politistudent Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
Optimistisk Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Men hvis to kvalifiserte søkere har akkurat lik konkurransepoengsum, vil ikke de da rangeres (på ventelista f.eks.) etter poengene fra de fysiske prøvene? Eller er det noen annen måte å rangere de på? Hvis det er slik er det jo god grunn til å trene liiittegrann ekstra Det vet jeg ikke, så jeg tør ikke å svare på det. Altså, nå har jeg null peiling på detta:P men jeg vil vel egentlig tro de ville valgt den personen med best intervju.. Er det ikke sånn at det er intervjuet som teller mest? eller tar jeg heeelt feil nå? Lenke til kommentar
Grøndahl Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det sier seg vel selv, at det blir valgt etter intervjuene.. og jeg syns det er BRAAA, for jeg er ikke supermann i krefter Lenke til kommentar
hyutt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg trodde da både de fysiske testene og intervjuet var enten/eller, er man under 20 poeng, er man "trygg". Resultatet av intervjuet er skikket/ikke skikket, punktum. "kanskje skikket" er (muligens underveis?) ikke et alternativ så vidt jeg hadde forstått det. Er det to med samme karakter så vil jeg tro begge får plass, men sansynligheten for at den som får plass 432 (den siste) og den som da er neste i køen har NØYAKTIG samme karakter må da være svært liten? Lenke til kommentar
hyutt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg trodde da både de fysiske testene og intervjuet var enten/eller, er man under 20 poeng, er man "trygg". Resultatet av intervjuet er skikket/ikke skikket, punktum. "kanskje skikket" er (muligens underveis?) ikke et alternativ så vidt jeg hadde forstått det. Er det to med samme karakter så vil jeg tro begge får plass, men sansynligheten for at den som får plass 432 (den siste) og den som da er neste i køen har NØYAKTIG samme karakter må da være svært liten? Du har forstått det riktig ja. Så lenge man får 20 og under så kommer man på intervju. Jeg mente at det ikke blir gjort forskjell på en som har 13 poeng og en som har 20 poeng. Vedkommende vil på ingen måte stille seg sterkere i kampen om studieplass. Det blir under intervjuet om man er skikket/ uskikket, og det er det resultatet som gjelder. SPørsmålet er nok teoretisk, og det er lite sannsynlig at noe slikt skjer. Det er både aldersforskjeller og arbeidserfaringer som en 20 åring ikke har i forhold til en på 30, selv om de stiller likt med konkurransepoeng. Men når konkurransepoengene kommer inn i bildet, har vel søkerne allerede blitt funnet skikket (intervjurunden er "over"), dermed har ikke arbeidserfaringer osv "noe å si" lenger? Eller? Lenke til kommentar
Torer45 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg tok den fysiske testen første gang som 22-åring1 poeng i benkpress 3 poeng i løping 2 poeng i kroppsheving i bom 4 poeng i svømming 4 poeng i stillestående lengde. Tror jeg hoppet 2.48. Totalt 13 poeng, som jeg var happy med. Men nemda ville ikke slippe meg til på skolen riktig enda. I opptaket i mars/april i år endte jeg på 16, og kom heldigvis inn. Ikke bare-bare å "legge på seg" 3 år Hehe, vil for all del ikke være vanskelig, men ennå godt det ikke er så mye matte på politihøgskolen da:P:P Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
msorli Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg trodde da både de fysiske testene og intervjuet var enten/eller, er man under 20 poeng, er man "trygg". Resultatet av intervjuet er skikket/ikke skikket, punktum. "kanskje skikket" er (muligens underveis?) ikke et alternativ så vidt jeg hadde forstått det. Er det to med samme karakter så vil jeg tro begge får plass, men sansynligheten for at den som får plass 432 (den siste) og den som da er neste i køen har NØYAKTIG samme karakter må da være svært liten? Den sannsynligheten er vel ikke akkurat veldig liten når de som ligger rundt 30. plass på ventelista manglet 0,7 poeng, ergo MÅ det være flere på ventelista som har akkurat samme konkurransepoengsum. Altså må man rangere de søkerne på en eller annen måte, så hvis intervjuet bare er skikket/ikke skikket hvordan rangeres de da? Lenke til kommentar
hyutt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg trodde da både de fysiske testene og intervjuet var enten/eller, er man under 20 poeng, er man "trygg". Resultatet av intervjuet er skikket/ikke skikket, punktum. "kanskje skikket" er (muligens underveis?) ikke et alternativ så vidt jeg hadde forstått det. Er det to med samme karakter så vil jeg tro begge får plass, men sansynligheten for at den som får plass 432 (den siste) og den som da er neste i køen har NØYAKTIG samme karakter må da være svært liten? Den sannsynligheten er vel ikke akkurat veldig liten når de som ligger rundt 30. plass på ventelista manglet 0,7 poeng, ergo MÅ det være flere på ventelista som har akkurat samme konkurransepoengsum. Altså må man rangere de søkerne på en eller annen måte, så hvis intervjuet bare er skikket/ikke skikket hvordan rangeres de da? Men snittet kan bestå av flere enn en desimal, eller? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Totalt 13 poeng, som jeg var happy med. Men nemda ville ikke slippe meg til på skolen riktig enda. Hehe, vil for all del ikke være vanskelig, men ennå godt det ikke er så mye matte på politihøgskolen da:P:P Hehe, du sier noe. Bare jeg kan telle antall snøkrystaller på skuldra, så er jeg fornøyd Lenke til kommentar
frgmnt Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Nå nærmer skolestarten seg med stormskritt, og jeg kan bekrefte at vi er mange kommende politistudenter som gleder oss til mandag Er det forholdsvis enkelt å få tak i brukte bøker fra tredjeårsstudentene på skolen? Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) a Endret 1. oktober 2008 av politistudent Lenke til kommentar
nastyblaster Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Nå nærmer skolestarten seg med stormskritt, og jeg kan bekrefte at vi er mange kommende politistudenter som gleder oss til mandag Er det forholdsvis enkelt å få tak i brukte bøker fra tredjeårsstudentene på skolen? Bare så folk er klar over det, ville jeg ikke råde noen til å kjøpe bøkene Treningslære og Førstehjelp brukte, da de begge er nyreviderte. Lenke til kommentar
Grøndahl Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Krysser fingra for neste år jeg Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) ... Endret 24. juli 2009 av Teh WolF Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Krysser fingra for om 2 år jeg =) Da er jeg 19 (blir 20) og er ferdig med et år siviltjeneste som vokt-arbeider, eller har jobbet et år som vekter. Endret 16. august 2008 av Chaalex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå