger oppe i.... (kan ikke kalle det luften, siden det ikke er luft der?) enn et menneske?

Hvor mye noe veier har ingen ting å si for hvor fort det faller til bakken i vakum. Et støvkorn og en stor månesten faller like fort. En stor sten er jo ikke annet enn en stor kolleksjon støvkorn, så hvorfor skulle de falle fortere når de henger sammen enn hver for seg? To murstein med en strikk rundt faller ikke saktere hvis strikken ryker.

Endret av Stjerneskruen
Lenke til kommentar
Månen i Apollo filmene er fake

Jeg har jo sagt at den er laget av ost...

Dette var dårlige greier ove. Alle kan se at de påståtte studiolysene er 'lens flare' fra sola.

Edit: I tilegg til lens-flare ser jeg også noe som ser ut som at sola reflekteres i noe inni landeren(kameralinsen kanskje?) og innsiden av vinduet(to reflekser, var det dobbelt glass i vinduet kanskje? Gidder ikke sjekke nå). Hvis du ser nøye etter så ser du at dette lyset flytter seg sakte i forhold til månen når landeren roterer. Skulle tro at en lysrigg sto stille ikke sant?

Edit2: Dessuten venter jeg fortsatt på at du skal forklare deg angående nordlys over oslo. Hvis du ikke gjør det snart kommer jeg til å bruke 'Ovelogikk' på deg og det kommer *ikke* til å bli pent!

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...