Gå til innhold

Bytte DVD-brenner i laptop?

Skoen

Anbefalte innlegg

Sikkert et totalt nybegynnerspørsmål, men jeg spør likevel:

Går det an å gå til forhandleren og be dem bytte DVD-brenneren i laptopen for å beholde garantien til selve datamaskinen?

Jeg har nemlig en DVD-brenner som fint klarer å brenne disker, men klarer ikke å lese diskene etterpå, og vil derfor bytte ut denne.

Selve datamaskinen er 22 måneder gammel.

Det er en Packard Bell Easynote W3422

Endret av Skoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD-brenner skal være mulig å bytte selv uten å bryte garantien. På alle bærbare jeg har vært borti er det en hendel, enten ved brennerens front eller på undersiden av maskinen, som løser ut DVD-brenneren når du trekker i den. I de tilfeller der hendelen er ved fronten må du først trykke den inn slik at hendelen spretter ut.

Lenke til kommentar

Hvis noen av dere hadde lest forbrukerkjøpsloven FØR dere postet her, hadde dere sett at det ikke er 5 års reklamasjonsrett på hele maskinen, men på skjerm og hovedkort, da dette er deler som er ment å vare vesentlig lengre enn to år. Andre deler i en maskin går under 2 års reklamasjon, enkelt og greit!

Men som det og blir sagt, kan du ta den med til forhandler og be de sjekke den, uten spørsmål, så og si.

Forklar feilen, så går nok alt din vei. Og husk: Vær ærlig i feilbeskrivelsen!

Lenke til kommentar
Hvis noen av dere hadde lest forbrukerkjøpsloven FØR dere postet her, hadde dere sett at det ikke er 5 års reklamasjonsrett på hele maskinen, men på skjerm og hovedkort, da dette er deler som er ment å vare vesentlig lengre enn to år. Andre deler i en maskin går under 2 års reklamasjon, enkelt og greit!

Kan du vise meg hvor i forbrukerkjøpsloven dette er spesifisert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...