Gå til innhold

GeForce 9600 i februar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er prisen på derre kortet? på slutten sto det $150.. men om de mente 150 dollar ville jo prisen bli omtrent 1000kr.. noe som er.. ekstremt billig for et kort som er bedre enn 8800 GTX.. som koster 3500.

Jeg vedder på at jeg driter meg ut nå men :p

Lenke til kommentar
hva er prisen på derre kortet? på slutten sto det $150.. men om de mente 150 dollar ville jo prisen bli omtrent 1000kr.. noe som er.. ekstremt billig for et kort som er bedre enn 8800 GTX.. som koster 3500.

Mellomklassekort er vel aldri bedre enn forrige generasjons topklassekort. Et sted like under 8800GT er nok sansynlig. Jeg mistenker nok også at prisen kommer til å krype opp til 13-1400. x10 fra dollar til nok pleide å være en god regel, og selv med denne lave kursen tror jeg det blir en del mellomlegg.

Lenke til kommentar

Mellomklassekort er vel aldri bedre enn forrige generasjons topklassekort. Et sted like under 8800GT er nok sansynlig. Jeg mistenker nok også at prisen kommer til å krype opp til 13-1400. x10 fra dollar til nok pleide å være en god regel, og selv med denne lave kursen tror jeg det blir en del mellomlegg.

tror ikke det blir like under 8800GT. blir nok et godt stykke under. mtp på bare 64 shader prosessorer. og 500 mhz core clock.

Lenke til kommentar
Jeg tviler bare mer og mer på 256bit minnebuss for 9600.

Det ryktes om en G92 geforce 8800 GS med 192bit minnebuss og 96 shadere. (Wikipedia)

Jeg tror mer på en 9600 GT/GTS med 128bit minnebuss og 64 shadere.

Det ville jeg også tro Simen1 ellers blir 8800GS bli et produkt uten mål og mening.

Lenke til kommentar
På en annen side, så hender det jo at det kommer produkter uten mål og mening (2900GT :p).

Eller påstander uten mening? Fordi?

Nå er jeg ikke helt 100% sikker på hva du mener her, men uansett: ATi slapp 2900GT - et handikappa R600; elendig ytelse per watt - rett før de slapp R670. Jeg bare nevnte at det av og til kommer produkter som egentlig ikke har noe for seg.

Lenke til kommentar
Ahh jeg er lei av alle disse mellomklasse lanseringene! Er jo ikke annet! Synes nVidia og AMD burde få ut fingeren og få ut de neste high-end GPU'ene. 8800GTX/Ultra begynner å bli grå i håret og klar for pensjons alder.
Husk at det er bare en liten del av markedet som kjøper de beste skjermkortene, og produsentene tjener mer penger på mellomklassekortene totalt sett.

Jeg er spent på hvordan disse blir når OpenGL 3.0 omsider kommer, altså om nødvendig støtte i hardware for god ytelse allerede er på plass. :hmm:

9800 GX2 = høyest ytende gf9 serie kort, mest sansynlig basert på GF8 serien.

9800 GX2 = 30% bedre ytelse enn 8800 Ultra:p nvidia burde absolutt ikke satse på sli løsning, gir ikke så mye ytelse som CF idetheletatt, >_<

jeg goer for CrossfireX. har ett 3870, bestilt ett til også.

Lenke til kommentar
På en annen side, så hender det jo at det kommer produkter uten mål og mening (2900GT :p).

Eller påstander uten mening? Fordi?

Nå er jeg ikke helt 100% sikker på hva du mener her, men uansett: ATi slapp 2900GT - et handikappa R600; elendig ytelse per watt - rett før de slapp R670. Jeg bare nevnte at det av og til kommer produkter som egentlig ikke har noe for seg.

2900Pro var et "handikappa" 2900XT, det alikevel et produkt med mye mening. Det samme med 2900GT fordi man snakker pris vs ytelse.

Lenke til kommentar
2900Pro var et "handikappa" 2900XT, det alikevel et produkt med mye mening. Det samme med 2900GT fordi man snakker pris vs ytelse.

2900 Pro ble sluppet en stund før, og var bare klokket litt ned. 2900 GT ble sluppet fem dager før 3850, og hadde bare 240 stream-prosessorer og 256 MiB minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...