Skoen Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Sikkert et totalt nybegynnerspørsmål, men jeg spør likevel: Går det an å gå til forhandleren og be dem bytte DVD-brenneren i laptopen for å beholde garantien til selve datamaskinen? Jeg har nemlig en DVD-brenner som fint klarer å brenne disker, men klarer ikke å lese diskene etterpå, og vil derfor bytte ut denne. Selve datamaskinen er 22 måneder gammel. Det er en Packard Bell Easynote W3422 Endret 3. januar 2008 av Skoen Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 DVD-brenner skal være mulig å bytte selv uten å bryte garantien. På alle bærbare jeg har vært borti er det en hendel, enten ved brennerens front eller på undersiden av maskinen, som løser ut DVD-brenneren når du trekker i den. I de tilfeller der hendelen er ved fronten må du først trykke den inn slik at hendelen spretter ut. Lenke til kommentar
Skoen Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Hmm, jeg er bare vandt med stasjonære maskiner, så jeg veit ikke helt hvor denne hendelen er hen eller hvordan det gjøres, men det virker veldig interessant å gjøre sånt selv. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvorfor bruker du ikke reklamasjonsretten din? Lenke til kommentar
Skoen Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Var det også, er vel ikke reklamasjonsrett for en DVD-brenner med slitasjeskade etter nesten to års bruk? Men jeg tenker å ta den med til forhandleren og dobbeltsjekke det meste. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 det er jo fem års reklamasjon, så bruk den Lenke til kommentar
Skoen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Aha, den vil da bety at jeg kan kreve bytting av DVD-brenner kostnadsfritt fordi den ikke fungerer skikkelig? Det lønner seg da bedre med det enn å prøve selv Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvis noen av dere hadde lest forbrukerkjøpsloven FØR dere postet her, hadde dere sett at det ikke er 5 års reklamasjonsrett på hele maskinen, men på skjerm og hovedkort, da dette er deler som er ment å vare vesentlig lengre enn to år. Andre deler i en maskin går under 2 års reklamasjon, enkelt og greit! Men som det og blir sagt, kan du ta den med til forhandler og be de sjekke den, uten spørsmål, så og si. Forklar feilen, så går nok alt din vei. Og husk: Vær ærlig i feilbeskrivelsen! Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvis noen av dere hadde lest forbrukerkjøpsloven FØR dere postet her, hadde dere sett at det ikke er 5 års reklamasjonsrett på hele maskinen, men på skjerm og hovedkort, da dette er deler som er ment å vare vesentlig lengre enn to år. Andre deler i en maskin går under 2 års reklamasjon, enkelt og greit! Kan du vise meg hvor i forbrukerkjøpsloven dette er spesifisert? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det skulle jeg også likt å sett! Med unntak av batteriet er da vitterlig alle deler i laptop'en ment å vare vesentlig lenger enn to år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå