Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Accsess point, hvordag?

Anbefalte innlegg

Hei sann..

Jeg har to nettverkskort i maskinen min, ett kort som jeg bruker nå til vanlig, som har kontakt med routeren oppe i 2.etg..

Det jeg lurer på, jeg har et nettverkskort til, et D-Link trådløst nettverkskort i maskinen.. OG lurte på å lage accsess point av dette, så jeg kan koble Nintendo Wii til internett via dette Accsess pointet...

Men hvordan gjør jeg???

Håper noen kan hjelpe meg, helt oppgitt her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På det trådløse kortet legger du til et ad-hoc nettverk (enhet til enhet nettverk).

Sett også opp på det trådløse kortet, at andre enheter kan bruke maskinens internet tilkobling gjennom det trådløse kortet.

Koble så Wii-en til ad-hoc nettverket som kjører på maskinen din. Den skal ha tilgang til internet da tror jeg.

Lenke til kommentar

trur jeg trenger bedre forklaring, haha.. er helt blank i hode.. hehe. Skjønner ikke stort se. hehe. Har prøvd ditt og datt. og nettet forsvinner på maskinen og jeg finner noe på Nintendoèn osv.. hadde du giddet å forklart bedre? så kanskje jeg skjønner det? da hadde jeg vært evig takknemlig.

Skriv hva jeg skal gjøre med nåverende kort som jeg har nett på, og på det jeg ikke har nett på

Lenke til kommentar

Har du allrede et trådløst nettverk, som maskinen din er koblet til? hvorfor bruker du da ikke det til ninteno Wii-en?

Men jeg prøver å gi en litt bedre forklaring fordet.

Gå til kontrollpanelet på maskinen, og gå til nettverkstilkoblinger.

Høyreklikk det trådløse nettverkskortet som ikke er i bruk, og gå til egenskaper.

Gå til fanen trådløse nettverk (tror det er det fanen heter).

Trykk på knappen "Legg til".

Skriv inn en SSID til ad-hoc nettverket.

La krypterings alternativene stå blanke for nå. det er bedre å endre det senere når du vet at ad-hoc nettverket fungerer.

Helt nederst setter du et merke i boksen for at det er et ad-hoc nettverk.

trykk på OK.

Gå til fanen avansert.

Sett et merke i boksen for å dele internett-tilkoblingen.

I listen velger du det nettverkskortet som er koblet til resten av nettverket.

Det eneste du mangler nå er å sette en IP-adresse på det nettverkskortet du har satt ad-hoc nettverket på, og sette en IP-adresse i samme nett på Wii-en.

Koble så Wii-en til ad-hoc nettverket.

Lenke til kommentar

Kan jeg f.eks kjøpe:

Nintendo Wii LAN Adapter

Og så legge en nettverkskabel fra Pcèn, som har trådløs nettverkstilgang, har også et nettverkskort i maskinen hvor jeg kan koble inn nettverkskabelen...

Da får jeg jo en kontakt mellom Wii og Pcèn, går det da ann å få wii på nett via maskinen??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...