Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Konstant restart etter ny powersupply

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg nettopp et nytt relativt kraftig Strømforsyning til PCen min, men siden har den oppført seg rart. En til to timer etter jeg hadde montert og satt i gang den nye strømforsyningen slo PCen seg av uten forvarsel. Jeg skrudde den på igjen og alt gikk fint, så jeg tenkte ikke så mye mer på det. Men så når jeg skulle slå den av startet den igjen etter 4-5 min. Dette er et problem jeg faktisk har hatt før, men det er lenge siden. Når jeg da slo den av igjen gikk den helt berserk, den slo seg av og på med sekunders mellomrom til jeg tilslutt slo av strømforsyningen. Nå når jeg skal starte den skjer det samme på nytt, av og på, Jeg har dratt ut batteriet i hovedkortet for å reset all minne etter å ha lest feilmeldingen på hovedkortet (Er et 2digit display montert på hovedkortet) som viste C1.

Jeg mistenker jo at det kan være strømforsyningen som gjør det, siden det er den nyeste komponenten jeg har montert. Men på en annen side er jo dette faktisk noe som har skjedd med den samme PCen for veldig lenge siden, husker ikke hvorfor det sluttet om jeg endret noe eller om det bare ga seg. Også hvor mye "makt" har egentlig powersupplyet når det gjelder å starte opp PCen? Slå av er jo selvsagt, det vil jo skje hvis den ikke tilfører noe strøm, men kan den slå det på igjen? må ikke hovedkortet gjøre det?

Hørte på et forum at i enkelte tilfeller kan ny maskinvare kreve formattering av PCen for å fungere riktig, men dette kan da ikke gjelde strømforsyning ettersom den ikke har noe software?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ja, en ting til. Hovedkortet mitt har en 8 pin CPU plugg for strømforsyninga, som jeg har forstått er det for Duo og quad prosessorer. Jeg har for øyeblikket kun en vanlig pentium 4 single core, men jeg koblet hele 8 pin kontakten til strømforsyningen. Går det? eller må jeg dele (var en 4pin/8pin universal sak) den så bare 4 pins for noe strøm så lenge jeg kjører single core?

Lenke til kommentar

Jeg tok nå å delte den 8pins CPU kontakten til 2x 4pin, og koblet kun den ene 4pin kontakten til hovedkortet i og med at jeg har en single core prosessor. Nå virker det som om det fungerer så bare lurte på om dette er sånn det skal være? eller kan det tyde på en defekt i 8pins kontakten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...