Stjerneskruen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvorfor har ikke rakettmotoren virvlet opp sand under landingen ? Støv ble "virvlet" opp under landing men ikke slik vi kjenner fenomenet her på jorda. Uten atmosfære blir det ingen turbulens så støvet ble i stor grad blåst rett ut til siden langs bakken, ikke opp i været. Virlvlingen av støv vil også opphøre umiddelbart når motoren kuttes siden det ikke er noen atmosfære som kan holde støvpartiklene svevende. De vil falle like fort til bakken som et hvilket som helst annet stort og tungt objekt. Eller er dette bare en model laget av masse tape, papir, pappkartong og aluminiumsfolie. Som de har båret på plass i forbindelse med fotograferingen ? Nei, det er ikke en model av tape, pappkartong og aluminiumsfolie. Om man skulle ha faket disse bildene hadde en slik model vært unødvendig å lage da Grummen faktisk lagde mange eksemplarer av the real thing. Hva er vel vitsen med å bruke papp-modeler hvis man har flere ekte LM? Eller mener du at alle landingsmodulene som ble produsert var av papp? Forklar gjerne også hvordan du utifra bildet kan se at det ikke befinner seg funksjonabele landingsbein under isolasjonen og mylar-folien. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Eller er dette bare en model laget av masse tape, papir, pappkartong og aluminiumsfolie. Som de har båret på plass i forbindelse med fotograferingen ? Det for bli din påstand. Ut i fra et bilde er det umulig å fastslå hva en ting består av. Det du kaller aluminiumsfolie er faktisk Mylar, eller også kjent som PET film: http://en.wikipedia.org/wiki/Mylar Ja polyester folie (PET) kan kjøpes i mange farger. Hvordan definerer du tapen, papiret og pappkartongen ? Endret 15. oktober 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvilket papir pg pappkartong? Jeg så noe som kunne minne om tape så det spør jeg ikke om, men de andre tingene vil jeg gjerne ha svar på. Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvor er romskipet i det nederste bildet ? LMen befinner seg utenfor kameraets synsfelt. Du må huske på at de fjellene i bakgrunnen er store og langt unna og vil derfor se relativt like ut selv om kameraet flyttes litt. Grunnen til at de ser ut til å være relativt nære er at det ikke er noen atmosfære på månen. Her på jorda er vi vant med at objekter langt unna synes litt diffuse, slik er det ikke på månen. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Forklar gjerne også hvordan du utifra bildet kan se at det ikke befinner seg funksjonabele landingsbein under isolasjonen og mylar-folien. Her har foten løssnet Endret 15. oktober 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Hvilket papir og pappkartong? Jeg så noe som kunne minne om tape så det spør jeg ikke om, men de andre tingene vil jeg gjerne ha svar på. Ja ser du ikke det svarte papiret som er tapet sammen på dette bilde, rett under anntene stengene ? Og den hvite pappen øverst ? Click to view full image Endret 15. oktober 2009 av Ove38 Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Her har foten løssnet Jepp, slikt skjer. Det er da ikke noe bevis i noen som helst retning. Landingen var hard, den skulle bare gjøres en gang - "godt nok" er bra nok engineering for slikt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja ser du ikke det svarte papiret som er tapet sammen på dette bilde, rett under anntene stengene ? Og den hvite pappen øverst ? Click to view full image http://history.nasa.gov/alsj/a11/AS11-40-5922HR.jpg Det som for deg ser ut som papp og papir kan likegjerne være tekstilmateriale og plast som er plassert der for å beskytte mot støv og lignende. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja ser du ikke det svarte papiret som er tapet sammen på dette bilde, rett under anntene stengene ? Buck Rogers var ikke med på design teamet, så ting ble ikke laget for å se pene ut. De ble laget for å fungere. Det svarte "papiret" er varmeskjold så vidt jeg kan forstå - jeg gjetter på at det du kaller "antenne stenger" er stag for å holde varmeskjoldet på plass når raketten som er rett over det benyttes. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Og den pappkartongen har reist tre dager og det med en fart av seks ganger lydens hastighet til månen ? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Og den pappkartongen har reist tre dager og det med en fart av seks ganger lydens hastighet til månen ? Som går helt greit i vakum, da det ikke er luftmotstand som genererer krefter på den. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Og den pappkartongen har reist tre dager og det med en fart av seks ganger lydens hastighet til månen ? Ser ingen problemer med det i vakum. Husk at det ikke er noe annet enn G-krefter de må ta hensyn til. Ingen friksjon der opp vet du. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Klarer fremdeles ikke å se noen problemer med disse bildene. Ove38 fortsetter med det vanlige... Ta bilder ut av context, og prøve å påstå at han ser ting i bildene uten å kunne bevise det. Det er umulig å kunne bestemme hvilke materialer ting er laget av med et bilde. for min del er vitenskapelig data lagt frem av både NASA og flere 3. parter som fulgte med på Apollo-oppdragene både med teleskoper og radioteleskoper mye mer overbevisene enn hva en gjeng tullinger med mangel på kunnskap legger frem i bloggene sine på nettet. Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Forklar gjerne også hvordan du utifra bildet kan se at det ikke befinner seg funksjonabele landingsbein under isolasjonen og mylar-folien. Her har foten løssnet Nei, den har ikke det. Beinet sitter klart og tydelig festet midt i foten slik det skal. