Gå til innhold

Ny skikkelig gamer-pc =)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man må uansett ha nok minne før man begynner å tenke på hastighet. Greier meg nok en stund til med 2 Gigabytes vil jeg tro.

Sant, noen programmer benytter flere kjerner, men nå var det vel snakk om en PC til spill.

Jepp, det er primært snakk om spill!

Jeg er ikke psykelig opptatt av at alt skal gå 101% perfekt, men vil ikke at maskinen skal være en begrensning ;)

Men støtter maskiner 8 gig ram på x64 xp f.eks?

Lenke til kommentar
Ja selvføgelig støtter 64bit 8gb,støtter opp til 128gb.

Så da er det hovedkortet som sier stopp.

4gb holder i mange år når det er snakk om spill.

Så da bør man gå for det med litt hastighet.

Snakket nettopp med en kompis, og han sa som så at xp ikke støtter mer enn 3 gig.

Han har 4, men ser bare 3 på xp. Dette er det mange som har sagt?

Lenke til kommentar

Ja da må man lære seg og skille mellom 32bit og 64bit.

Har man 32bit xp eller vista så støtter det 4gb.

Men du vil ikke få 4gb for det er ikke nok minneadresser på 32bit.

Må trekke fra enheter som tar av minneadresser som skjermkort.

Så runt 3-3.2gb er det du får med 4gb på 32bit system.

64bit xp eller vista støtter 128gb.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Ja da må man lære seg og skille mellom 32bit og 64bit.

Har man 32bit xp eller vista så støtter det 4gb.

Men du vil ikke få 4gb for det er ikke nok minneadresser på 32bit.

Må trekke fra enheter som tar av minneadresser som skjermkort.

Så runt 3-3.2gb er det du får med 4gb på 32bit system.

64bit xp eller vista støtter 128gb.

Aha ! det hørtes fornuftig ut!

Bra siden jeg har 64bit vista ;)

Lenke til kommentar

Det er vel den modellen som støtter både DDR2 og 3 men kun 1 av de om gangen. Det er vel en Diamond modell X38 men den støtter visst bare DDR3. Kanskje du burde finne et annet hovedkort, eller er det noen spesiell grunn til at du har set deg ut akkurat det kortet?

Driver og oppgraderer maskinen min jeg og. Blir vel ca 16-17 000 totalt, men jeg hadde mye utstyr fra før.

Venter på E8500 nå og så skal jeg ha minne, hovedkort og kjøler. Da er jeg i mål i første omgang. Mulig jeg vil ha en raptor til for RAID 0 på os- og spilldisken men får se. Har et Lian Li miditower men mulig jeg må bytte på sikt, ble en del varmere i kabinettet etter jeg fikk 8800 ULTRA. Har løst det med å få igang fler 120MM utblåsningsvifter, ble brennhett uten. Jeg skulle helst hatt et litt større og luftigere kabinett.

Lenke til kommentar
Det er vel den modellen som støtter både DDR2 og 3 men kun 1 av de om gangen. Det er vel en Diamond modell X38 men den støtter visst bare DDR3. Kanskje du burde finne et annet hovedkort, eller er det noen spesiell grunn til at du har set deg ut akkurat det kortet?

Driver og oppgraderer maskinen min jeg og. Blir vel ca 16-17 000 totalt, men jeg hadde mye utstyr fra før.

Venter på E8500 nå og så skal jeg ha minne, hovedkort og kjøler. Da er jeg i mål i første omgang. Mulig jeg vil ha en raptor til for RAID 0 på os- og spilldisken men får se. Har et Lian Li miditower men mulig jeg må bytte på sikt, ble en del varmere i kabinettet etter jeg fikk 8800 ULTRA. Har løst det med å få igang fler 120MM utblåsningsvifter, ble brennhett uten. Jeg skulle helst hatt et litt større og luftigere kabinett.

Heftig !

Et par spørsmål, dog :

Hva er os? ( sikkert et ekstremt dumt spørsmål, men det får så være )

En kompis anbefalte det hovedkortet fordi det skulle være bra til klokking, og han nevnte noe om chipsetet.. Husker ikke hva :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...