politistudent Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ja, men den samme patruljen hadde også kameraet med seg. Så de hadde neppe blitt sendt ut på noe heavy uansett. Forresten kommer det ny sesong av politiet nærmere jul, ble filmet våren som var (tror jeg). Denne gangen er den filmet fra hele landet. Vet om en som nå går i GU3 som er med på en av episodene; han er bra fornøyd med det. Nice =) Har hele sessong 1 på pc'en. Veldig spennende serie for alle som kunne tenke seg å jobbe i politiet! Lenke til kommentar
Flotekatt Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Joda, men jeg fikk det på rullebladet da Nemnda vurderer vandelen til slutt, er du ærlig med dem om det og ikke har gjort noe galt siden moped-trimmingen så vil det nok ikke være noe problem. Det er lov å ha vært ung og dum. Hovedregelen er plettfri vandel, men som sagt vil nemnda avgjøre dette. Som jeg har sagt i hvert eneste svar når det gjelder dette med nemnda, vær 100% ærlig. En kompis av meg som gikk ut nå i år fortalte at det var en student i kullet hans som ble tatt for kjøring av moped uten gyldig førerkort da han var unggutt. Vedkommende er nå en utdannet polititjenestemann. ^^ Jeg regner med at det eneste på rullebladet ditt kun er mopedtrimmingen. Edit: Etter mitt eget syn burde dette ikke diskvalifisere deg. Men det spørs hvor lenge siden det var, og hvor gammel du var da. Det er såvidt jeg husker over 5 år siden, og jeg var nesten 18 eller 18. Nå er jeg 23. Og jeg hadde ingen intensjoner om å legge lokk på det. Dette var noe jeg skulle skrive med søknaden. Edit: Og ja, det er den eneste tingen på rullebladet mitt, har aldri vært borti annet.. Kan ikke tenke meg at jeg kan ha noe som helst annet, da jeg ikke har fått bot eller annmerkning på noen måte for noe som helst siden da. Har du noen flere tanker om dette? Endret 12. september 2008 av Flotekatt Lenke til kommentar
frgmnt Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Nice =) Har hele sessong 1 på pc'en. Veldig spennende serie for alle som kunne tenke seg å jobbe i politiet! Hvor fikk du tak i den? Jeg så den på tv da den gikk for noen år siden, men kunne absolutt tenke meg å se den igjen. Politistudent: Er det en mulighet for at de kan ha serien på dvd på biblioteket på skolen? Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Nice =) Har hele sessong 1 på pc'en. Veldig spennende serie for alle som kunne tenke seg å jobbe i politiet! Hvor fikk du tak i den? Jeg så den på tv da den gikk for noen år siden, men kunne absolutt tenke meg å se den igjen. Politistudent: Er det en mulighet for at de kan ha serien på dvd på biblioteket på skolen? Prøvde først og få tak i den på dvd, men det var helt umulig. Sendte også mail til Tvnorge å spurte, men da sa de bare at den ikke ble gitt ut på dvd og at de ikke hadde noen planer om å sende den i reprise. Dermed prøvde jeg å finne et sted å laste den ned noe som var veldig vanskelig, fant til slutt et sted, men det tok veldig lang tid. Den ligger ikke ute der lenger så aner ikke hvordan du skal få skaffet den nå. =/ Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
Flotekatt Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det er ialefall 5 år siden, jeg synes det er en stund. Og med tanke på at jeg ikke har fått en eneste bot eller gjort noe som helst siden, burde telle for noe. Å greie å overbevise dem kan bli tungt derimot. Jeg er litt bekymret for spørsmål som "Hva gjør deg til en bra politimann" osv. Men motivasjonen er ingenting å tvile på. Og jeg søker ikke politiet pga lønnen (....haha i så fall?), men på grunn av selve jobben. Og jeg er forberedt på at veien kan bli lenger en forventet, skal søke til våren, får se om jeg kommer inn, men jeg kommer til å søke til jeg kommer inn, om jeg så ikke kommer inn nå. Lenke til kommentar
Flotekatt Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Det er ialefall 5 år siden, jeg synes det er en stund.Og med tanke på at jeg ikke har fått en eneste bot eller gjort noe som helst siden, burde telle for noe. Å greie å overbevise dem kan bli tungt derimot. Jeg er litt bekymret for spørsmål som "Hva gjør deg til en bra politimann" osv. Men motivasjonen er ingenting å tvile på. Og jeg søker ikke politiet pga lønnen (....haha i så fall?), men på grunn av selve jobben. Og jeg er forberedt på at veien kan bli lenger en forventet, skal søke til våren, får se om jeg kommer inn, men jeg kommer til å søke til jeg kommer inn, om jeg så ikke kommer inn nå. DU må nok bare stå på, holde motivasjonen oppe og vise at dette klarer du. Det har vært søkere med andre ting på rullebladet enn trimming, f.eks tap av førerkort pga for høy fart. Ja, jeg tror det skal gå bra. Jeg er glad jeg har hatt en grei oppvekst og aldri rotet meg borti noe tung kriminalitet.. Det kunne fort gjort denne saken mye vanskeligere. Takk så langt. Edit: Strengt tatt er jeg glad jeg ikke har rotet meg borti kriminalitet generelt. Endret 12. september 2008 av Flotekatt Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg fant serien utlagt som torrent på nettet Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kom bare til å tenke på en liten ting som kanskje noen her kan svare meg på: Hvor finner opptaksprøvene sted? Er det kun i oslo, bergen eller bodø? Eller er det mer lokalt arrangert? Noen som vet? Lenke til kommentar
Tevez88 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg fant serien utlagt som torrent på nettet Noen som har lyst til å seede litt på Politiet serien? Ingen som deler den filen visst.. Lenke til kommentar
frgmnt Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det arrangeres i alle fall opptak i Oslo, Kristiansand, Bergen og Trondheim. Muligens i en by lenger nord også (Bodø?)? Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Okay Så da får jeg (forhåpentligvis) like lang vei uansett retning Men overlever vel det tenker jeg Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Jaja. Er ca 2 timer fra oslo jeg så... omtrent mellom oslo og kr.sand, så det går begge veier Men nå får jeg sette meg og lese litt, så jeg får karakterene på plass Med 28 poeng nå trenger jeg noen få til tenker jeg Endret 14. september 2008 av RuSa79 Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Er det noen av dere som er inne på phs som vil si noe om hvordan dere følte dere etter opptaksprøvene? Eller intervjuet? Hadde dere noen følelse av om dere kom inn eller ikke? Var det flere måneder med åndeløs spenning og lite nattesøvn siden dere ikke fikk 100% beskjed om at dere kom inn? Hvordan var det første møtet med jobben. Tenker da på de første dagene i praksisåret. Var det som forventet, eller var det noe som var overraskende? Og et spørsmål om praksisåret: Hadde dere fast 'partner' eller var det helt tilfeldig fra dag til dag? Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Sikkert blitt spurt om før, men hvor høye karakterer må du ha for å komme inn på Politihøgskolen? Lenke til kommentar
sinatra Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Er det noen av dere som er inne på phs som vil si noe om hvordan dere følte dere etter opptaksprøvene? Eller intervjuet? Hadde dere noen følelse av om dere kom inn eller ikke? Var det flere måneder med åndeløs spenning og lite nattesøvn siden dere ikke fikk 100% beskjed om at dere kom inn? Jeg følte at det gikk veldig bra. Hadde en fin dialog med hun som hadde de fleste spørsmålene til meg under intervjuet. Kunne også svare bra for meg når de andre hadde spørsmål. Gikk hele tiden med en god følelse i magen. Ble litt kluss med svar brevet mitt som ble sendt til feil adresse, så måtte gå en uke lenger enn de andre som fikk svar. Kan med hånden på hjertet si at det har vært en av de verste ukene jeg har hatt på lenge Angående karakterer så gikk vel grensen ca på 49 poeng i år om jeg ikke husker feil. Selv hadde jeg 53 poeng, så var godt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå