Gå til innhold

Kan man bruke TomTom på Nokia N82, med den interne GPS`en?

benbeni89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke enda så vidt jeg vet. Noen snakker om i versjon 7 men vi for se...

Inntil da bruker jeg Garmin sitt program. Mobile XT heter det. Bilnavigasjonen er helt kurrant, og i tillegg kan man legge inn andre kart som topokart, sjøkart, flykart, eller andre kart garmin måtte ha, som man ønsker...

Selv har jeg bilnavigasjon for europa og hele norge topokart i 1:50000 på mobilen nå... Genialt... :)

Lenke til kommentar

Inntil da bruker jeg Garmin sitt program. Mobile XT heter det. Bilnavigasjonen er helt kurrant, og i tillegg kan man legge inn andre kart som topokart, sjøkart, flykart, eller andre kart garmin måtte ha, som man ønsker...

Selv har jeg bilnavigasjon for europa og hele norge topokart i 1:50000 på mobilen nå... Genialt... :)

Okay.

Så Garmin XT bruker ikke internett på noen måte som Nokia Maps gjør?

Lenke til kommentar

Litt hijacking, men regner med at trådstarter også er interessert.

Den kom vel ferdig satt opp på et microSD-kort? Hvor stort er det kortet? Har forstått det slik at programvaren er bundet til kortet og ikke uten videre kan flyttes/kopieres til et større kort.

Følger det med en CD i pakken som kan installeres på en PC med Mapsource?

Fant den forøvrig til kr 1.745,- på en norsk butikk. Kjenner du noen bedre?

Testet programvaren tidligere. Fikk ikke til å kombinere veikart og topokart. På min gamle Garmin GPS kunne jeg aktivere/deaktivere ulike kartutsnitt i menyen. Har ikke funnet noe tilsvarende i Mobile XT. Eneste løsning jeg har funnet er å ha to ulike kartfiler (en med veikart og en med topokart) som jeg omdøper. Har du en bedre løsning?

Lenke til kommentar

Kommer orginalt med det ja, men ingeting i veien for å kopiere det over på et nytt og større kort, (garmin sitt var på 2GB mener jeg å huske) og ved div metoder få både garmin xt og kartene til å akseptere "sin nye bolig" :) Hvordan det gjøres er vel kanskje på kanten av hva som kan disuteres her, men der ER mulig...

Syns det er dårlig av garmin og prøve og låse brukeren til et spesifikt kort i utgangspunktet...

Jeg kjøpte det via en kompis i USA for ca 350 dollar med europakartene, (de lå på sd kortet, vet ikke om de kan brukes via mapsource), 1:50000 norgeskartene legges inn med mapsource.

Har ikke sett så mye på det, men jeg bare la inn alle sammen, og jeg må velge i mobile xt hva slags kart jeg skal bruke, bilnavigasjonskaret, eller ett eller flere 1:50000 kart. Trur ikke det er mulig å "kombinere" begge kartene på likt hvis det er det du mener?

Lenke til kommentar
Har ikke sett så mye på det, men jeg bare la inn alle sammen, og jeg må velge i mobile xt hva slags kart jeg skal bruke, bilnavigasjonskaret, eller ett eller flere 1:50000 kart. Trur ikke det er mulig å "kombinere" begge kartene på likt hvis det er det du mener?

Takk for svar.

Jeg har ikke funnet noe menyvalg for å veksle mellom visning av topo- og veikart når begge deler er lastet inn for samme område. Dette har jeg på min gamle Garmin enhet.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke funnet noe menyvalg for å veksle mellom visning av topo- og veikart når begge deler er lastet inn for samme område. Dette har jeg på min gamle Garmin enhet.

Gå inn på "Tools", "Manage my data" , "Map sets" og så klikker du på "MapSource", da kommer det opp en liste med valg du kan gjøre for å velge hvilken kart som skal vises.

Nå har jeg skaffet meg Garmin XT..

Men når du zoomer inn.. Det er ikke sånn at du ser hus, på kartet?

Ikke på bilnav karta, men på 1:50000 karta er enkelte bygninger markert.

Lenke til kommentar
Men åssen farge har du på kartet? Jeg har lism bare svart farge omtrent..

Har sånn som på bildet 2 omtrent. Har du sånn eller sånn som på bildet 1?

Settings - Display - color mode.

Day gir fargene til venstre(lyse), night fargene til høyre (mørke), auto skifter mellom de to når det blir natt / dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...