HP_ Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 hei.. Har en avi fil som eg har lyst til å slette.. 300 mb. men når eg skal slette den får eg beskjed om at eg må lukke programmer som bruker filen.. og det er jo ingen... Kordan skal eg få sletta filen? Bruker xp. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Har du prøvd å reboote? Det står litt om problematikken her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...3249&highlight= Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 prøve denne http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841 burde funke! Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg bruker å starte opp i sikkerhetsmodus med kommandolinje og slette filen derfra. Lenke til kommentar
norway Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hadde samme problem , jeg delte filen over WinMX , og mens noen downloada fra meg , så kunne den ikke slettes , d er en mulighet. Ellers har jeg ikke påeiling ,se deg om 1 ekstra gang , kansje du finner problemet... Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Pleier å slette sånne filer i Nero. Funker faktisk hver gang. Hadde forresten et liknende problem i går. Fikk ikke tømt søppelkassa, noen av filene var visstnok i bruk. Gikk etterhvert. Noen som vet hvorfor dette med filer som ikke lar seg slette oppstår? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Det kan være flere grunner; Den mest vanlige er at den er "i bruk". Kan f.eks. være Windows eller andre programmer som "bruker" den. Eller så kan det hende at man ikke har rettighetene til filen. Finnes vel enda flere grunner, men det er vel de vanligste... Lenke til kommentar
HP_ Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 fikk til å slette den... la den først i papirkurven, men fikk samme feilmelding.. så la eg inn en liten jpg fil også.. og prøvde å slette begge samtidig.. då gikk det. Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 jeg har noen ganger hatt slike problemer med incomplete downloads i direct connect. likevel om jeg slår av direct connect får jeg ikke til å slette filen fordi den brukes av et eller annet program! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Et vanlig problem i XP er at når du er i en mappe med en uferdig eller ødelagt AVI fil (download mappa til DC, WinMX etc.) så vil XP prøve å finne ut størrelse, oppløsning o.l. på AVI filene. Siden disse ikke er komplette så låser explorer.exe seg på 100% cpu-load og bruker mer og mer minne. Her er en løsning: 1. Open up regedit 2. Goto HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå