Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Ellers kan jeg jo tipse om treningsprogrammet på phs. Tror jeg har gjort det en god del ganger allerede. :p

 

http://www.phs.no/Grunnutdanning/Fysiske-t...reningsprogram/

 

Når det gjelder lengdehopp, prøv å hopp i trappetrinn. Men dere finner gode forslag i treningsprogrammet ellers.

 

Edit: Annet tips: De siste 4- 5 ukene før dere skal inn på opptak så trener dere kun på opptakskravene. Gjerne annenhver dag. På f.eks fredagen kjører dere gjennom alle øvelsene inkludert løpingen.

 

Jeg gjorde det slik, så kroppen var vant og forberedt på hva den skulle møte på opptaksdagen.

 

En annen ting som er greit er å se hvordan man ligger an, så prøv å få til en dag hvor dere får kjørt gjennom alle øvelsene. På den måten kan dere se hva som må forbedres.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers kan jeg jo tipse om treningsprogrammet på phs. Tror jeg har gjort det en god del ganger allerede. :p

 

Og hva tror du skjedde i dag? Joda. Holdt på å slite av en sene på den venstre underarmen :s

 

Og beskjed om å ikke belaste armen på noen dager... ergo ingen styrketrening :(

 

Men da får jeg heller ta en tur ut og leke landeveishval :D

Endret av Rune29
Lenke til kommentar
Kollegene dine? Hehe.. skal ikke be deg om å fortelle hva du tenker på hvis du ikke vil, men jeg har mine forestillinger når det gjelder serviceyrket. Har selv litt bakgrunn i et datafirma til tross for min unge alder, og jeg hadde ikke taklet å jobbe fulltid med sånt.

Vel. Jeg kan fortelle jeg :D

 

Alle jeg jobber sammen med er fra 42 til 47 år gamle. De har jobbet i samme firmaet siden de var 17 år. Siden tidenes morgen har de gjort ting på en måte, og da er det totalblokkert for andre løsninger. Han ene klarer å trylle frem dagligvarebutikker på de merkeligste steder, og alltid klokka 11.00 hver forbanna dag!

 

I tillegg kan du stille klokka etter han om morgenen. Han har dritepause fra 07.20 til 07.28 HVER dag!

 

Han med dritpausen kan alt, vet alt og bestemmer alt. Hvis vi to reiser ut på jobb i samme bilen, er jeg plutselig umyndig. I firmaet vårt er nemlig myndighetsalderen 40 år tror jeg.

 

Begynner du å skjønne sammenhengen?

Lenke til kommentar
Når det gjelder opptakskravene så er jeg ikke helt sikker på hvor jeg ligger på alle tingene, men klarer en 6-8 hangups, har ikke tatt maksløft i benken så vet ikke hvordan jeg ligger an der, ellers må jeg nok jobbe en del på spenst og svømming. Syns det er litt dumt at lille meg skal måtte hoppe to og en halv meter for å få en middelmådig karakter på det.

 

Planlegger å sette opp noen kjegler i en av fellessalene på treningsstudioet og kjøre løpetesten jevnlig, men trenger en partner. Så om noen bor i Bergensområdet, trener på Elixia, og er interessert, så send meg en PM. Ingenting er som å trene målrettet sammen med noen i stedet for å være alene :)

 

 

Bra tiltak Alekstef. Viktig å hjelpe og motivere hverandre.

 

Da jeg var 18- 19 år visste jeg allerede hva jeg skulle gjøre. Men jeg lå milevis unna å klare opptakskravene. Hovedpoenget er at dere (som ikke er gamle nok til å søke ennå) ikke må stresse dere for å kunne klare å bestå opptakene allerede nå. Dere har god tid på å trene. :D

Lenke til kommentar
Hovedpoenget er at dere (som ikke er gamle nok til å søke ennå) ikke må stresse dere for å kunne klare å bestå opptakene allerede nå. Dere har god tid på å trene. :D

Enig med student. Ligger faktisk nogenlunde OK an selv, og er imponert over hvor raskt man bygger seg opp hvis viljen og motivasjonen er der! Jeg har som mange andre møtt veggen i treningen, men vrir tankene og tenker at dette skal jeg klare! Og jammen går det også gitt :D

Lenke til kommentar
Ellers kan jeg jo tipse om treningsprogrammet på phs. Tror jeg har gjort det en god del ganger allerede. :p

 

Og hva tror du skjedde i dag? Joda. Holdt på å slite av en sene på den venstre underarmen :s

 

Og beskjed om å ikke belaste armen på noen dager... ergo ingen styrketrening :(

 

Men da får jeg heller ta en tur ut og leke landeveishval :D

Personlig ligger jeg an til bestekar. på løping og benk=) dykkinga går nok fint, mens dt andre jobber jeg med ;) hang ups og svømminga er min verkebyll ;) Hehe.. svømmer for harde livet om dagen men dt er litt gøy også etterhvert som jeg blir bedre.=) Skal svømme bryst her btw.

 

Forresten, Politistudent, hvordan foregikk opptaksdagen når du var inne til fysiske tester? Med tanke på oppdeling og rekkefølge på testene?

Lenke til kommentar
Men da får jeg heller ta en tur ut og leke landeveishval :D

 

Hehe

 

Nei, da blir det vel løping annenhver dag på deg denne uken. :p

Blir nok landeveishval ja :D

 

For selveste dagen har jeg blitt fortalt av tommy lillefjære at det er planlagt: Svømming -> Styrke -> Løping. Se forøvrig facebook hvis du ikke tror meg

Endret av Rune29
Lenke til kommentar
Enig med student. Ligger faktisk nogenlunde OK an selv, og er imponert over hvor raskt man bygger seg opp hvis viljen og motivasjonen er der! Jeg har som mange andre møtt veggen i treningen, men vrir tankene og tenker at dette skal jeg klare! Og jammen går det også gitt :D

 

 

Utrolig hvordan man kan trene seg opp bare man har med viljen. Da jeg "offentliggjorde" planene om å søke var det mange som trodde at dette var noe jeg aldri kom til å klare.

 

Viktig at man har troen på seg selv, og holder motivasjonen oppe når alt annet prøver å "dra" en ned.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Ellers kan jeg jo tipse om treningsprogrammet på phs. Tror jeg har gjort det en god del ganger allerede. :p

 

Og hva tror du skjedde i dag? Joda. Holdt på å slite av en sene på den venstre underarmen :s

 

Og beskjed om å ikke belaste armen på noen dager... ergo ingen styrketrening :(

 

Men da får jeg heller ta en tur ut og leke landeveishval :D

Forresten, Politistudent, hvordan foregikk opptaksdagen når du var inne til fysiske tester? Med tanke på oppdeling og rekkefølge på testene?

For å avlaste vår kjære politistudent litt; Det jeg har hørt fra folk som har vært på opptak er at rekkefølgen er veldig variert.

Lenke til kommentar
Utrolig hvordan man kan trene seg opp bare man har med viljen. Da jeg "offentliggjorde" planene om å søke var det mange som trodde at dette var noe jeg aldri kom til å klare.

 

Viktig at man har troen på seg selv, og holder motivasjonen oppe når alt annet prøver å "dra" en ned.

Vet ikke hvordan det var med deg, men for min del er det bortimot ingen som har troen på meg, og bare det i seg selv gjør at det går en liten faen i meg, og da skal jeg i hvertfall klare det :)

 

Det er et utrolig drivstoff for motivasjon!

Lenke til kommentar
Blir nok landeveishval ja :D

 

For selveste dagen har jeg blitt fortalt av tommy lillefjære at det er planlagt: Svømming -> Styrke -> Løping. Se forøvrig facebook hvis du ikke tror meg

 

 

Da er det ingen grunn til å tvile. Ganske greit å vite at det er et fast oppsett. Da jeg var på opptak var det tilfeldig hva som skulle startes.

 

Heldige meg fikk avslutte med løping, og ca. 10 minutter etter løpingen å gjøre klar for svømming. Ble nesten krampe i vannet. :p

 

 

Edit: Svar til Tevez88

 

Jeg startet med hang ups. Deretter dro vi den dokka (som nå er fjernet fra opptaket) 15 meter.

Så var det benkpress, lengdehopp, løping, dykking og svømming.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Er det delt inn i små grupper eller er det 50 stykk som står og glaner på deg når du plasker rundt i fjorden?

 

 

Heheh, da jeg var inne var på vi ca 22 stk. Vi ble delt i gutter og jenter. Så ble vi igjen delt på grupper, noen av gutta startet med benkpress og lengde, men jeg og de andre startet med hang ups.

 

Men når det gjelder løpingen og plaskingen må du regne med hele opptaksgruppa som tilskuere. :D

Lenke til kommentar
Men da får jeg heller ta en tur ut og leke landeveishval :D

 

Hehe

 

Nei, da blir det vel løping annenhver dag på deg denne uken. :p

Blir nok landeveishval ja :D

 

For selveste dagen har jeg blitt fortalt av tommy lillefjære at det er planlagt: Svømming -> Styrke -> Løping. Se forøvrig facebook hvis du ikke tror meg

Synes dt hørtes ut som et veldig greit opplegg egentlig, hvertfall for min egen del med tanke på at jg vil få unnagjort dt som jeg synes er verst først ;) Så kan jeg kose mg md løping og benkpress på slutten av testene :p

Lenke til kommentar
Men når det gjelder løpingen og plaskingen må du regne med hele opptaksgruppa som tilskuere. :D

Woho! Da skal de få seg en latter for livet :p

 

Jeg syntes det er direkte komisk å se meg selv både løpe og svømme :p

 

 

Hehehe, neida. Alle kommer til å stå på sidelinjen og heie hverandre frem. Uansett hvor komisk det måtte se ut. :p

Lenke til kommentar
Synes dt hørtes ut som et veldig greit opplegg egentlig, hvertfall for min egen del med tanke på at jg vil få unnagjort dt som jeg synes er verst først ;) Så kan jeg kose mg md løping og benkpress på slutten av testene :p

 

 

Ja, det positive er at dere vet hva som skjer. Jeg satt og krysset fingrene for at jeg ikke skulle få løping og svømming rett etter hverandre. Trodde selv jeg kom til å stryke etter løpingen, for lårene var så stive og tunge at det ble litt vel skummelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...