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Som en oppfølging til "omg, its made of papp": Her er et bilde av Cassini, som for øyeblikket er i bane rundt Saturn: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ni_assembly.jpg Papp, plastikk og glanspapir. Hele greia. Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Her kan man kjøpe månestein online http://www.plasmaben.com/luna.htm Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Og her kan man kjøpe tomt på månen: http://www.lunarregistry.com/ Svindlere beviser ingenting i noen retning. Åherrejemeni. Nå leste jeg lenken din også Ove38. De selger IKKE månestein. De selger en mineralblanding som har samme fysiske egenskaper som månen har. "The simulant's chemical composition, mineralogy, particle size distribution, specific gravity, angle of internal friction, and cohesion have been characterized and fall within the ranges of lunar mare soil samples1." At du trekker dette frem som noe som helst bevis er ufattelig. Endret 15. oktober 2009 av Sondring Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Og den pappkartongen har reist tre dager og det med en fart av seks ganger lydens hastighet til månen ? Det er selvfølgelig ikke noe problem i vakum. En av de største utfordringene med månelanderen var å holde vekten nede. Ettersom fartøyet aldri ville fly i en atmosfære kunne man spare vekt ved å kle den i så tynne materialer som mulig. Det er riktig at denne typen kledning er svært lite solid, men det trengte den da altså heller ikke være. Den eneste funksjonen kledningen hadde var å skjerme innmaten for sollys. At du i det heletatt stiller spørsmål ved hvor vidt konstruksjonen var god nok til å gjøre jobben undrer meg. Det var tusenvis av ingeniører og tenknikkere involvert i konstruksjonen av disse maskinene. Tror du ikke noen ville ha skreket ut om maskinen åpenbart ikke var i stand til å gjøre den jobben den var designet og bygget for å gjøre? Tom Kelly bygde tross alt ikke månelanderen alene. Dette er et viktig moment i vurderingen av månelandingenes autensitet. Utstyret og farkostene ble bygget for å kunne gjøre jobben de var ment å skulle gjøre, så hvorfor da fake det hele istend for å rett og slett dra til månen på ordentlig? Hadde ikke utstyret vært godt nok hadde de tusner av mennesker som bygde disse maskinene selvfølgelig visst at det. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ser at fenomenet med at når man finner noe som "bekrefter" den sannheten man har bestemt seg for, så stopper all videre kritisk tankegang. Selv om det ser ut som tape, papp osv så er det ett meget tynt grunnlag å dra en konklusjon på. Kanskje ikke det er nødvendig med mer enn tape for å holde på plass det ytterste laget i vakuum, vi ser ikke hva som er under, eller hva dette faktisk er. Dette lager bare flere spørsmål. Og de svarene er nok ikke vanskelig å få tak i. Ett annet problem er at man tror at alt skal fungere på samme måte i verdensrommet og månen som her på jorda. Mye her kan enkelt løses ved å tilegne seg litt kunnskap. Lenke til kommentar
spacekim Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Sovjetunionen er vel kanskje den beste tredjeparten man kan gå til for å bekrefte at månelandingene fant sted. De fulgte alt som skjedde med argusøyne, og hadde alt de hadde av satelitter og kameraer til å følge fartøyene på vei til og fra månen. Du var ikke født da. Hvordan vet du dette? Når første månelandingen var gjennomført, fikk Sovjetunionen en del månesteiner til å gjøre undersøkelser på. De hadde selv fått tak i små mengder med småstein fra månen, gjennom en rekke ubemannede landinger (totalt snakk om et par hundre gram). Sovjetunionen erklærte etter kort tid at NASAs steiner var autentiske, basert på kjemisk sammensetning, strålingen de hadde blitt utsatt for, osv. Sovjetunionen ville også ALDRI gått med på å holde noe sånt skjult. Bare tenk på det politiske og ikke minst militære overtaket Sovjet ville fått dersom USA hadde forfalsket månelandingene. Det ville vært knockout og seier i Den kalde krigen. En slik sjanse ville de aldri latt gå fra seg. Til dette har jeg bare å si: alt er mulig. Men så klart må jeg jo medgi at du har oddsene på din side. Jeg har selv sett en relativt stor månestein (størrelse om lag som to knyttnever holdt mot hverandre) som er fra Apollo 12, og har også tatt på to månesteiner fra Apollo 17. Ingen av disse hadde noe som helst tegn til å kunne kommet fra meteoritter fra månen, da de kjemiske og termiske prosessene steinene går gjennom når de kommer inn i atmosfæren er veldig lette å se. Månestein kan sikkert også hugges i. Hvorfor kan ikke argumentet med Afrika sammenlignes??? Når jeg tenker meg om så kan det faktisk det Men så ser jeg alle negrene som kommer oppover hit, så da så... Jeg var kanskje ikke født selv, men jeg kjenner mange som var direkte involvert i Apollo-programmet. Jeg velger å stole på folk jeg kjenner, istedet for å høre på en random fyr som ikke engang greier å drive en saklig diskusjon. Når det gjelder tilgang til månesteiner, er det bare å ta en geologiutdanning og søke NASA om å få tilsendt det antallet månesteiner du trenger for undersøkelsene dine. De oppbevares sterilt på Johnson Space Center i Houston og sendes ut til institusjoner og forskere som trenger dem til forsøk. Det går an å skjære i månesteiner ja, men de påkjenningene en stein utsettes for på vei gjennom atmosfæren er nok til at steiner på den størrelsen månesteinene er, ville hatt enkelte kjennetegn helt gjennom, hvis man studerer sammensetningen dens nøye. Alt er kanskje teoretisk mulig, men i praksis er det noen ting som bare aldri skjer, deriblant at Sovjetunionen skulle gitt amerikanerne seieren med vilje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå