Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et enda spørsmål angående bøker: Hvilke bøker kan det lønne seg å kjøpe sammen med andre? Det er vel ikke alle bøkene som blir brukt like mye, og når man bor sammen med andre som skal studerer på PHS kan det vel være greit å spare litt penger på den måten.

Lenke til kommentar

Hei Politistudenten!

Har lest gjennom alle sidene her på bare 3 dager, klarer ikke stoppe å lese faktisk =P

For hver dag som går får jeg bare mer og mer lyst til å bli politi, noe som har vært en guttedrøm så lenge jeg kan huske!

Må også bare berømme deg for så mange gode svar, og for at du tar dg tid til å lese og skrive så mye her inne som du gjør. Håper du holder oss oppdaterte selvom skolen har begynt igjen, hehe =)

Ble også veldig glad når jeg hørte dt md høydekravet, jeg visste at dt ikke var noe høydekrav lengre, men har alltid tenkt sånn at nemda har dt litt i bakhode. Derfor var dt egentlig litt greit å høre at du ikke faktisk ikke er sååå høy selv, men har kommet greit inn =P Ganske liten selv, ca 170 cm høy bare, men dt stopper meg ikke nå!=D

Men kunne jeg spurt hvor i landet du opprinnelig kommer fra=) ? Eller er dt hemmelig infoxD ?

Hilsen gutt 20 år!

Lenke til kommentar
Hei Politistudenten!

Har lest gjennom alle sidene her på bare 3 dager, klarer ikke stoppe å lese faktisk =P

For hver dag som går får jeg bare mer og mer lyst til å bli politi, noe som har vært en guttedrøm så lenge jeg kan huske!

Må også bare berømme deg for så mange gode svar, og for at du tar dg tid til å lese og skrive så mye her inne som du gjør. Håper du holder oss oppdaterte selvom skolen har begynt igjen, hehe =)

Ble også veldig glad når jeg hørte dt md høydekravet, jeg visste at dt ikke var noe høydekrav lengre, men har alltid tenkt sånn at nemda har dt litt i bakhode. Derfor var dt egentlig litt greit å høre at du ikke faktisk ikke er sååå høy selv, men har kommet greit inn =P Ganske liten selv, ca 170 cm høy bare, men dt stopper meg ikke nå!=D

Men kunne jeg spurt hvor i landet du opprinnelig kommer fra=) ? Eller er dt hemmelig infoxD ?

Hilsen gutt 20 år!

Hyggelig at du setter pris på tråden, og takk for varme ord og hyggelig tilbakemelding. Stå på og hold motivasjonen oppe, la ikke motgang stoppe deg.

Hvor jeg kommer fra eller hvem jeg er ønsker jeg ikke å opplyse om. :)

Men hold gjerne utkikk her på tråden og still spørsmål om du lurer på noe.

Mvh Politistudent

Jepp, dt skal jeg gjøre.. leser her inne hver dag, og følger md som bare dt =P

Men en ting jeg lurte på er på legesjekken.. Hva blir egentlig sjekka der? Veit at syn blir sjekka, men er dt noe spesielt mer som er greit å vite om ?

På forhånd takk for svar..

Lenke til kommentar

Hei igjen Politistudent!

Så at man har forandret på søknadsmetoden på PHS. Men det var en ting jeg ikke helt skjønte! Fylt 20 år det året man taes opp, står det. Vet du hva det vil si? Jeg er født i august. Det er vel rundt da at skolen starter. Og opptaket var i mai/juni!

Mvh en som har meget lyst til å bli politi:P

Lenke til kommentar
Hei igjen Politistudent!

Så at man har forandret på søknadsmetoden på PHS. Men det var en ting jeg ikke helt skjønte! Fylt 20 år det året man taes opp, står det. Vet du hva det vil si? Jeg er født i august. Det er vel rundt da at skolen starter. Og opptaket var i mai/juni!

Mvh en som har meget lyst til å bli politi:P

Det vil rett og slett si at du ikke trenger å ha fylt 20, men du må fylle 20 iløpet av året skolen starter. Neste år: skolen begynner i august 2009, de som blir 20 en gang i 2009 kan søke.

Lenke til kommentar

Hei du!

Jeg er 29 år nå, og har vurdert politiskolen. Har ikke hatt noen særlig skolegang, annet enn 1 år på GK Almenne fag. Har jobbet i 11 år etter det innenfor diverse områder.

Snittet mitt den gang kan jeg ærlig talt ikke huske, men var vel ikke akkurat noe skolelys for å si det sånn, men bestod nå i hvertfall :)

Trening har det blitt så som så med, men har så smått begynt nå, og har bestemt meg for å klare kravene.

Forøvrig har jeg hatt endel verv i forskjellige organisasjoner, og endel kursing der, men vet ikke om det har noen direkte betydning?

Har også jobbet i ambulansetjenesten i ca 6 måneder.

Tror du jeg har noen sjanse til å komme inn? Eller har toget gått? Bør jeg ta et år med studier først? Eller er det unødvendig, sett fra ditt ståsted?

Forøvrig kjempefint at du tar deg tid til å svare! Har prøvd å sende e-post til PHS, men der får jeg den i retur med mistanke om spam :cry:

Forøvrig så vil jeg takke for at du gjør det trygt for meg å sove om natten!

Endret av RuSa79
Lenke til kommentar
Hvis du ser tilbake på en av de første trådene så er det ingen lønn mens du går på skolen.

Vær forberedt på å jobbe i 100% stilling i hele 2 året uten kompensasjon og små muligheter til å jobbe ved siden av.

mvh Politistudent

Får du ikke lønn når du går på skolen det andre året?

Det er jo dårlig da du ikke kan jobbe som vekter etc. i det 2. året.

Du får ikke lønn for praksisåret nei.

Jo du kan jobbe som vekter under praksis. Dette varierer veldig fra politidistrikt til politidistrikt. Vet mange har fått jobbet som vekter, bare ikke i samme distrikt de har praksis i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...