Montanaaaa Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har tenkt å kjøpe et tv til loftstuen. Det skal jeg bruke til: 1. Playstation 3. 2. Fotballkamper på tv 3. Film 4. Se på vanlige tv kanaler Pris: ca 10 000 kr Den andre tven skal jeg ha på soverommet. Den skal brukes til: 1. Se på vanlige tv kanaler 2. Film Pris: ca 3-5000 kr Noen som kan hjelpe meg å gi noen tips på tver? Jeg synes kvalitet er bedre enn kvantitet, altså det er bedre med litt mindre tver med god kvalitet enn stor skjerm og dårligere kvalitet. Altså burde plasma være uaktuelt, og kun lcd tv hd ready? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Med det bruksområdet kan jeg ikke forstå hvorfor i all verden plasma er uaktuelt. Lenke til kommentar
Montanaaaa Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg trodde plasma var dårlig? Hvorfor snakker alle om at plasma ikke er like bra som lcd tv osv? Til hva er plasma bedre enn lcd? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Film og TV. Minst like bra som LCD på konsoll. Hvem "alle" er som snakker om at plasma ikke er like bra vet jeg ikke, men den generelle oppfatningen er at plasma er best, ihvertfall på film. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Panasonic TH-42PX70 er eit meget godt valg, årets produkt i Eisa Awards 2007-2008. Lenke til kommentar
Montanaaaa Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg trodde plasma var dårlig? Hvorfor snakker alle om at plasma ikke er like bra som lcd tv osv? Til hva er plasma bedre enn lcd? Så hvorfor ligger plasma mye lavere i pris enn lcd? Jeg har ikke peiling på tv, men har fått med meg at overalt skrives det av lcd er bedre enn plasma. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Plasma er no ikkje billigere enn LCD? Eit kjappt søk i prisguiden finner du billigste hd-ready plasma til 7000,-, mens lcd får du til rundt 4000,-.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Plasma til film og TV, LCD til PC. Det er det som "skrives over alt". Forskjellene er imidlertid mindre nå enn det var for et par år tilbake. Går du noen hakk opp i prisklasse er begge deler bra til det meste. Lenke til kommentar
Montanaaaa Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Plasma er no ikkje billigere enn LCD? Eit kjappt søk i prisguiden finner du billigste hd-ready plasma til 7000,-, mens lcd får du til rundt 4000,-.. Hva er virsen i det hele tatt med lcd tv hvis den kuner god på pc? da kan man likegodt kjøpe pc skjerm som er bedre? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jajo, forsåvidt, men kjøper man en LCD tv så sitter man med en svær pc-skjerm hvis det er det man er ute etter. Kan ikke se noen steder hvilken størrelse på skjermene du har tenkt deg, har du noen ideer om hvor store de skal være? Hvis du har tenkt deg i klassen 37-42" så slenger jeg meg på den personen som anbefalte Panasonic PV70/PX70 til loftstuen, til soverommet ditt derimot så har jeg ingen gode stalltips å komme med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå