maxM Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei, jeg har en data jeg kunne tenke meg og oppdatere litt. Har nå ett stk. NVIDIA GeForce 6600 GT 128MB som sliter litt med nyere spill. Har også 1GB RAM som skal bli til 2GB. Jeg lurer på om jeg kan kjøpe hvilket som helst skjermkort med PCI og bruke disse to samtidig eller om man må ha to av samme modell. Har ingen kunnskap om PCI bare en liten forklaring om at man kan bruke f.eks. to skjermkort samtidig for å få bedre ytelse. Så om man har programvare/spill som krever 192MB intern ram på skjermkortet så kan man sette inn 2 kort med 128MB og deremed få kjørt det? Har GIGABYTE K8NS Ultra-939 hovedkort og antar at det som står her betyr at jeg kan plassere optil 5 kort etter hverandre? Takk for svar Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Er nok et agp-skjermkort du har, og der kan du ikke benytte to av gangen. På pci-express derimot kan du bruke opptil 4 kort om dem er støttet for det Lenke til kommentar
maxM Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 OK, da er jo den saken klar. Om jeg skal først oppgradere dette så må jeg skaffe meg ett med støtte for PCIe for det har ikke 6600 GT (event. to). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå