Gernia Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) System: Ram: CORSAIR Value S. PC4200 DDR2 2048MB Hovedkort: ASUS P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16 Prosessor: Intel Core 2 Duo E6400 2.13Hz Socket LGA 775, 2MB, BOXED m. vifte Skjermkort: Gainward GeForce 7900GT 256MB PC-en får store grafikkfeil når jeg spiller wow, cs og Crysis. Dette i former av streker som stikker ut av ting i spillet. (for eks. at det stikker en lang strek ut av hodet til fienden, blir værre jo lenger jeg spiller. Trodde først det kunne være for varm tempratur i pcn min så sjekka den lå fra 16-20 grader. Brukte så coretemp for og sjekke tempraturen på CPU,n. den lå på stabilt rundt 57 grader når spilte CS litt høyt men ok. Lasta ned atittool og kjørte scan for artifacts. Da begynte tempraturen på CPU'n å øke enormt. Ca 1 grad hvert 2 sekund. Da tempraturen kom opp i 90 grader klikka programmet og skjemen begynte og blinke, fikk ikke bluescreen. Er det noen som kan hjelpe meg? Endret 3. januar 2008 av Gernia Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Kan hende du har den klassiske feilen som en del 7900GT-kort har. Mitt hadde det også. Kan du sjekke temperaturen på MOSFETene (dingsene bak på kortet)? Hvis de er suspekt varme, tror jeg du har synderen der. Det at CPUen blir 90C er merkelig. Hvilken kjøler har du på den? Ser kjølepastaen OK påført ut? Brukbar luftflyt? Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Kan hende du har den klassiske feilen som en del 7900GT-kort har. Mitt hadde det også. Kan du sjekke temperaturen på MOSFETene (dingsene bak på kortet)? Hvis de er suspekt varme, tror jeg du har synderen der. Det at CPUen blir 90C er merkelig. Hvilken kjøler har du på den? Ser kjølepastaen OK påført ut? Brukbar luftflyt? Umm:S litt noob du så hvordan sjekker man det kan du muligens gi en mer nøyaktig beskrivelse en "dingsene bak på kortet"? kan man gjøre noe med det? eller er det bare kast kjøp nytt? Det der med prosessoren er litt merkelig ja, har kjøpt meg en ny vifte som jeg får på lørda (blue orb 2) luftgjennomstrømningen er helt ok. Kjøler vilsi vifte? isåfall er det bare standard. (hvis du kan hjelpe meg med å reformatere PC-en eller si meg hvor det kan gjøres blir jeg også veldig glad:) ) setter inn cden restarter maskina ingenting skjer. Endret 3. januar 2008 av Gernia Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Skjønner ikke helt hvordan jeg kan rense PC-en bedre en den er nå viftene er helt rene, det er nesten ikke støv i hele PC-en og tviler på at det kan hjelpe og gå fra 90 til en brukendes tempratur ved hjelp av en ny CPU vifte. Noen som vet noe annet som kan hjelpe? Lenke til kommentar
The True Negoliaz Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Skjønner ikke helt hvordan jeg kan rense PC-en bedre en den er nå viftene er helt rene, det er nesten ikke støv i hele PC-en og tviler på at det kan hjelpe og gå fra 90 til en brukendes tempratur ved hjelp av en ny CPU vifte. Noen som vet noe annet som kan hjelpe? det kan være mye støv i maskinen f.eks. en ny cpu kjøler har mye og si. er kjølepastan dårlig, ikke eksiterende, eller kjøleren sitter løst vil du få veldig høye temperaturer. å få reinstallert windows. må du endre på boot innstillingene. dette kan gjøres i bios. og noen maskiner trykker du F12 noen F10 det står når den booter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå